دانلود و خرید کتاب مویه‌های غریبانه اسد مستوفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مویه‌های غریبانه اثر اسد مستوفی

کتاب مویه‌های غریبانه

معرفی کتاب مویه‌های غریبانه

این کتاب خاطرات اسد مستوفی از حوادث میانه دهه ۱۳۲۰ در آذربایجان است .حوادثی که منجر به شکل‌گیری فرقه دموکرات، اعلام استقلال و سپس شکست این جریان از دولت مرکزی شد.

مستوفی یک از جوانانی بود که مسحور ادعاهای دروغ پیشه‌وری و مزدوران خودفروخته او شد و در پی پیوستن به فرقه دموکرات آذربایجان سال‌هایی سراسر رنج و مشقت را خارج از کشور گذراند.

مستوفی به همراه گروهی از اعضای فرقه دموکرات به کمک عمال میرجعفر پیشه‌وری به شوروی (سابق) گریخت و در شرایطی قرار گرفت که ناخواسته تا ابد محکوم به دوری از وطن شد.

اعضای این گروه، گرفتار سیاه چال‌های استالینی شدند، به اردوگاه‌های سیبری تبعید گردیدند و پس از تحمل هشت سال طاقت‌فرسا در بازداشتگاه‌های آرخانگاسکا به قزاقستان منتقل شدند و آنجا به زندگی ادامه دادند.

اسد مستوفی در این کتاب، خاطرات و مشاهداتش را از مراحل شکل‌گیری فرقه دموکرات، پس از خاتمه جنگ جهانی دوم و خروج متفقین از ایران، آغاز می‌کند، در پی آن، چهره‌های مختلف سیاسی و نظامی درگیر حوادث آذربایجان را معرفی می کند، آن‌گاه مهمترین حوادث مربوط به این برهه از تاریخ آذربایجان و خدادهای مربوط به سرکوبی دولت پیشه‌وری را روایت می‌کند.

این کتاب تصویرگر رنج‌ها و مصیبت‌هایی است که فراریان فرقه دموکرات آذربایجان پس از پایان جنگ جهانی دوم در اتحاد جماهیر شوروی با آنها روبه رو بودند زیرا حاکمان شوروی با این فراریان مانند اسرای جنگی رفتار می‌کردند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۸۳۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان