دانلود و خرید کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ چزابه زهرا حیدری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ چزابه اثر زهرا حیدری

کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ چزابه

نویسنده:زهرا حیدری
انتشارات:انتشارات صریر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قطعه‌ای از آسمان؛ چزابه

چزابه یکی از کتاب‌های مجموعه قطعه‌ای از آسمان انتشارات صریر به قلم زهرا حیدری است.

مجموعه قطعه‌ای از آسمان شناسنامه تمام مناطق خاطره‌انگیز در دوران دفاع مقدس را پیش روی مخاطبان علاقه‌مند به تاریخ معاصرو ادبیات پایداری قرار می‌دهد. نویسندگان این مجموعه علاوه بر ذکر مشخصات و مختصات هر مکان، خاطرات تاریخ‌سازان هر مکان را هم روایت می‌کنند.

کتاب چزابه، قطعه‌ای از آسمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

خواندن این اثر را به تمامی کسانی که به تاریخ جنگ و هشت سال دفاع مقدس علاقه‌مندند پیشنهاد می‌کنیم.

جملاتی از کتاب چزابه قطعه‌ای از آسمان

روزهای سخت جنگ، یک سال ادامه یافت. ارتش عراق مناطق بسیاری را تصرف کرده بود و نیروهای خودی تنها توانسته بودند چند عملیات محدود موفق را به انجام برسانند. اما یک سال پس از تهاجم ارتش عراق، سلسله عملیات بزرگ و گسترده‌ای برای آزادسازی مناطق اشغالی آغاز شد. اولین عملیات ثامن‌الائمه نام گرفت و در پنجم مهر ۱۳۶۰، سرتاسر منطقهٔ شرق کارون از نیروهای اشغالگر پاکسازی شد. پس از عملیات، فرماندهان عملیات سوار بر هواپیمای سی ۱۳۰ عازم تهران بودند که هواپیمایشان در نزدیکی تهران سقوط کرد.

پس از شهادت جمعی از فرماندهان سپاه و ارتش، علی صیاد شیرازی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد. کمی قبل از آن نیز محسن رضایی به فرماندهی سپاه منصوب شده بود. ورود این دو فرمانده جوان به جنگ، سرعت طراحی برای عقب راندن ارتش عراق را بیشتر کرد.

شهید علی صیاد شیرازی گفته است:

"اوایل مهرماه سال ۱۳۶۰ بود که به این مسؤولیت منصوب شدم. یک سال از جنگ تحمیلی گذشته بود و روزنهٔ امیدی برای ما پیدا شده بود. محاصرهٔ آبادان شکسته شده بود و رزمندگان به این نکته رسیده بودند که دشمن شکست‌ناپذیر نیست و می‌توانیم با او بجنگیم. مقدمات عملیات بعدی سه ماه طول کشید. در این سه ماه، نیروی زمینی ارتش را تجدید سازمان کردیم. از همان روزهای اول، ارتباط مستقیم با برادران سپاه برقرار شد؛ با فرماندهی سپاه، عناصر عملیاتی و مشاوران ایشان. در محل پادگان گلف اهواز، جلسات مکرر داشتیم. دائم در جلسه بودیم. به صورت مشترک برنامه‌ریزی می‌کردیم و بعد به صورت انفرادی دنبال کارهای خود می‌رفتیم تا مقدمات عملیات را آماده کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۰۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۲۰۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۵,۰۰۰
تومان