دانلود و خرید کتاب انیشتین از زبان خودش؛ نظریات انیشتین در مورد علم، دین، سیاست و فلسفه ان رونی ترجمه پویا خاکبازان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انیشتین از زبان خودش؛ نظریات انیشتین در مورد علم، دین، سیاست و فلسفه اثر ان رونی

کتاب انیشتین از زبان خودش؛ نظریات انیشتین در مورد علم، دین، سیاست و فلسفه

نویسنده:ان رونی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انیشتین از زبان خودش؛ نظریات انیشتین در مورد علم، دین، سیاست و فلسفه

در طول صد سال گذشته، نام آلبرت انیشتین به یک سمبل نبوغ بدل شده است. نام او عنوان یکی از بزرگ‌ترین متفکران تاریخ، در کنار نام افرادی همچون ایزاک نیوتون و لئوناردو داوینچی قرار دارد. چهرهٔ او با آن موهای به هم ریخته و آن سبیل خنده‌دار در سرتاسر جهان شناخته شده و آشناست. البته افرادی که واقعاً ارزش کارهای او را درک می‌کنند بسیار انگشت‌شمار هستند. چگونه یک دانشمند پاره وقت که در حیطه‌ای از فیزیک به کاوش می‌پرداخت که برای بیشتر مردم غیرقابل درک بود، ناگهان به یک چهرهٔ مطرح تبدیل شد؟ با آن موهای ژولیده و لباس‌های به هم ریخته، انیشتین چندان فریبنده نبود. ولی حضور پررنگ او به همراه صداقت و تواضعش، و آمادگی همیشگی‌اش برای اظهارنظر در هر موردی، به خوبی در یاد و خاطر مردم اروپا و آمریکا جاودانه شد. او مردی بود با قابلیت‌های ذهنی فوق‌العاده که حتی به نامه‌های بچه‌مدرسه‌ای‌ها هم پاسخ می‌داد. مردی که به رهبران جهان مشاوره می‌داد اما خودش حتی یک پیراهن تمیز یا یک جفت جوراب نو نداشت. تصویر بسیار دل‌نشینی بود. جنبهٔ دیگری از ماجرای انیشتین و شخصیت او نیز به عزیز شدن او کمک کردند. وی سمبل یک "مردکوچک با کارهای بزرگ "بود. درحالی که در سوئیس یک کارمند ساده بود و هیچ‌گونه تحصیلات دانشگاهی نداشت، برخی از مهم‌ترین مقالات علمی که در تاریخ منتشر شده‌اند را ارائه کرد و دید علمی جهان که از زمان نیوتون بدون تغییر مانده بود را دگرگون ساخت. با این حال، هیچ‌گاه مغرور نشد و خود را چیزی بیش از یک شخصیت عادی معرفی نکرد. در این کتاب که به قلم ان رونی نوشته شده، حقایقی درباره زندگی این دانشمند بزرگ را از زبان خودش می‌خوانید.
گیتی از هیچ: چرا به جای هیچ، چیزی هست
رامین رامبد
آینده‌ی ذهن: کندو کاوی علمی برای فهمیدن، بهسازی و توانمندسازی ذهن
میچیو کاکو
پارادوکس‌ها
جیم الخلیلی
نظریه کوانتومی
جان پاکینگ هرن
شیمی چیست؟
رامین رامبد
آب در گیتی
آرنولد هانس لمایر
پیدایش جهان هستی و حیات بر کره‌ی زمین
ابوالحسن حاجی حیدری
داستان خاستگاه انسان و جهان هستی
دیوید کریستین
ماده‌ی تاریک و انرژی تاریک
برایان کلگ
نظریه نسبیت چیست؟ (نسبیت به زبان ساده)
عبدالحسین حاجی‌زاده
اینشتین چه چیزی را نمی‌دانست؟
بهرام معلمی
تاریخ کیهان
دیوید لایث
امواج گرانشی
برایان کلگ
ماشین ژن
ونکی راماکریشنان
جهان هستی براساس فیزیک
جیم الخلیلی
قانون دوم؛ انرژی، آشوب و شکل
پیتر اتکینز
دنیای اینشتین؛ چگونه دیدگاه اینشتین درک ما را از فضا و زمان تغییر داد
میچیو کاکو
۷ درس کوتاه فیزیک
کارلو روولی
چارلز داروین: سرگذشت فشرده‌ی مردی خارق‌العاده
محمدرضا توکلی صابری
اختر فیزیک برای افراد بی قرار
نیل دگراس تایسن

نظرات کاربران

معجزه ی سپاسگزاری
۱۳۹۸/۰۶/۰۷

در قانون انیشتین داریم : E=mc2 👈یعنی انرژی از بین نمیرود، تبدیل میشود. راستی انرژی ما به چی تبدیل میشه؟! به اخم کردن به تحقیر دیگری به عصبانیت به حسادت به افکار منفی؟ یا انرژی‌مون تبدیل میشه به لبخند به تشویق به خندیدن به افکار مثبت به همکاری به هم نوع دوستی به امید به

- بیشتر
mehdi25191376
۱۳۹۹/۰۱/۱۱

کتاب عالی بود حتما مطالعه کنین❤ فقط بعضی جاهاش غلط املایی داشت

vida
۱۴۰۰/۰۲/۱۳

چند نکته خدمت دوستان کتاب جمع و جوری هست از مجموع نظرات و کارهای انیشتین و نظرات دیگران راجب این دانشمند بعد علمی خاصی نداره پس هرکس توی هر رشته و مقطع تحصیلی میتونه بخونه و اینم بدونین کتاب خیلی خلاصه وار گذشته

- بیشتر
salemi.uut
۱۴۰۰/۰۵/۲۹

کتاب جالب، انگیزشی و آموزنده ای بود، بخصوص برای مهندسین و علاقه مندان به فیزیک توصیه میشه حتما بخونند. فقط پر از غلط املایی و نگارشی هست که محتوا تحت تاثیر میذاره.

☆☆ʍօɦֆɛռ☆☆
۱۳۹۹/۰۶/۱۹

درباره انیشتین و نظریاتش که حرفی نیس :) اما در مورد خود کتاب اول اینکه اشتباه تایپی فراوان داشت ، دوم اینکه کتاب یه سری جاها اصلا خوب توضیح نمیداد ، مثلا به جای اینکه درمورد خود اون فرایند علمی حرف بزنه

- بیشتر
سکینه قوی اندام
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

ممنونم

شیدا
۱۳۹۸/۰۶/۱۴

...

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۶)
"به مدت چندروز، ازخوشحالی درپوست خودنمی گنجیدم. بزرگ‌ترین رویاهایم حالابه واقعیت بدل شده بودند."
Agha_M@hdiar
"تنها راه نجات تمدن دردل تشکیل یک دولت جهانی نهفته است. دولتی که امنیت ملت ها رابرمبنای قانون تأمین می‌کند. تا وقتی دولت های قدرتمند سلاح داشته باشند ودرپس سلاح هایشان مسائل محرمانه نهفته باشد، جنگ‌های جهانی جدید نیزدرراه خواهند بود."
منمشتعلعشقعلیمچکنم
"در تمام زندگی‌ام یک چیز فهمیده‌ام و آن اینست که تمام علمی که ما کسب کرده‌ایم، در قیاس با واقعیت جهان، کودکانه و ابتدایی است. با این حال این ارزشمندترین چیزی است که تاکنون کسب کرده‌ایم."
Agha_M@hdiar
"اگر قرار بود سرگرم آراستن خویش شوم، دیگر خودم نبودم ... پس به جهنم! اصلاً برایم مهم نیست. اگر به نظرتان من جذاب و دلنشین نیستم، دنبال دوستی بگردید که به دهان خانم‌ها شیرین‌تر بیاید."
Agha_M@hdiar
"درتجربیات شخصی ام، هیچ‌گاه به اندازهٔ زمانی که نتایج این نظریه وهرآنچه به آن است رابدست می‌آوردم به بیچارگی وضعیف الحال بودن بشرپی نبرده بودم."
Agha_M@hdiar
"بنابراین زمان به خودی خود، و فضا به خودی خود محکوم به از بین رفتن و نابودی هستند. و تنها چیزی که به‌عنوان یک واقعیت مستقل باقی می‌ماند، نوعی اتحاد میان این دو است." (هرمان مینکوفسکی، ۱۹۰۸)
vida
انیشتین کودک نابغه‌ای نبود. می‌گویند حتی پدرش با یک دکتر نیز مشورت کرد چون او آن‌قدر دیر صحبت کردن را فراگرفت که والدینش نگران بودند شاید عقب مانده باشد. با مدرسه هیچ‌گاه رابطهٔ خوبی نداشت. فقط کمی تلاش می‌کرد که در سیستم آموزشی جا بیفتد و یا آنچه از او انتظار می‌رفت را انجام دهد. به خاطر می‌آورد که زمانی معلمی در وصفش چنین می‌گفت: "حضور شخص تو در این مکان ارزش و احترام کلاس را برای من از بین می‌برد." این حالت سرکشی نسبت به نظام و قوانینی که برای آنها دلیلی نمی‌دید، در طول زندگی‌اش نیز ادامه یافت. در برخی موارد او را به دردسر انداخت ولی وجههٔ اجتماعی خوبی از او ساخت و به او کمک کرد آزادانه به آنچه می‌خواهد معتقد باشد و آنچه که دوست دارد را بگوید.
منمشتعلعشقعلیمچکنم
" رویدادهای سیاسی بزرگ زمان ما آن‌قدر دلسردکننده هستند که در نسل ما فرد کاملاً احساس تنهایی می‌کند. مردم دیگر احساس خود را نسبت به عدل و شرف از دست داده اند و برایشان مهم نیست نسل‌های بهتر از ما با فداکاری و از خودگذشتگی به چه چیزهایی دست می‌یافتند."
شیدا
" افرادیک جامعه نبایدبایستندوفقط انتقادکنند، آنان‌ی بایست خدمت کنند وبه بهترین شکلی که می‌توانند عمل نمایند. سرنوشت جهان همان‌گونه خواهدبودکه جهان شایستهٔ آن است."
alifcbarca
"من هم در اصل قرار بود یک مهندس شوم. ولی این را بسیار غیرقابل‌تحمل یافتم که مجبور باشم به جمع مخترعین بپیوندم و چیزهایی درست کنم که زندگی عادی را پیچیده‌تر از قبل کنند. آن هم فقط برای سودجویی و کسب پول."
vida

حجم

۱۲۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

حجم

۱۲۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۵۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان