دانلود و خرید کتاب پارادایم های علم و نظریه های برنامه درسی رحمت‌الله مرزوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پارادایم های علم و نظریه های برنامه درسی اثر رحمت‌الله مرزوقی

کتاب پارادایم های علم و نظریه های برنامه درسی

معرفی کتاب پارادایم های علم و نظریه های برنامه درسی

کتاب پارادایم‌های علم و نظریه‌های برنامه درسی، تحلیلی بر فلسفه و نظریه‌پردازی در رشته مطالعات برنامه درسی، تالیف دکتر رحمت‌اله مرزوقی است و انتشارات آوای نور این کتاب را منتشر کرده است.


درباره کتاب پارادایم‌های علم و نظریه‌های برنامه درسی

رحمت‌اله مرزوقی تلاش کرده تا در کتاب پارادایم‌های علم و نظریه‌های برنامه درسی، با استفاده از راهبرد تقسیم‌بندی پارادایمی، نظریه‌های برنامه درسی را طبقه بندی کند. این فعالیت عملی و پژوهشی در حوزه رشته «مطالعات برنامه درسی» می‌گنجد که این رشته خود یکی از قلمروهای رشته علوم تربیتی است. علوم تربیتی به مجموعه علوم و معارفی اطلاق می‌شود که موضوع تحقیق و مطالعات آن، فعالیت‌های گوناگون نظری و علمی در حوزه تعلیم و تربیت انسان باشد. یعنی فعالیت‌هایی که دربرگیرنده دیدگاه‌ها و نظریه‌های تربیتی، روابط و مناسبات تربیتی، نهادها و سازمان‌های تربیتی و تمامی عرصه‌های مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت انسان در سطح نظری، عملی، کلان و خرد باشد. مفهوم علوم تربیتی ازجمله مفاهیمی است که در قرون اخیر مطرح شده و همین امر نیز علت جدید و نو بودن این علم نسبت به بسیاری از علوم دیگر است.

در طول زمانی که از معرفی مطالعات برنامه درسی گذشته، دیدگاه‌ها و نظریه‌های متنوعی حول موضوعات و مباحث مرتبط با این رشته مطرح شده است. در این میان برخی از صاحب‌نظران و محققان رشته مطالعات برنامه درسی علاقه‌مند بوده‌اند تا به دلیل تنوع و تکثر نظریه‌های برنامه درسی به طبقه‌بندی آن‌ها بپردازند.

باوجود تلاش‌های فراوان محققان برای ارزیابی کلی طبقه‌بندی‌های انجام شده درباره نظریه‌های برنامه درسی، همچنان ابهاناتی در «طبقه‌بندی نظریه‌های برنامه درسی» وجود دارد. به‌نظر می‌رسد که دلیل عمده این‌گونه ابهام‌ها، تنوعات و تکثر در طبقه‌بندی نظریه‌ها، عمدتا ناشی از بی‌توجهی برخی محققان نسبت به «پیش‌فرض‌های» اینگونه دسته‌بندی‌ها بوده است.

رحمت‌اله مرزوقی دلیل عمده این‌گونه ابهام‌ها، تنوعات و تکثر در طبقه‌بندی نظریه‌ها را ناشی از بی توجهی برخی از محقان نسبت به پیش‌فرض‌های اینگونه دسته‌بندی‌ها می‌داند. بنابراین تلاش کرده است تا نظریه‌های برنامه درسی را براساس پارادایم‌های چهارگانه تولید علم، یعنی پارادایم‌های پوزیتویستی، تفسیری، انتقادی، و پست مدرنی ساماندهی و طبقه بندی کند. نتیجه این پژوهش در کتاب پارادایم‌های علم و نظریه‌های برنامه درسی به چاپ رسیده است.

خواندن کتاب پارادایم‌های علم و نظریه‌های برنامه درسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

پارادایم‌های علم و نظریه‌های برنامه درسی کتابی جذاب و مفید برای دانشجویان و فارغ‌تحصیلان رشته‌های علوم تربیتی و همچنین افرادی است که علاقه‌مند به مطالعه در زمینه آموزش و فلسفه هستند.

فهرست کتاب پارادایم‌های علم و نظریه‌های برنامه درسی

• فصل اول: معنا و حدود برنامه درسی

• فصل دوم: پارادایم پوزیتویستی و نظریه‌های برنامه درسی

• فصل سوم: پارادایم تفسیری و نظریه‌های برنامه درسی

• فصل چهارم: پارادایم انتقادی و نظریه‌های برنامه درسی

• فصل پنجم: پارادایم پست مدرن و نظریه‌های برنامه درسی

• فصل ششم: تحلیل اجمالی بر روند نظریه‌پردازی و توسعه رشته مطالعات برنامه درسی در ایران

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

حجم

۲٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۷۲ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان