دانلود و خرید کتاب دختر استالین (جلد اول) رزماری سالیوان ترجمه بیژن اشتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر استالین (جلد اول) اثر بیژن  اشتری

کتاب دختر استالین (جلد اول)

معرفی کتاب دختر استالین (جلد اول)

کتاب «دختر استالین (جلد اول)» نوشته رزماری سالیوان، سرگذشت سوتلانا علیلویوا، دختر دیکتاتور قرن بیستمی، جوزف استالین را از زمان تولد تا لحظه مرگش روایت می‌کند. این کتاب با ترجمهٔ بیژن اشتری در نشر ثالث چاپ شده است.

درباره کتاب دختر استالین (جلد اول)

سوتلانا همه عمر خود را صرف این کرد که از زیر سایه ترسناک پدر بیرون بیاید و این داستان، داستان جنگیدن او برای رهایی از این سایه شر است؛ نوعی از وابستگی خونی که سرنوشتی تلخ را برای انسان رقم می‌زند. او می خواست انسان بماند و مانند همه انسان ها، عشق و آرامش درونی داشته باشد.

رزماری سالیوان پنج سال از عمر خود را برای نوشتن این کتاب صرف کرد و بسیار تحقیق و پژوهش نمود و کتاب درواقع حاصل گفتگوی او با اعضای خانواده، دوستان، آشنایان سوتلانا در نقاط مختف جهان از مسکو و گرجستان گرفته تا هند و بریتانیا و آمریکا است.

نامه‌های شخصی این دختر نیز علاوه بر اسناد محرمانه آرشیوهای کا.گ. ب، سیا، حزب کمونیست شوروی و... کمک شایانی به نگارش این اثر کرده‌اند.

کتاب دو جلدی «دختر استالین» از کتاب‌های بسیار موفق زندگی‌نامه‌ای در سال ۲۰۱۶ بوده و جوایز بسیاری را نصیب نویسنده‌اش کرده است؛ از جمله جایزه پلوتارک، جایزه آر.بی.سی. تیلور، جایزه هیلاری وستون و علاوه بر این‌ها، کتاب فینالیست جایزه معتبر پن/بوگارد ولد، و فینالیست جایزه نشنال‌بوک کریتیکس سیرکل هم بوده و در فهرست بهترین کتاب‌های روزنامه دیلی‌میل مقام اول را به خودش اختصاص داده است.

«دختر استالین» الگوی خوبی برای نگارش کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای است. روایتی منسجم، بدون قضاوت شخصی و دارای ارزش بالای تاریخی.

علاوه بر همه این محاسن، «دختر استالین» بهترین کتاب برای شناختن استالین، این پدیده بی‌نظیر تاریخی است.

کتاب دختر استالین (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتاب‌های تاریخی و زندگی‌نامه‌ای پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دختر استالین (جلد اول)

۲۸ فوریه ۱۹۲۶ که سوتلانا به دنیا آمد، قدم به داخل خانواده‌ای گذاشت که از مدتی پیش حسابی شلوغ و پر ازدحام شده بود. واسیلی، برادر سوتلانا، پنج سال پیش، در ۲۱ مارس ۱۹۲۱، متولد شده بود. این قصه دهان به دهان پیچید که نادیا، برای نشان دادن زُهد بالشویکی و اراده آهنین یک زن انقلابی، پس از صرف شام با پای پیاده به زایشگاه رفته بود تا اولین فرزندش (واسیلی) را به دنیا بیاورد. نادیا به محض فارغ شدن به خانه زنگ زده و تولد پسرشان را به استالین تبریک گفته بود. یاکوف جوگاشویلی، برادر ناتنی سوتلانا، فرزند استالین از ازدواج اولش، نیز در ۱۹۲۱ برای ادامه زندگی از گرجستان به مسکو آمد و در خانه پدرش ساکن شده بود. یاکوف نوزده سال بزرگ‌تر از سوتلانا بود و تا زمان مرگ بی‌رحمانه‌اش در اردوگاه اسرای جنگی آلمان نازی حامی و یاورش بود.

اقوام و اعضای خاندان استالین به آپارتمان او در کرملین رفت و آمد می‌کردند، به طوری که زندگی خانوادگی آن‌ها خصوصیتی چخوف‌وار داشت. هر دو شاخه خانواده در کنار هم زندگی می‌کردند: علیلویف‌ها و اسوانیدزه‌ها. خانواده خود نادیا مدام به آپارتمان کرملینی نادیا و شوهرش (استالین) سر می‌زدند. تا این زمان، اعضای این خانواده شامل افراد زیر می‌شد: سرگئی علیلویف و همسرش اولگا (والدین نادیا)؛ فیودور علیلویف و پاول علیلویف (برادران نادیا)؛ ژنییا (همسر پاول علیلیوف)؛ آنا علیلویوا (خواهر نادیا) (شوهر آنا). مقدر بود که همه اعضای این خانواده نقش‌های غم‌انگیزی را در روایت استالین بازی کنند.

شاخه اسوانیدزه خانواده استالین، همچون اشباحی از گذشته وی، در سال ۱۹۲۱ از گرجستان به مسکو آمدند تا برای همیشه در این شهر بمانند. جوزف استالین که در شهر کوچک گوری در گرجستان متولد شده و در جوانی با نام مستعار «سوسو» به فعالیت‌های انقلابی تحریک‌گرانه در گرجستان رو آورده بود، در سال ۱۹۰۶ با کاتو، خواهر آلکساندر («آلیوشا») اسوانیدزه، ازدواج کرد. آلیوشا دوست دوران دبستان استالین بود. در آن روزهای ماقبل انقلاب، که پیروزی بالشویک‌ها کاملا بعید می‌نمود، سه خواهر آلیوشا اسوانیدزه در شهر تفلیس، مرکز گرجستان، خیاطی زنانه‌ای به اسم «آتلیه ارویو» را اداره می‌کردند. سالن انتظار این خیاطی همیشه پر از کنت‌ها و کنتس‌ها، ژنرال‌ها و همسرانشان، افسران بلندمرتبه پلیس و اوخرانا و همسران آن‌ها بود. خواهران اسوانیدزه در حالی که لباس همسر یک ژنرال را در اتاقی پرو می‌کردند، انقلابیان در اتاق بغلی مشغول بحث در باره نقشه‌هایشان برای بمب‌گذاری و دیگر اقدامات خرابکارانه بودند و اسناد محرمانه‌شان را داخل مانکن‌های پلاستیکی جاساز می‌کردند.

نظرات کاربران

Nell
۱۳۹۹/۰۵/۰۱

بی‌نهایت از خوندن این کتاب و جلد دومش لذت بردم. اطلاعات خیلی خوبی در رابطه با فضای تاریک شوروی و جوامع کمونیست به ما میده و در کل آدم می‌فهمه که دیکتاتورها چقدر شبیه به هم هستن... منتها انگار دیکتاتورها

- بیشتر
mina
۱۳۹۸/۰۲/۲۹

من نسخه چاپی رو میخواستم بخرم وقتی دیدم کلی جا خوردم.تازه من 98تومنی اش رو میخواستم بگیرم الان شده 120تومن. اصلا به نسبت قیمت ارزش خرید نداره.سایز کتاب کوچیکه فونت درشت!تمام سعیشون رو کردن که کتاب رو دو جلدی کنن

- بیشتر
FTM_B
۱۳۹۹/۱۱/۱۴

دختر استالین یکی از بهترین زندگی نامه‌هایی‌ هست که خوندم؛ علاوه بر ترجمه عالی و گیرا بودن متن، شخصیت پردازی ها خیلی خوب شکل گرفته بود؛ طوری که میشد استالینِ مستبد و زورگو رو جاهایی یک پدر فوق مهربون هم

- بیشتر
کاربر ۱۲۹۴۸۰۶
۱۳۹۹/۰۳/۰۱

کتاب با استنادات تاریخی نوشته شده البته دخالت نویسنده در کتاب مشخص است . این که نویسنده کاملا ضد کمونیسم هست در تمام خطوط کتاب می توانیم نشانه هایش را پیدا کنیم . نمیشه گفت کتاب بی طرفانه نوشته شده

benyamin parang
۱۴۰۰/۰۸/۰۹

این کتاب داستان زندگی دردناک دختر استالین، دیکتاتور قدرتمند شوروی، و سفر - فرار - شگفت انگیز و البته پر دردسر و دشوارش از شوروی رو روایت می‎کنه. این کتاب مثل یه فیلم مستند تصاویر زندگی این پرنسس کرملینی رو از

- بیشتر
کتایون
۱۳۹۹/۰۲/۰۳

کتاب رمان تاریخی است و مهمترین خصوصیت آن استنادات فراوان است که در انتهای هر پاراگراف یا هر جمله آورده شده است . به انهاییکه به داستان های واقعی و تاریخی علاقمندند خواندن این دوجلد کتاب را پیشنهاد می کنم

