دانلود و خرید کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان راس. دی. ناس ترجمه سجاد بشرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان اثر راس. دی. ناس

کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان

معرفی کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان

کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه- بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان نوشته راس دی ناس و فیرن لیونتال ترجمه سجاد بشرپور، سمیه دانشور و روح الله حیدری است. چاپ اول این کتاب در سال ۱۳۹۵ و از سری کتابهای روانشناسی محصول انتشارات آوای نور است. 

درباره‌ی کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان

در سال ۱۹۸۰، اختلال نقص‌توجه (ADD) و اختلال نقص‌توجه – بیش‌فعالی (ADHD) تشخیص‌های رسمی کودکانی شد که دارای مشکلات توجه و تکانش‌وری با یا بدون بیش‌فعالی بودند. نویسندگان کتاب دکتر راس دی ناس و فیرن لیونتال لازم دیدند تا با تلفیق خوبی از دانش پایه و بینش‌های مفیدی که والدین می‌توانند برای کمک به مبتلایان درخصوص مسایل درمانی، تحصیلی و اجتماعی که خودشان و کودکان دارای مشکلات رفتاری و توجهی آنها با آنها مواجه می‌شوند، استفاده کنند تا کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان را تالیف کنند. در این کتاب به سوال‌های مهمی از جمله عوامل اختلال نقص توجه و بیش فعالی، انواع مختلف آن و سوالات دیگری که ممکن است برای والدین کودکان دارای اختلال نقص توجه و بی‌فعالی پیش بیاید، پاسخ داده می‌شود.

کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان راهنمای خوبی برای والدینی که فرزندانشان تشخیص اختلال نقص توجه یا بیش فعالی گرفته‌اند، است. همچنین اگر به دنبال اطلاعات علمی و معتبر در این زمینه هستید، این کتاب برای شما مفید و کاربردی است. 

درباره‌ی فیرن لیونتال و راس دی‌ ناس

فیرن لیونتال PhD، روان‌شناس، مؤسسهٔ روانپزشکی ایالتی نیویورک و استادیار بالینی روان‌شناسی پزشکی (در روانپزشکی) دانشگاه کلمبیا، نیویورک-آمریکا است.

راس دی ناس MD، نورولوژیست کودکان، مرکز مطالعه کودک، استاد نورولوژی کودک و روانپزشک کودک و نوجوان، دانشکدهٔ پزشکی NYU نیویورک- آمریکا است.

جملاتی از کتاب ۱۰۰ پرسش و پاسخ درباره اختلال نقص توجه - بیش فعالی (ADHD) کودکان و نوجوانان

این کتاب در پاسخ به سؤالات زیاد و بی‌پاسخی که بعد از ترک مطب برای بیماران پیش آمده، نوشته شده است. گاهی اوقات برای ارضاء نیازهای والدین کنجکاو و ماهر، زمان کمتری برای صحبت کردن وجود دارد. مواقعی نیز والدین از تشخیص پزشک دست پاچه و نگران شده و نمی‌توانند سؤالات خود را مطرح کنند، سؤالاتی که می‌تواند سوء تفاهم آنها را رفع کرده و اضطرابشان را کاهش دهد. در سایر موارد، والدین به سراغ مقالات موجود در مجلات می‌روند یا اطلاعات ناقصی از رسانه‌ها کسب می‌کنند که نیاز به توضیح و ساده‌سازی دارد. این کتاب دسترسی سریع به آن اطلاعات را فراهم می‌کند. بیماران ما، والدین و کودکان بودند که به ما در پیدا کردن پاسخ این سؤالات کمک کردند. با سعی در قدردانی از داستان‌های بی‌نظیر و یگانهٔ هر یک از آنها و همدردی با مشکلات و کاستن ترس آنها، ما توانسته‌ایم دانش خود را دربارهٔ اختلال نقص‌توجه و بیش‌فعالی افزایش دهیم.

مهارت‌های زندگی (برای کودکان)
سیداصغر ساداتیان
۱۰۱ تکنیک توجه‌آگاهی برای کار با کودکان و نوجوانان به‌شدت آسیب‌دیده
دی آمیکو
تشخیص و درمان کاربردی ADHD
فرنگیس قنبرپور
کمک به کودکان برای بهبود مهارت‌های ارتباطی: فعالیت‌های درمانی برای معلمان، والدین و درمانگران
دبورا پلامر
کنترل خشم و عصبانیت در کودکان و نوجوانان
لارنس ای. شیپرو
کفایت اجتماعی؛ کودکان با اختلال اتیسم و نقص توجه
مارگارت سیمرود-کلیکمن
اختلال نافرمانی مقابله ای و اختلال سلوک در کودکی
والتر متیس
درمانگری شناختی - رفتاری
نیل ا. رکتور
راهنمای عملی درمان مبتنی بر پذیرش و پا‌ی بندی
استیون هیز
کمک کنیم کودکان با تغییر، استرس و اضطراب مقابله کنند
دبورا پلامر
هندبوک روان درمانی پویشی برای اختلالات سطحی شخصیت
او. کالیگور
نقص توجه و بیش‌فعالی در کودکان و نوجوانان (تشخیص و درمان ADHD)
آزاد تیموری
درمان مبتنی برپذیرش و تعهد برای زوج‌ها
آویگیل لیو
راهنمای عملی آموزش عملی ذهن‌آگاهی برای مراجعان
کریستین دانکلی
آموزش مهارت های اجتماعی به کودکان و نوجوانان
کیت فیتز سیمسونز
فرزندپروری کودکان بیش فعال
الیزابت ا. هاروی
توانبخشی حافظه
باربارا ویلسون
درمان شناختی - رفتاری به زبان ساده
ست گیلیهان
کمک به کودک مضطرب
رانلد راپی
هوش هیجانی
دیوید کلارک

نظرات کاربران

کاربر ۱۱۲۴۱۶۴
۱۴۰۲/۰۶/۲۹

کتاب خوبی بود، اطلاعات من رو زیاد کرد و چون بصورت پرسش و پاسخه هم خسته کننده نیست هم مطلب جا میفته هم اگه حس کنیم جایی از کتاب بدرد ما نمیخوره میتونیم ردش کنیم.درنهایت من راضی بودم از خرید

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
هر چند عوامل محیطی، تقریباً به طور قاطع به عنوان عناصر اصلی نیستند که منجر به ADHD می‌شوند؛ با این حال شواهد بیان می‌کنند که قرار گرفتن در معرض عوامل مختلف مانند داروها، مواد شیمیایی و بیماری‌ها، می‌تواند خطر ابتلا به ADHD را افزایش دهد. بطور مثال کمبود آهن یا کم‌خونی (که در سؤال ۱۹ بحث خواهد شد) و اختلال تیروئید می‌تواند مشکلاتی را در فراخنای توجه ایجاد کند. قرار گرفتن در معرض فلزاتی مانند سرب و جیوه نیز می‌تواند احتمال ابتلا به ADHD را افزایش دهد
مامانِ کتابخون
اگر شما یک قرص محرک را خرد کنید و آن را استنشاق یا تزریق کنید، میزان دوپامین مغز شما سریع‌تر افزایش می‌یابد و ممکن است احساس سرحالی و نشئگی پیدا کنید. این امکان وجود دارد که از نظر روان‌شناختی وابسته شوید یا حتی از نظر فیزیکی معتاد شوید. البته اگر واقعاً می‌خواهید احساس سرحالی پیدا کنید، می‌توانید این کار را همچنین با چسب بودار هواپیما، تینر نقاشی و گازوئیل انجام دهید.
مامانِ کتابخون
همچنین دلایل زیادی غیر از آن وجود دارد که کودکان نباید تلویزیون تماشا کنند. برای مثال تماشای تلویزیون با چاقی مفرط و پرخاشگری ارتباط داده شده است. پس، حتی اگر کودکان مبتلا به ADHD شما، بی‌سر و صدا بنشینند و تلویزیون تماشا کنند، بهتر این است که مانع از تماشای تلویزیونشان بشوید. شما باید در یافتن چیزها و فعالیت‌هایی که کودکتان مایل است انجام دهد، خلاق باشید. خواندن داستان برای آنها یا تشویق آنها به تنهایی خواندن یک متن، حتی اگر کودک مجله‌های ورزشی یا کتاب‌های طنز و خنده‌دار بخواند، راه حل و چارهٔ خوبی است.
مامانِ کتابخون
بسیاری از کودکان مبتلا به ADHD، در یادگیری زبان‌های خارجی مشکل دارند. هنگامی که مطالب شفاهی خیلی زیادی وجود داشته باشد، توجه آنها منحرف می‌شود
Anahid
آنها ممکن است یک سری مشکلاتی داشته باشند که به طور معمول، مشکلات کارکرد اجرایی نامیده می‌شود: مشکلاتی در برنامه‌ریزی، آغاز تکالیف، تغییر از یک فعالیت به فعالیت دیگر، بازداری پاسخ‌ها، و مشکل در علاقمند و با انگیزه ماندن بطور ثابت.
Anahid
پژوهش انجام گرفته بر روی تلویزیون، به اندازه کافی قانع کننده است که آکادمی پزشکی کودکان آمریکا، به خاطر نگرانی‌هایی در این خصوص که تماشای تلویزیون در رشد اولیهٔ مغز و رشد و گسترش مهارت‌های اجتماعی، هیجانی و شناختی تأثیر می‌گذارد، به والدین پیشنهاد می‌کند به کودکان زیر دو سال خود اجازهٔ تماشای تلویزیون ندهند.
مامانِ کتابخون
اختلال نقص‌توجه بیش‌فعالی (ADHD) اختلالی است که در آن کودک الگوی مداوم نقص‌توجه و/ یا بیش‌فعالی-تکانشوری نشان می‌دهد که نامناسب با سن بوده و در عملکرد یا رشد فرد اختلال ایجاد می‌کند.
کاربر ۳۰۶۵۵۴۴

حجم

۶۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۶۶۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان