دانلود و خرید کتاب متولد کاشی ۱۴ رضا قلی‌زاده علیار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب متولد کاشی ۱۴ اثر رضا قلی‌زاده علیار

کتاب متولد کاشی ۱۴

انتشارات:فاتحان
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب متولد کاشی ۱۴

متولد کاشی ۱۴، خاطراتی از زندگی شهید حاج رضا گاودار اکبری به قلم رضا قلی‌زاده علیار است. شهید حاج رضا گاودار اکبری از شهدای اصناف و بازار تبریز بود که در عملیات کربلای ۵ به تاریخ ۲۱ دی‌ماه ۱۳۶۵ شهید شد.

خواندن کتاب متولد کاشی ۱۴ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به سرگذشت شهدای هشت سال دفاع مقدس نوشته شده است.

جملاتی از کتاب متولد کاشی ۱۴

از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۳ فرماندار تبریز بودم. مقطع خاصی که توزیع همه نوع اقلام و کالاهای اساسی کشور، بر عهدهٔ فرمانداران بود. به‌اتفاق دوست صمیمی‌اش "حاج حسین امانت" معمولاً اخبار مربوط به کمبودها و دیگر اتفاقات مهم شهر تبریز را به من می‌رساندند. از طرفی هم به دلیل ارتباط نزدیکی که با دوستان بسیجی و سپاهی خود در جبهه‌ها داشت، نیازهای تدارکاتی لشکر ۳۱ عاشورا را تا حدی که می‌توانست از طریق هدایای مردمی و اصناف تأمین می‌کرد. در همین راستا به‌صورت بی‌نام‌ونشان به جبهه‌های حق علیه باطل رفت‌وآمد داشت. بیشتر با بسیج و سپاه همکاری می‌کرد. از خصوصیات بارز حاج رضا قدرت بالای برنامه‌ریزی، نترسیدن از مشکلات، مهربانی، رازداری و خوش‌نامی در بین اصناف بود.

یادم می‌آید در برهه‌ای از جنگ، سهمیهٔ روغن ماشین شهرستان تبریز به پانزده درصد تقلیل یافته بود و واقعاً نمی‌دانستم چی‌کار کنم. مشکل هم اجتماعی بود و هم سیاسی. درآمد تعداد زیادی از مردم علی‌الخصوص رانندگان، مسافرکش‌ها و آن‌هایی که تعویض‌روغنی داشتند از این‌جا تأمین می‌شد. بدجوری فکر و خیال، برم داشته بود. در همین موقع حاج رضا و حاج حسین امانت وارد دفترم شدند. معمولاً بعدازظهرها به دفتر بنده می‌آمد. وقتی مرا آشفته و ناراحت دیدند، پرسیدند: چی شده؟ ناراحتی!

گفتم: سهمیهٔ روغن ماشین به خاطر جنگ و تحریم‌ها به‌شدت کاهش یافته و از عواقب ناگوار آن می‌ترسم.

حاج رضا گفت: «اگر ناراحتی شما به خاطر کمبود روغن خودرو است، توزیع آن را به ما دو نفر بسپار. ان‌شاءالله حل می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان