دانلود و خرید کتاب استراتژی‌های مدیریت دانش علی ربیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب استراتژی‌های مدیریت دانش اثر علی ربیعی

کتاب استراتژی‌های مدیریت دانش

معرفی کتاب استراتژی‌های مدیریت دانش


کتاب استراتژی‌های مدیریت دانش یکی از کتاب‌های تخصصی دانشگاه پیام نور برای تدریس درمقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت این دانشگاه است.

این کتاب در ۸ فصل تنظیم شده است. عنوان فصل اول«مبانی مدیریت دانش» است. در این فصل مدیریت دانش تعریف می‌شود. نقش مدیریت دانش در استراتژی های سازمانی شرح داده می‌شود. مفاهیم مدیریت دانش و ابزارهای کسب دانش بازار تحلیل می شود. ویژگی داده‌های باارزش شرح داده می‌شود و در انتها نیز عوامل مؤثر بر یادگیری سطح بالا و تغییرات انقلابی توضیح داده می‌شود.

عنوان فصل دوم، « تنظیم استراتژی‌های سازمانی» است. در این فصل، استراتژی‌های سازمانی توضیح داده می شود. مدیران از طریق برنامه‌ریزی استراتژیک می‌توانند فعالیت‌های شرکت را هدفمند ساخته  و اثربخشی آن‌ها را افزایش دهند. برنامه‌ریزی استراتژیک باعث تعیین هدف ها براساس نقاط قوت و ضعف سازمان و فرصت ها و تهدیدهای محیطی می شود. 

عنوان فصل سوم، «اصول استراتژی های مدیریت دانش» است. در این فصل کارکرد مدیریت دانش در حوزه داده‌ها و حوزه اطلاعات تحلیل می‌شود. الگوی بوستون در مورد مدیریت دانش مطرح می شود. عنوان فصل چهارم،« حوزه‌های دانش استراتژیک» است. ر این فصل، چهارچوب طرح کلی ساختار مدیریت دانش تحلیل می شود.چشم‌انداز و گستره مدیریت دانش توضیح داده می‌شود.

عنوان فصل پنجم، «چهارچوب مدیریت دانش» است. در این فصل، ارزیابی وضعیت کنونی مدیریت دانش در سازمان‌ها تحلیل می‌شود. عناصر رایج جریان دانش شرح داده می شوند. توانمندسازی مدیریت دانش و ضرورت وجود چارچوب مدیریت دانش در سازمان‌ها بیان می شود.

عنوان فصل ششم، «مدیریت تغییر در اجرای استراتژی‌های مدیریت دانش»است. در این فصل، مدیریت تغییر استراتژیک تعریف می شود. مراحل مدیریت تغییر استراتژیک، شامل توجه به تغییرات محیطی، تفسیر آن و انجام اقدام در واکنش به تغییرات محیطی توضبح داده می‌شود.

عنوان فصل هقتم، تنظیم استراتژی‌های مدیریت دانش» است. در این فصل، طبقه‌بندی استراتژی‌های مدیریت دانش براساس دانش، فرایند کسب‌وکار و نتایج پایانی تحلیل می‌شود. استراتژی حفظ دانش تعریف می شود و در نهایت نیز گستره و چشم‌انداز استراتژی حفظ دانش توضیح داده می‌شود.

عنوان فصل هشتم،« توانمندسازی، تفویض اختیار و تیم‌سازی در مدیریت دانش» است. در بخش اول توانمندسازی تعریف می شود. سپس نقاط ضعف سازمان‌ها در دنیای امروزی تشریح می‌شود. در بخش دوم در مورد تفویض اختیار، مطالبی شامل ضرورت تفویض اختیار، مزایای آن و تصمیم درمورد نحوه تفویض اختیار بیان می‌شود. و در بخش سوم کتاب مطالبی شامل نقش تیم‌ها در سازمان‌های امروزی، ادهوکراسی، تیم هوشمندی و مراحل تشکیل تیم بیان می‌گردد.

نظرات کاربران

Vahidreza Davoodi
۱۴۰۰/۰۱/۱۰

فایل نمونه مرتبط با موضوع نمی باشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۹۱,۰۰۰
تومان