دانلود و خرید کتاب پیچ قرمز مجید مظهر صفاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پیچ قرمز اثر مجید مظهر صفاری

کتاب پیچ قرمز

انتشارات:انتشارات صریر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پیچ قرمز

پیچ قرمز نوشته مجید مظهر صفاری، جلد اول از مجموعه گنجینهٔ خاطرات دفاع مقدّس انتشارات صریر است که به خاطرات رزمندگان استان آذربایجان غربی و محافظان امنیّت ایران می‌پردازد.

 درباره کتاب پیچ قرمز

کتاب حاضر، مجموعه تلاش‌های دانشجویانِ کلاس درس دفاع مقدسِ مجید مظهر صفاری در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارومیه است که در یک کار عملی به سراغ رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس رفته‌اند و خاطرات خوب آن‌ها را ضبط کرده به روی کاغذ آورده‌اند.

خواندن کتاب پیچ قرمز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به ادبیات پایداری و دفاع مقدس و سرگذشت‌نامه‌ها و خاطرات شهدای جنگ از خواندن این کتاب لذت خواند برد.

جملاتی از کتاب پیچ قرمز

من در زمان دفاع مقدّس، یکی از نیروهای مهندسی رزمی بودم و وظیفهٔ ما بمب‌گذاری، مین‌گذاری و همچنین تخریب و خنثی کردن آن‌ها بود. یک روز، نیروهای خودی، تصمیم به حمله گرفتند و به ما دستور رسید که میدان مینِ ایجاد شده در بین نیروهای ایران و عراق را جمع‌آوری و منطقه را پاک‌سازی کنیم.

ما ساعتِ یک نیمه شب حرکت کردیم و به منطقه رسیدیم. بنا به وظیفه، شروع به طناب‌کشی و جمع‌آوری مین‌ها کردیم. سپس، منطقه را به خوبی بررسی کرده و مطمئن شدیم که هیچ گونه مینی نمانده‌است. از آن طرف، عراقی‌ها هم منطقهٔ روبروی ما را پاک‌سازی کرده‌بودند. پس با بی‌سیم به فرماندهان ردهٔ بالاتر، شرایط را اطّلاع دادیم. آن‌ها دستور دادند که همان جا بمانید و منتظر دستور ما باشید.

بعد از مدّتی دیدیم که برای ما مین فرستادند و دستور رسید که این مین‌ها را بدون استاندارد و نزدیک به هم، در همان جا بکارید که دشمن قصد حمله دارد. ما در عرض سه ساعت، همه مین‌ها را کاشتیم و هیچ گونه نشانه و علامتی از خودمان به جا نگذاشته و برگشتیم.

همه نیروهای ایران به همراه تانک و توپخانه‌ها در حالت آماده‌باش، پشت میدان مین بودند. فردا شب ساعت دوازده، دیدیم که نیروهای عراقی اقدام به حمله کردند؛ غافل از اینکه ما در مسیر آن‌ها میدان مین ایجاد کرده‌بودیم. عراقی‌ها به میدان مین رسیدند و با انفجار مین‌ها، بسیاری از آن‌ها کشته شدند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۸۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

حجم

۲۸۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۶ صفحه

قیمت:
۵,۸۰۰
تومان