دانلود و خرید کتاب بررسی سلفیت تبلیغی در جهان اسلام محمدحسین قربانی زواره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی سلفیت تبلیغی در جهان اسلام اثر محمدحسین قربانی زواره

کتاب بررسی سلفیت تبلیغی در جهان اسلام

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب بررسی سلفیت تبلیغی در جهان اسلام

سقوط؛ نام کتابی اثر محمد حسین قربانی زواره است که در آن به بررسی سلفیت تبلیغی در جهان اسلام، مفهوم سلفیت، تاریخ سلفیت در طول دوران اسلام و همچنین شکل‌گیری حکومت آل سعود، طالبان و داعش پرداخته و انتشارات نظری آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب سقوط- بررسی سلفیت تبلیغی در جهان اسلام

محمد حسین قربانی زواره در کتاب سقوط به بررسی سلفیت تبلیغی در جهان اسلام پرداخته است. این نویسنده ابتدا اشاره‌ای کوتاه به شکل‌گیری فرقه‌های مختلف در اسلام همچون فرقه سلفی و خلفی دارد و تعاریفی از این فرقه‌ها ارائه می‌دهد. سلف واژه‌ای عربی به معنی پیشنیان و گذشتگان است. سلفی در اصطلاح امروزی، نام افرادی است که از اهل سنت بوده که برای احیای دوران سلف یا احیای سیره سلف صالح و تاسیس خلافت اسلامی تلاش فراوانی دارند.

محمد حسین قربانی زواره در کتاب سقوط -بررسی سلفیت تبلیغی در جهان اسلام، بنیان‌گذاران فرقه‌های مختلف در اسلام را معرفی می‌کند و درنهایت نیز به تاریخ معاصر می‌رسد. وی در این کتاب به لایه‌های تاریخی شکل‌گیری حکومت آل سعود در عربستان، سپس طالبان در افغانستان را بیان می‌کند و در نهایت نیز به داعش می‌رسد.

جملاتی از کتاب سقوط- بررسی سلفیت تبلیغی در جهان اسلام

بنا به نظر سلفی‌ها تنها مذهب حق، مذهبی است که در آن برابر سیره و سنت سلف صالح باشد و همه مذاهب و ادیان انشعابی به‌طور کامل باطل و غیردینی هستند. ازاین‌رو تنها را ه احیای اسلام واقعی، بازگشت به دوران سلف صالح است. علماء سلفی برای اثبات نظر خود از حدیثی به نقل از عبدالله بن مسعود استدلال دارند که در صحیح بخاری بیان‌شده است. در این حدیث به نقل از رسول اکرم (ص) ذکرشده: قرن، قرن من است، سپس کسانی که بعد از آن‌ها می‌آیند. سپس کسانی که بعد از آن‌ها می‌آیند. در برخی از روایات نیز آمده که از پیامبر اکرم (ص) نقل‌شده که بعدازاین سه قرن خیری نیست.

ابن تیمیه با استناد به این حدیث که رسول اکرم (ص) به صورت مطلق و عام سه قرن اول را خیر ذکر کرده و بهتر از صدهای دیگر دانسته نام این قرن را (قرن فاضله) نامیده است و به آن اشاره دارد. ابن تیمیه در کنار چنین استناداتی وی در کتب و رساله‌های دیگر خود مدعی شده که تنها عقاید و اعمال صحیح، عقاید و اعمالی است که مطابقت با عقاید و رفتارهای سلف صالح داشته باشد و دیگر اعمال و اصولی که خارج از چارچوب باشد نوعی بدعت به شمار رفته و کفرآمیز است. برای خواندن جملات بیشتری از کتاب سقوط- بررسی سلفیت تبلیغی در جهان اسلام، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

درباره محمد حسین قربانی‌زواره

محمد حسین قربانی‌زواره نویسنده و مترجم سیاسی است که در سال‌های اخیر کتاب‌های سیاسی- جامعه شناسی و تحقیق در تاریخی اسلام فراونی را تالیف کرده است. ازجمله آثارتالیفی وی عبارت هستند از: چریک در جنگ پارتیزانی، شکل گیری و ماهیت کودتای نظامی، سیاست و نسل امروزی جنگ ها، اطلاعات و امنیت، ایدئولوژی داعش، تراژدی نسل چهارم جنگ: شناخت و الزامات نظامی مقابله با تهدید ترکیبی،سازمان زیرزمینی. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۲۲۷٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان