دانلود و خرید کتاب خورشید کالسکه سوار حسین بکایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خورشید کالسکه سوار


کتاب خورشید کالسکه سوار از کتاب‌های مجموعه نیاکان ما تالیف حسین بکایی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آ‌ن را منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. تصویرنگاری این کتاب را مسعود قره‌باغی به عهده داشته است.

درباره کتاب خورشید کالسکه‌ سوار

 بکایی در کتاب خورشید کالسکه سوار  با قلمی روان و جذاب از دوران پیش از اسلام روایت خود را آغاز می‌کند و به بررسی شیوه‌های گاهشماری می‌پردازد. همچنین راجع به موضوعاتی مانند نور، سایه، قنات، شکل ماه و اسطرلاب و نقش‌ ‌آنها در تخمین زمان سخن به میان می‌آورد. گاهشماری دریانوردی و ماهیگیری، دقیق‌ترین تقویم جهان، راه مکه، گاهشماری مرگ هم از موضوعات دیگری است که در این کتاب گنجانده شده است. 

خواندن کتاب خورشید کالسکه سوار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 کتاب خورشید کالسکه سوار برای گروه سنی نوجوانان نوشته شده اما مطالب پربار کتاب برای همه افرادی که دوست دارند با سرگذشت گاهشماری در ایران آشنا شوند، مفید و آموزنده است.

جملاتی از کتاب خورشید کالسکه سوار

هنوز هم خیلی از انسان‌ها از شب و تاریکی می‌ترسند و خیال می‌کنند تاریکی پر از روح، شبح و موجودات پلید و ترسناک است. از زمان‌های خیلی دور انسان‌ها باور کرده بودند که روز و روشنایی خوب و نیکو است و به خدایان مهربان تعلق دارد؛ به همین دلیل هم افسانه‌های زیادی درباره‌ی خورشید ساخته بودند. در یکی از این افسانه‌ها، خورشید هر روز صبح در کالسکه‌ای که دیده نمی‌شود، می‌نشیند و از شرق آسمان تا غرب آن سفر می‌کند. اما بر اثر این سفر طولانی خسته می‌شود و بعد از آن که پشت کوه‌های بلند غروب می‌کند، شب تا صبح استراحت می کند‌‌ تا خستگی‌اش را از تن بیرون کند. در این افسانه‌ها ماه هم مقدس است؛ چون ماه با نور خود دیوها، پلیدی‌ها و اهریمن‌ها را می‌ترساند و پس می‌زند. در قرآن داستان گفت‌وگوی حضرت ابراهیم (ع) با کسانی که خورشید، ماه و ستاره‌ها را مقدس می‌دانستند، آمده است.



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۵۲ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان