دانلود و خرید کتاب حماسه‌ی کوثریه مجید زجاجی‌مجرد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حماسه‌ی کوثریه اثر مجید زجاجی‌مجرد

کتاب حماسه‌ی کوثریه

انتشارات:انتشارات مرسل
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حماسه‌ی کوثریه

«حماسه‌ی کوثریه» اثر استاد مجید زجاجی مجرّد، کتابی درباره دختر یگانه پیامبر اسلام و بانوی دو عالم حضرت زهرا سلام‌الله علیها است. نویسنده در این اثر بار جوع به منابع معتبر تاریخی به زوایای گوناگون زندگی حضرت فاطمه (س) نگاهی داشته و وقایع مهم زندگی ایشان همچون مسئله بیعت ایشان با خلفای راشدین، فدک، شهادت و وقایع بعد از شهات حضرت را بررسی کرده است: ابن واضح یعقوبی می‌نویسد: «ابوبکر و عمر خبر یافتند که مهاجران و انصار در خانه علی‌بن‌ابی‌طالب (ع) گردهم آمده‌اند، پس با گروهی آمدند و به خانه آن حضرت هجوم آوردند و ایشان را از خانه بیرون آوردند. علّامه مجلسی در این مورد پس از نقل ماجرای هجوم به خانه علی (ع) می‌نویسد: سپس آنان، ریسمانی در گردن آن حضرت انداختند. به در خانه که رسیدند، حضرت فاطمه (س) مانع شد. و به روایتی مغیرة‌بن شعبه با عمر در را بر شکم آن حضرت زدند و فرزند او را شهید کردند. پس حضرت علی (ع) را به سوی مسجد کشیدند؛ آن جفاکاران از پی او می‌رفتند؛ امّا هیچ یک از آنها او را یاری نمی‌کردند.

نظرات کاربران

سیّد جواد
۱۳۹۹/۱۰/۰۵

کتاب ۳۵۰ از کتابخانه همگانی، کتابی خوب و جامع راجع به حضرت صدیقه شهیده، فاطمه زهرا، سلام الله علیها و شبهاتی که راجع به شهادت آن حضرت وجود دارد. مولف کتاب به زبانی ساده و با استفاده‌ از منابع مختلف تاریخی به

- بیشتر
hiba
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

کتاب خوبی درمورد پاسخ به شهبات مربوط به زندگانی کوتاه حضرت فاطمه (س) بعدازوفات پیامبر(ص) بود که بیشتر روی اتفاقات مابعد سقیفه، فدک و سقط حضرت محسن تمرکز شده بود. دوست داشتم مسائل مورد بحث به ترتیب اتفاق افتادن انها

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
هر وجدان آزادی که به مطالعه در آثار و مصادر مهمّ تاریخی بپردازد، یقینآ با رسیدن به حق، روحش آرامش می‌گیرد و این پذیرش آزادانه حقّ، بر میل و عاطفه و تعصّب ناروا برتری خواهد داشت.
چڪاوڪ
فاطمه هستی هستی است
سیّد جواد
در دعای امام رضا (ع) در سجده شکر آمده: «و (آن دو)، فرزند پیغمبرت را کشتند».
سیّد جواد
صاحب کتاب «مأساة‌الزهراء» می‌نویسد: «درهای حجره‌های زنان پیمبر (ص) به مسجد باز می‌شد که مردم در اوقات مختلف و نیز اهل صفّه در آن حضور داشتند، از سوی دیگر نمی‌توان زنان را در زمستان و تابستان در منطقه گرمسیری حجاز، در حجره‌هایشان زندانی کرد و اجازه نداد که نسیمی به آنان برسد. حال اگر دَرها باز باشد و پرده‌ها آویزان، هم ساکنان حجره از چشم ناظران پوشیده خواهند بود و هم اندکی نسیم خنک کننده به داخل حجره‌ها خواهد وزید».
سیّد جواد
گفته خلیفه اوّل، ابوبکربن‌ابی‌قحافه، در آخرین لحظات زندگی خود، مسئله آتش‌زدن و سوزاندن را بیشتر تأیید می‌کند. آنجا که می‌گوید: «وَدِدْتُ انّی لم اکشف بیت فاطمة». «و یا لیتَنی کنت ترکت بیت فاطمة». یعنی کاش آن روز در خانه فاطمه را نمی‌سوزاندیم.
سیّد جواد
همه احترامات و سفارش‌های رسول خدا (ص) را درباره آن حضرت دیده بودند و می‌دانستند که پیامبر (ص) درباره او فرموده: «فاطمه پاره تن من است؛ رضایت فاطمه، رضایت خداست و غضب او، غضب خداست».
سیّد جواد
نام فاطمه (س) یعنی حق گفتن و از حق پیروی کردن و از ظلم دوری جستن است، نام فاطمه، فاطمی فکر کردن را به دنبال دارد، و نام فاطمه «مَنْ کنْتُ مَوْلاه فَهذا علی مولاه» را در قلب انسان آزاده، ثبت می‌کند.
hiba
عموم مردم پس از انتشار خبر دفن حضرت زهرا (س) یکدیگر را سرزنش کردند تا جایی‌که ناله و فریاد سر داده و در این حال کسی گفت: «پیامبرتان فقط یک دختر در میان شما گذاشت، این دختر می‌میرد و دفن می‌شود امّا احدی از شما در دفنش حاضر نیست؛ حتّی قبرش را هم نمی‌شناسید تا آن را زیارت کنید»؟
hiba
گفت یا فاطمة کلِّمینی
hiba

حجم

۲۳۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۲۳۳٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۲۲,۰۰۰
تومان