دانلود و خرید کتاب چک لیست (خلاصه کتاب) آتول گاواندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب چک لیست (خلاصه کتاب)

شما با شنیدن چک‌ لیست یاد چه چیزی می‌افتید؟ احتمالا وسایل سفر یا پیک‌نیک! اما می‌خواهم به شما بگویم که چک لیست‌ها در صنعت پزشکی و هواپیمایی هر روز جان هزاران نفر را نجات می‌دهند. چک لیست همان لیست ساده‌ای است که شما می‌شناسید اما به عنوان یک دستیار حرفه‌ای برای شما و ذهن‌تان کار می‌کند. در این میکروکتاب می‌خوانید که این لیست‌های ساده چطور می‌توانند ما و زندگی‌مان را متحول کنند و با مثال‌هایی که در دنیای واقعی اتفاق افتاده، اهمیت چک لیست‌ها را درک می‌کنیم. اصلا چک لیست‌ها به چه دردی می‌خورند؟ آتول گاواندی جراح عمومی در بوستون، نویسنده نیویورکر و استادیار دانشکده پزشکی و دانشکده بهداشت عمومی هاروارد است. او دو جایزه ملی بدست آورده و به عنوان یکی از معتبرترین جراحان جهان شناخته می‌شود. آتول دو کتاب دیگر هم با عناوین «یادداشت‌‌های یک جراح در باره عملکرد و پیچیدگی‌‌ها» و «یادداشت‌‌های یک جراح درباره یک علم ناقص» به رشته تحریر درآورده‌‌ است که همه کتاب‌های او جز پرفروش‌ترین‌های آمازون بوده است.

نظرات کاربران

nargesi
۱۳۹۸/۰۴/۳۱

تمام محتوای کتاب روی جلدش قابل مشاهدست: برای کارهاتون چک لیست داشته باشید! در واقع محتوای کتاب فقط به ارائه مثالهایی خسته‌کننده در مورد مزایای داشتن چک‌لیست میپردازه و هیچ مطلب جذاب و عملی خاصی دربرنداره. خوندنش رو پیشنهاد نمیکنم.

minerva
۱۴۰۰/۰۷/۰۸

این کتاب مثالهایی از کاربردی بودن و مفید بودن چک لیستها ارائه کرده ولی راهکار عملی ای به خواننده ارائه نداده؛ دربارهء چگونگی ایجاد چک لیست و چگونگی اولویت بندی کارها و....

tohid
۱۳۹۹/۰۹/۲۸

زیاد جالب نبود ، یک سری کلیات گفته شده

Bahar Abdalvand
۱۴۰۰/۱۰/۱۵

بیشتر کلیات بود چکیده مفید این کتاب یک صفحه بیشتر نمیشد و کل کتاب با مثال هایی در مورد بررسی روند پیشگیری از خطاهای پزشکی و بیمارستانی و پروازهای هواپیمایی میگوید که چک لیست ها و توجه به آن جلوی

- بیشتر
Taha
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

باتوجه به تحصیلاتم وشغلم من اطلاعاتی درموردچک لیست داشتم ولی متاسفانه دراین کتاب چیزی که به معلوماتم اضافه کند وبه نظرم به کسی که دانش این موضوع رونداردهیچ کمکی نمیکند.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۷)
توضیحی کلی در مورد کتاب است که شما بتوانید دریک نگاه با مبحث کلی کتاب آشنا شوید و بخش اصلی هم چکیده مفید آن است.
soheil
چک لیست قبل از سرمایه‌گذاری ایده بسیار خوبی است، زیرا باعث می‌شود به جای تاثیرپذیری از هیجانات لحظه‌ای، اشتیاق خود را کنترل کرده و قانون‌مند رفتار کنید.
هدی✌
مقاومت در برابر استفاده از چک لیستی که تنها ۱۰ دقیقه وقت لازم دارد و تاثیر آن در نجات جان انسان‌ها به اثبات رسیده است نشان می‌دهد، بعضی از مشاغل به سختی، عاقلانه بودن استفاده از چک لیست را باور می‌کنند.
هدی✌
- ۷ کنترل قبل از بیهوشی: تایید هویت بیمار، گرفتن رضایت، نشانه‌گذاری محل جراحی، کنترل آلرژی‌ها و این که خون و تجهیزات لازم آماده است.
هدی✌
. براساس یک تحقیق، بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه، به طور میانگین در روز به ۱۷۶ اقدام پزشکی نیاز دارند؛ اقداماتی از قبیل مصرف دارو در زمان مناسب، حرکت مداوم بیمار برای جلوگیری از ابتلا به زخم بستر، حضور یک نفر برای حمام کردن آنها و تعویض ملافه‌ها بدون این که مشکلی در لوله‌های تزریقی ایجاد شود و غیره.
هدی✌
چک لیست‌ها به این دلیل در شرایط پیچیده کارآمدترند که بین آنچه معمولا وظایف متناقضی به نظر می‌رسند، تعادل ایجاد می‌کنند.
کاربر ۴۲۴۱۲۹۷
نه تنها در پزشکی بلکه در هر زمینه‌ای که فکرش را کنید. حتی متخصص‌ترین افراد ما می‌توانند از بررسی الگوهای اشتباهات و شکست‌ها و چند کنترل به موقع بهره ببرند
هدی✌
بسیار مضحک است که تصور کنیم چک لیست‌ها جای جسارت، تدبیر و ابتکار را می‌گیرند.
هدی✌
- ۵ کنترل نهایی قبل از این که بیمار از اتاق خارج شود: آیا همه اسفنج‌ها و وسایل لازم برای برنامه‌ها و نگرانی‌های مربوط به ریکاوری بیمار و غیره آماده است.
هدی✌
۷ کنترل پس از بیهوشی و قبل از برش: کنترل این که همه اعضای تیم یکدیگر را می‌شناسند، این که روی بیمار صحیح کار می‌کنند و عمل صحیحی را انجام می‌دهند، این که آنتی‌بیوتیک داده شده است، این که تصاویر رادیولوژی نشان داده شده و همه می‌دانند در طول جراحی چه اتفاقی خواهد افتاد.
هدی✌

حجم

۳۰٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۳۰٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۴,۸۰۰
تومان