دانلود و خرید کتاب امور مالی بین‌المللی محمد حسن‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امور مالی بین‌المللی اثر محمد حسن‌زاده

کتاب امور مالی بین‌المللی

معرفی کتاب امور مالی بین‌المللی

دکتر محمد حسن‌‌زاده و عادل قربانی در کتاب امور مالی بین‌المللی موضوعات و مباحث مطرح شده در زمینه تجارت و اقتصاد بین‌المللی، همچون نرخ ارز، سیاست‌های پولی دولت‌های مختلف و .... را مورد بررسی و پژوهش قرار داده‌اند.


درباره کتاب امور مالی بین‌المللی

در دنیای کنونی تجارت بین‌المللی گسترش قابل ملاحظه‌ای داشته و تاثیر بسزایی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. در این میان، بازار ارز و تغییرات آن به‌عنوان یکی از شاخص‌های کلان اقتصادی تاثیرگذار بر تجارت بین‌المللی، مورد توجه قرار گرفته است. تاجایی که باید اذعان کرد، تصمیمات ارزی اقتصادهای مهم دنیا به یکی از مهم‌ترین دلایل مناقشات اقتصادی بین قدرت‌های مهم اقتصادی جهانی، بدل شده است.

دکتر محمد حسن‌‌زاده و عادل قربانی در کتاب امور مالی بین‌المللی موضوعات و مباحث مطرح شده در زمینه امور مالی بین‌المللی را مورد بررسی و پژوهش قرار داده‌اند. نرخ ارز و انواع آن در فصل نخست کتاب مورد مطالعه قرار گرفته است. در فصل دوم کتاب پیش‌رو چگونگی تنظیم تراز پرداخت‌ها و انواع حساب‌های موجود در آن تحلیل شده‌اند. در فصل سوم رابطه بین نرخ ارز و تراز پرداخت‌ها مورد بحث قرار گرفته است. در فصل بعدی تاثیر سیاست‌های پولی و مالی انقباضی و انبساطی در سیستم‌های نرخ ارز ثابت و شناور بررسی شده‌اند. در فصل پایانی کتاب نیز به نظام‌های پولی و مالی بین‌المللی پرداخته شده است.

خواندن کتاب امور مالی بین‌المللی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مطالعه کتاب امور مالی بین‌المللی را به علاقمندان رشته اقتصاد و فعالان اقتصادی کشور پیشنهاد می‌کنیم. بدون شک مطالعه کتاب پیش رو تاثیر بسزایی در شناخت مسائل اقتصادی ارزی و تصمیم‌گیری‌های صحیح در این خصوص دارد.

جملاتی از کتاب امور مالی بین‌المللی

هنگامی که به مطالعه یک اقتصاد باز می‌پردازیم مبادله بین شهروندان داخلی با خارجیان متفاوت از مبادله شهروندان یک کشور با هم می‌باشد. هنگامی که تفاوت ارزهای کشورها را وارد بحث می‌کنیم یک واردکننده آمریکایی مجبور است به صادرکنندگان انگلیسی ین، به صادر کنندگان آلمانی، یورو، و به صادرکننده ژاپنی پوند پرداخت کند. بر این اساس واردکننده آمریکایی مجبور به خرید این پول‌ها براساس دلار در بازارهایی خواهد بود که به بازار ارز معروفند. هنگامی که صحبت از بازار ارز می‌شود صرفاً یک مکان فیزیکی خاص مد نظر نیست بلکه هر جایی که در آن ارزهای مختلف خرید و فروش می‌شوند بازار ارز تلقی می‌شود.

اینکه چه عواملی تعیین‌کننده مقدار پول داخلی است که در ازای یک واحد پول خارجی پرداخت می‌شود، رفتار نرخ ارز و اینکه تغییرات آن چگونه اقتصاد را تحت تاثیر قرار می‌دهد یکی از شاخه‌های اصلی مطالعات اقتصاد بین‌الملل و هدف اصلی فصول آتی این کتاب می‌باشد. در این فصل ابتدا نگاهی خواهیم داشت به برخی مباحث مقدماتی در بازار ارز و همچنین عاملان و کارگزاران این بازار و نیروهای اصلی که در این بازار فعال هستند سپس عوامل تعیین کننده رفتار نرخ ارز بررسی خواهد شد.

برای مطالعه‌ی جمله‌های بیشتری از کتاب امور مالی بین‌المللی، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

فهرست کتاب امور مالی بین‌المللی

  • بازا ارز خارجی
  • تراز پرداخت‌ها
  • رویکرد کشش و جذب به تراز پرداخت‌ها
  • سیاست‌های اقتصادی در یک اقتصاد باز
  • نگاهی به سیستم‌های پولی و مالی بین‌المللی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان