دانلود و خرید کتاب گفتگو با نوه‌هایم درباره پیش از تاریخ ژان کلوت ترجمه مهدی ضرغامیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتگو با نوه‌هایم درباره پیش از تاریخ اثر ژان کلوت

کتاب گفتگو با نوه‌هایم درباره پیش از تاریخ

معرفی کتاب گفتگو با نوه‌هایم درباره پیش از تاریخ

از مقدمه کتاب: بچه‌‏ها در هر سنی به موضوع عصر پیش از تاریخ علاقه زیادی دارند. حتی بعضی‌ها کاملاً شیفته این موضوع می‌شوند و تمایل آن‏ها به باستان‏‌شناسی از همین‏‌جا پدید می‌آید. غالبا این تمایلات فقط به اندازه خواسته‏‌ها و آرزوهای کودکانه دوام می‌آورند. اما گاهی این خواسته‏‌ها رشد می‌کنند. موضوع پیش از تاریخ موجب پیدایش رؤیاهای آن‏ها می‌‏شود. به خوبی نمی‌‏دانیم پیش از تاریخ در کجای زمان قرار می‌گیرد؛ هم دور از ماست، هم نزدیک به ما. تصاویر غارها نقطه تثبیت فکر ما و قرارگاهمان است. معمای اعماق غارها چنان آدم را شیفته زندگی آن دوره می‏‌کند که آدم، عصر پیش از تاریخ را صرفا با چند تصویر کلیشه‏‌ای مجسم می‌‏کند. من از هفت نوه‏‌ام خواستم آنچه در باره دوره پیش از تاریخ می‌دانند و همین‏طور چیزهایی را که دوست دارند بدانند یا مسائلی را که برایشان مطرح می‌‏شود، برایم بنویسند. همچنین از آن‏ها خواستم با دوستانشان ــ و نه با آدم بزرگ‏ها ــ بحث کنند و ملاحظات و پرسش‌‏های خود را روی کاغذ بنویسند. هنگام انجام دادنِ این کار، سن آن‏ها بین شش تا شانزده سال بود. آن‏ها ۱۶۰ پرسش برایم فرستادند. سه تا نوه کوچک‏تر، که شش، هشت و ده ساله بودند، جالب‏ترین و پردردسرترین پرسش‏ها را که تعدادشان ۱۰۵ مورد بود، طرح کرده بودند. بعضی پرسش‏ها مثل هم بودند، اما بعضی‌‏ها مایه حیرتم شدند. سرانجام، پرسش‏ها را با همه جنبه‌‏ها و وجوه گوناگونی که داشتند، به پنج بخش اصلی تقسیم کردم: دوره‌‏ها و آدم‏ها، دنیای پیش از تاریخ، روش‏های زندگی (موضوعی که بیش از همه کنجکاوی آدم‏ها را تحریک می‌کند)، جوامع پیش از تاریخ، جنبه‏‌های گوناگون فکری.

نظرات کاربران

کتاب باز
۱۳۹۹/۰۶/۱۰

این اولین کتاب درباره پیش از تاریخ من بود. با هر سوال تعجب و کنجکاوی من هم بیشتر میشد. یادمه وقتی که تمومش کردم، مدت طولانی ای به جلدش زل زدم و سعی کردم بفهمم که اون دست، چه معنایی

- بیشتر
nargol_1996
۱۴۰۲/۰۸/۰۵

کتاب با حالت پرسش گونه شروع میشه اما اطلاعات غلط در مورد پیش از تاریخ رو‌اصلاح میکنه ، به نظرم جالبه و خوندنش برای کسایی که مبتدی هستن ، مفیده .

فاطمه افشاری
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

داستان گونه‌ای از پیش از تاریخ. در بخش معرفی کتاب به خوبی محتوای کتاب معرفی شده و دقیقا همان چیزیست که انتظار می‌رود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۴۴٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان