دانلود و خرید کتاب فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری دیمون زاهاریادس ترجمه امیر پویا چراغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری اثر دیمون زاهاریادس

کتاب فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری

معرفی کتاب فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری

«فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری» کتابی در زمینه موفقیت باموضوع مدیریت کاری و برنامه‌ریزی اثر دیمون زاهاریادس است. این کتاب با ترجمهٔ ژاله بهادری و امیر پویا چراغی در نشر نوین چاپ شده است. این اثر دربارهٔ ایجاد فهرست‌های کاری برای مدیریت وقت و زمان و برنامه‌ریزی و انجام صحیح کارها صحبت می‌کند.

درباره کتاب فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری

فهرست کارها یکی از ساده‌ترین سیستم‌های مدیریت وظیفه روزانه‌ای است که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال همچنان میلیون‌ها نفر را ناامید می‌کند. شاید شما هم یکی از آن‌ها باشید.

اولاً، این مسئله تقصیر شما نیست. افراد معدودی آموزش اصولی برای نحوه ایجاد فهرست‌های مؤثر دریافت می‌کنند. به‌ندرت این مهارت در مدرسه آموزش داده می‌شود. و زمانی که اکثر ما وارد محل کار می‌شویم، رویکردی ضعیف و نامؤثر را برای به انجام رساندن وظایف به کار می‌گیریم.

ثانیاً، بدون آموزش اصولی، احتمالاً شما از شیوهٔ مدیریت وظیفه‌ای استفاده می‌کنید که توانایی‌تان در انجام کارها را از بین می‌برد.

بدون یک استراتژی اصولی برای مدیریت کارها، روزهایمان به شدت از کنترل خارج می‌شوند. همانطور که کارهای با اولویت بالا از سررسیدشان می‌گذرند، میزان استرس‌مان فوق‌العاده افزایش می‌یابد.

فرمول برنامه‌ریزی، کتاب کوتاهی است که طراحی شده تا به شما کمک کند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به کار کنید.

زاهاریادس در این راهنمای عملی به شما نشان می‌دهد که چگونه کارهایتان را مدیریت کنید و برنامه‌هایی بنویسید که کمک کنند مهم‌ترین کارتان را به انجام برسانید.

این راهنمای عملی برای سرسری گرفتن و کنارگذاشته شدن نوشته نشده است. بلکه برای خوانده شدن و به‌کارگیری است.

برخی از نکاتی که در این کتاب می‌آموزید:

۸ دلیل اینکه چرا در انجام فهرست کارهای روزانه‌ٔ خود شکست می‌خورید.

۱۰ مورد از مشهورترین سیستم‌های برنامه‌ریزی (و نقاط ضعف آنها)

آموزش قدم به قدم ایجاد یک برنامه‌ی کامل

چگونگی حفظ سیستم برنامه‌ریزی خود

نقاط قوت و نقاط ضعف برنامه‌های کاغذی و آنلاین

طرز کار فهرست‌های برنامه‌ریزی و تقویم‌ها درکنار هم

کتاب فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند زندگی مرتب‌تر و اتلاف وقت کمتری داشته باشند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فرمول برنامه‌ریزی؛ راهنمایی برای ایجاد فهرست‌های کاری

دلیل ۱: هدف برنامه‌ها را اشتباه متوجه شدید

چرا برنامه‌ریزی می‌کنید؟ امیدوارید چه چیزی را با آن بدست آورید؟ بیشتر افراد پاسخ می‌دهند: تا کارها را به انجام برسانیم. ولی این مقصود یک برنامهٔ درست طراحی شده نیست.

هدف اصلی فهرست کارهای برنامه‌ریزی شدهٔ شما کمک برای سازماندهی امور و پروژه‌هایتان، و توجه ویژه به موارد مهم است. اینکار به شما اجازه می‌دهد همه چیز را از ذهنتان بیرون کنید و احتمال فراموشی کارها کمتر می‌شود. با نوشتنشان، آنها را در یک مکان جمع خواهید کرد و یک دیدِ کلی، از بزرگترین اولویت‌هایتان بدست می‌آورید.

مدیریت فهرستی از کارها که جلوی رویتان نمایش داده شده بسیار آسان‌تر از زمانی است که همان فهرست در سرتان می‌چرخد. راحت‌تر می‌توانید امور را برطبق موعد مقرری که دارند سازماندهی و روزتان را بر پایهٔ آن برنامه‌ریزی کنید. این نکته، به تنهایی کمک می‌کند روی مهم‌ترین مشغلهٔ خود تمرکز کنید.

اکثر افراد کارکردِ فهرست‌های کاری را اشتباه متوجه می‌شوند. آنها تصور می‌کنند که فهرست کارها، ابزاری است که باید در انجام همهٔ امور، به آنها کمک کند. اما برخلاف این تصور، یک برنامهٔ اصولی، توجه شما را روی کار درست متمرکز خواهد کرد و مانع از به حاشیه رفتن شما به خاطر موارد غیر ضروری می‌شود.

برنامه شما ابزاری برای به انجام رساندن همه چیز نیست. بلکه وسیله‌ای است که تضمین خواهد کرد کارهای درست را انجام می‌دهید.

درک تفاوت این دو مهم می‌باشد. اگر مقصود برنامه‌های خود را اشتباه متوجه شوید، نتیجه، ایجاد و استفاده ناموثر از آنها خواهد بود. در نتیجهٔ چنین چیزی، به جای افزایش بازدهی‌تان، آن را متوقف می‌کند.

در ادامه این کتاب، به شما دقیقا نشان خواهم داد که چگونه برنامه‌هایی ایجاد کنید که به نفعتان کار کنند. حتما در انتها، توصیه‌های مرا با جریان کاری، شرایط و سلیقهٔ خودتان هماهنگ کنید تا بهترین نتیجه را کسب نمایید.

نظرات کاربران

ریزوریوس
۱۳۹۸/۰۴/۳۱

،،کتابی در زمینه روش صحیح برنامه ریزی استراتوژیک،، تو این کتاب : اول اومده اشتباهات رایجی که افراد معمولا تو برنامه ریزی هاشون دارن رو میگه ،یعنی دلیل ناکارامدی برنامه هایی که تاحالا ریختیم و باهاش به نتیجه نرسیدیم( خب!تا اینجا

- بیشتر
Moti
۱۳۹۹/۰۶/۰۸

دلم نمی یاد براش ریویو ننویسم.دومین کتابی بود که از این نویسنده میخوندم و از اون کتابایی بود که یه روزه خوندم و تموم شد. به شخصِ توی برنامه ریزی کلی مشکل داشتم، راه و روشش رو کامل نمی دونستم و

- بیشتر
آوا نجفی
۱۳۹۹/۰۲/۲۰

من از این ادما بودم که برنامه ریزی میکردم بهش نمیرسیدم ، این کتاب خیلی خلاصه و خوب بهتون یاد میده برنامه ریزیتون چه ایرادی داشته ، بهتره وقتی میخونید قسمت های مهمشو برای خودتون ثبت کنید ، دوم هم

- بیشتر
unicorn
۱۳۹۸/۰۸/۲۹

کتاب خوبیه،به تنهایی اما احتمالا نمیتونه تغییر خیلی بزرگی ایجاد کنه.توصیه میکنم قبلش کتاب خرده عادت ها نوشته جیمز کلییر رو بخونید تاثیرش بیشتر میشه یه جورایی میتونم بگم میتونن مکمل هم باشن،خرده عادت ها چرایی نیاز به تغییر عادتها

- بیشتر
اِیْ اِچْ|
۱۳۹۸/۰۷/۱۵

بشتابید😐👇 دوستان عزیزی که همچنان، در انتظار اومدن راس ساعت و اولین روز ماهِ قمری و شیشِ هفتِ نود و هشت و نهِ نهِ نود و نه و به ویژه شنبه‌ها هستن و تا جمله «از کی شروع کنیم؟!» واسه انجام

- بیشتر
📚S.erfan .m📚
۱۳۹۷/۱۲/۰۵

طاقچه جون مادرت اینو بزار کتاب خونه موافقا💝کنن

ــسیّدحجّتـــ
۱۳۹۸/۰۲/۱۵

کتاب در ابتدا ۱۰ تا از روش‌های نوشتن وظایف روزانه را توضیح داده و بررسی کرده سپس از مزایای روش‌ها برای ایجاد روش خودش استفاده کرده نویسنده روش انتخابی خودش را هم در انتهای کتاب آورده ولی به دفعات تکرار کرده که

- بیشتر
Mohammad Reza MRF
۱۳۹۹/۰۳/۰۴

من از اونایی بودم هر شب برنامه ریزی میکردم ولی فرداش عمل نمیکردم این کتاب خیلی به کارم اومد

Rahimi0151
۱۳۹۹/۰۱/۱۴

سلام دوستان. من اینو دیروز با طاقچه بینهایت گرفتم و 2 ساعته تمومش کردم. دلیلش هم این بود که من خیلی وقته کتابهایی با این موضوع میخونم و همیشه با این مسئله مشکل داشتم. این کتاب چیز جدیدی نیست. میتونین مطالبش رو

- بیشتر
Hadi Najaf
۱۳۹۹/۰۱/۰۳

با هدف تورق بازش کردم اما تا وسطاش پیش رفتم. به نظرم کتاب خوبیه. برای من که خودم خیلی منضبط و اهل برنامه‌ریزی هستم نکات جالبی داشت. تا حد زیادی نقاط ضعفم رو تونستم شناسایی کنم. متنش هم روان بود،

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۷۶)
زمانی که یک روز از انجام برنامهٔ خود چشم‌پوشی می‌کنید، چشم‌پوشی کردن در روزهای آتی هم راحت‌تر می‌شود.
Yasin
دلیل ۱: هدف برنامه‌ها را اشتباه متوجه شدید چرا برنامه‌ریزی می‌کنید؟ امیدوارید چه چیزی را با آن بدست آورید؟ بیشتر افراد پاسخ می‌دهند: تا کارها را به انجام برسانیم. ولی این مقصود یک برنامهٔ درست طراحی شده نیست.
ریزوریوس
در سال ۱۹۷۹، از فارغ‌التحصیلان دورهٔ MBA دانشگاه هاروارد این سوال پرسیده شد که آیا اهدافشان را می‌نویسند یا نه؛ هشتاد و چهار درصد اعتراف کردند که اهداف مشخصی ندارند؛ سیزده درصد ادعا کردند که هدف‌هایی دارند، اما آنها را ننوشته‌اند؛ سه درصد اهداف خود همراه با برنامه‌هایشان جهت رسیدن به آنها را می‌نوشتند. در سال ۱۹۸۹، مصاحبه کنندگان نتایج فارغ‌التحصیلان را دنبال کردند. آنها متوجه دو یافته جالب شدند. اولا، ۱۳ درصدی که هدف داشتند بیش از هشتاد و چهار درصدی که هدفی نداشتند، موفقیت کسب کردند. ثانیا، سه درصدی که اهداف خود را نوشته بودند، ۱۰ برابر بیشتر از نود و هفت درصدی که آنها را ننوشته بودند، موفقیت کسب کردند. می‌توانید قدرتی که در نوشتن اهدافتان روی کاغذ وجود دارد را مشاهده کنید.
ــسیّدحجّتـــ
سوم: به خود کمتر از زمانی که فکر می‌کنید نیاز دارید زمان بدهید.
ــسیّدحجّتـــ
قانون پارکینسون را بخاطر بیاورید: «کار به اندازهٔ زمان اختصاص داده شده جهت تکمیلش طول می‌کشد.» اگر برای کارهای برنامه‌ریزی شدهٔ خود سررسید در نظر نگرفتید، از باقی ماندن آنها در فهرستتان تعجب نکنید.
mahbob
فهرست کارهای برنامه‌ریزی شده بدون موعد مقررشده یک فهرست آرزوهاست. نه چیزی بیشتر. بدون موعدهای مقررشده به تنبلی روی می‌آوریم.
znhosein
احتمالاً این لطیفه را شنیده باشید: چگونه یک فیل را می‌خورید؟ لقمه به لقمه.
ــسیّدحجّتـــ
پارادوکس بازدهی: چگونه برنامه‌هایتان مانع موفقیت شما می‌شوند
ریزوریوس
هرکسی این سوال را از خود می‌پرسد. همهٔ افراد هر از چند گاهی این احساس را تجربه می‌کنند. خیلی‌ها هم مرتبا آن را تجربه می‌کنند. نتایج قابل پیش‌بینی است: ناامیدی، استرس و احساس گناه برای شکست در انجام کارهای باارزش و مهم.
"Shfar"
قانون پارکینسون را بخاطر بیاورید: «کار به اندازهٔ زمان اختصاص داده شده جهت تکمیلش طول می‌کشد.» اگر برای کارهای برنامه‌ریزی شدهٔ خود سررسید در نظر نگرفتید، از باقی ماندن آنها در فهرستتان تعجب نکنید.
Afsaneh Asadnia

حجم

۱۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

حجم

۱۰۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۳۸ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
۱۴,۵۰۰
۵۰%
تومان