دانلود و خرید کتاب خواب آب عباس جهانگیریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خواب آب

خواب آب کتاب دانستنی برای نوجوانان است. این کتاب را منایب نوجوانان بالای ۱۵ سال می‌دانند. خواب آب درباره‌ی آب و لزوم اهمیت آن سخن می‌گویند. عباس جهانگیریان در مباحثی که نوشته است نقش اسطوره‌ای آب در ایران را مطرح می‌کند. خواندن این کتاب به نوجوانان دلایل روشنی برای صرفه‌جویی در مصرف آب می‌دهد.

خواب آب کتاب پژوهی‌ای حول محوریت آب است. تصویرگری این کتاب را مسعود قره‌باغی بر عهده داشته. خواب آب در ۲۳ بخش به مفاهیم مربوط به آب می‌پردازد.

خلاصه کتاب خواب آب

آب در ایران همیشه اهمیتی غیر قابل انکار داشته. ایرانیان از ابتدا با ترس خشک‌سالی دست و پنجه نرم می‌کردند. جهانگیریان سعی کرده تمام مسائل مربوط به آب را با خواننده در میان بگذارد. در کتاب بخش‌های زیادی وجود دارد که می‌‌توان برای مثال به سد و بند، تاریخ پیداش کوزه و مهندس طراحی سد و قنات اشاره کرد.

جهانگیریان ریزترین مسائل را مد نظر قرار داده. او با زبانی نسبتا تخصصی به شرح مفاهیمی با محوریت آب می‌پردازد. او دراین کار از هیچ امری چشم نپوشیده. از اسطوره تا مهندسی سدها و از پیداش کوزه تا تاریخ تمدن‌ها کنار آب‌ها را به تفصیل به نوجوانان توضیح می‌دهد.

خواندن خواب آب باعث می‌شود نوجوانان که سرمایه‌ی اصلی آینده‌اند قدر آب را بدانند و آینده‌ای بهتر را رقم بزنند.

درباره عباس جهانگیریان

عباس جهانگیریان متولد ۱۳۳۳ در قم است. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی ادبیات نمایشی دریافت کرده. او استاد دانشگاه‌های تهران و اصفهان نیز بوده است. جهانگیریان در حوزه‌ی نمایش‌نامه نویسی، فیلم نامه نویسی، پژوهشگری سینما، ادبیات و امور اجتماعی و داستان‌نویسی کودک و نوجوان فعالیت داشته.

جملاتی از کتاب خواب آب

روزی را تصور کنیم که از خواب بیدار می‌شویم، شیر آب را باز می‌کنیم، اما به جای آب، آه از نهاد شیر و سینه‌ی ما برمی‌آید! روزی را تصور کنید که در خواب به آب، دست پیدا می‌کنیم!

 در چنین شرایطی چه می‌کنیم و چه می‌گوییم؟

اولین چیزی که از ذهنمان می گذرد و به زبان می آوریم، این است: ای کاش قدر آب را می‌دانستیم و آن را هدر نمی‌دادیم! 

نظرات کاربران

کاربر 7644375
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

قشنگ بود، درمورد آب و قنات ایران و اینا بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

حجم

۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۶۰ صفحه

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان