دانلود و خرید کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر صابر فرخی سورکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر اثر صابر فرخی سورکی

کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر

معرفی کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر

کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر کاری مشترک از صابر فرخی سورکی، محمد نیمافر و رضا آزادی است. این کتاب ضرورت انرژی‌های تجدیدپذیر، انرژی خورشیدی، بادی، آبی و زمین گرمایی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر

در این کتاب در کنار اطلاعات عمومی، مطالب علمی ای هم درباره انرژی های تجدیدپذیر بیان شده است که دانستن انها هم برای مخاطب  عام و هم دانشجویان سودمند است.

 خواندن کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

 علاقه‌مندان به محیط زیست، بحث انرژی‌ها، دانشجویان و اساتید رشته‌های مرتبط با منابع طبیعی و سوخت مخاطبان اصلی این کتاب‌اند.

 جملاتی از کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر

برق تولیدی می‌بایست با کیفیت قابل قبول وارد شبکه شود و در دراز مدت بازدهی خوبی داشته باشد. از دیگر مسائل، فاصله بهینه بین توربین‌های نصب شده و نحوه آرایش آن‌ها می‌باشد تا از زمین و باد موجود منطقه حداکثر استفاده شده و در حوالی نیروگاه آلودگی‌های زیست محیطی نظیر آلودگی صوتی ایجاد نشود. توربین‌های بادی با توجه به مورفولوژی (فرم یا شکل مکانی) منطقه با فواصل مشخص نزدیک یکدیگر و در شکل متقارن و مناسب (منظره متناسب با طبیعت) طوری نصب می‌شوند که در اغلب اوقات در جهت وزش باد غالب منطقه باشند و بیشترین انرژی را از باد بگیرند و نیاز چندانی هم به چرخش مکرر ناسل توربین نباشد. در مواردی که بیش از یک ردیف توربین نصب می‌شود معلوم است که جریان باد بعد از عبور از یک توربین به توربین دیگری می‌وزد و مقدار سرعت و انرژی آن اندکی کاهش می‌یابد که بیشتر بدلیل چرخشی شدن توده‌ها پس از عبور از توربین‌ها می‌باشد که بستگی شدیدی به سرعت، توربولانس و شکل ناهمواری‌ها و... . منطقه دارد. در ضمن بر اساس یک قاعده تجربی فاصله میان توربین‌های بادی در مزارع باد در صورتیکه در جهت باد غالب باشند بین 5 الی 7 برابر قطر روتور و اگر عمود بر جهت باد غالب باشند، بین 3 الی 5 برابر قطر روتور خواهد بود.

 فهرست کتاب انرژی‌های تجدیدپذیر

فصل اول: انرژی باد

فصل دوم: انرژی زمین گرمایی

فصل سوم: پیل سوختی

فصل چهارم: زیست توده

فصل پنجم: انرژی خورشیدی

فصل ششم: انرژی آبی

منابع

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۹۴ صفحه

حجم

۱۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۴۹۴ صفحه

قیمت:
۱۱۲,۰۰۰
تومان