- بیشتر
fatemeh. sp
۱۳۹۹/۰۱/۰۸

برای این مجموعه امکان داره بازم تخفیف در نظر‌ بگیرید؟

مهدی معین الدینی
۱۳۹۸/۰۹/۰۳

جناب آقای اشتری بسیار مترجم قدری هستن و قلم شیوایی دارن

Shirin Bahar
۱۴۰۰/۰۲/۲۴

فقط جلد اولش خوبه .جلد دومش بسیار خسته کننده ست

Mary gholami
۱۳۹۹/۰۲/۱۰

جلد اولش بیشتر دوست داشتم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۸۸)
یکی از ابزارهای هر رژیم دیکتاتوری‌ای مشروعیت ظاهری نظام قضایی آن است؛ نظامی که فجیع‌ترین جنایت‌ها را به نام اجرای قانون انجام می‌دهد.
Hossein Zavarian
«گرچه ازدواج پدر و مادرت ازدواج شادی نبود، اما مگر ازدواج چیزی بجز این است؟»
Elahe Zamani
خدا مرا دوست دارد، حتا اگر من دختر استالین باشم.»
Elhamtarang
اگر صادق باشیم، این فقط استالین نیست که نمی‌توانیم ببخشیمش، هیچ‌کس دیگری را نمی‌توانیم ببخشیم، از جمله خودمان را... شاید ما مرتکب هیچ عمل بدی نشده باشیم، حداقل در نگاه نخست، اما چیز بد آن است که ما به آن جنایت‌های شنیع و باورنکردنی دوره استالین عادت کرده بودیم؛ جنایت‌هایی که یک جورهایی به تدریج به نوعی هنجار تبدیل شده بودند به طوری که تقریبآ عادی و معمولی به نظر می‌رسیدند. وسط همه این جنایت‌ها همچون آدم‌های ناشنوا زندگی می‌کردیم
کتایون
با شنیدن این جملات به یاد حرف‌های مادربزرگش (اولگا) افتاده بود: «می‌پرسی روح کجاست؟ هر موقع روح شما دردش بگیرد، آن وقت خواهید دانست که کجاست.»
f.bn
مردم در «میدان سرخ» جمع شدند و به طرف «سالن ستون‌ها» راه افتادند تا تابوت استالین را ببینند، اما جمعیت به قدری زیاد بود که نیروهای پلیس و میلیشیا نتوانستند آن را کنترل کنند. در خیابان‌های اطراف، بیش از صد نفر، از جمله کودکان، به علت له شدن زیر پاهای جمعیت کشته شدند. از نظر آن‌هایی که از استالین زخم خورده بودند ــ کسانی مثل دکتر راپوپورتــ انگار حتا جنازه استالین هم «تشنه قربانیان تازه بود».
کتایون
تو اصلا نمی‌توانی تصورش را بکنی که کار کردن فقط برای گذران زندگی، حالا می‌خواهد هر کاری باشد، چقدر ناخوشایند است؛ به نظرم آدم باید تخصصی، مهارتی داشته باشد تا او را از وابسته شدن به دیگران نجات دهد...
شاهین
هدف ککه این بود که پسرش در آینده کشیش شود. سوتلانا همیشه بر این باور بود که بی‌رحمی معروف کشیش‌های ارتودوکس، که محصلان نافرمان خود را برای روزهای متمادی در اتاق‌هایی شبیه سیاهچال زندانی می‌کردند، عاملی بوده تا پدرش به بی‌رحمی و خشونت رو بیاورد.
دختر بارون
کسی که اقدام به خودکشی می‌کند گمان می‌کند فقط دارد خودش را می‌کشد. اما او فقط بدنش را می‌کشد و سپس روح باقی می‌ماند و زجر می‌کشد، زیرا فقط خدا می‌تواند روح را بگیرد و ببرد.
سارا خانم
ویساریون جوگاشویلی، معروف به «بسو»، پدربزرگ پدری سوتلانا، کفاشی بود که به هنگام مستی پسرش را بی‌رحمانه کتک می‌زد تا این‌که ککه نهایتآ او را از خانه بیرون کرد. ککه با زحمات و مشقات بسیار زیاد توانسته بود پول لازم برای ثبت‌نام تنها فرزندش (جوزف) را در «مدرسه کلیسا» ی شهر گوری و سپس در «حوزه علمیه مسیحی» تفلیس فراهم کند.
Elahe Zamani

حجم

۴۳۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۳۰ صفحه

حجم

۴۳۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۳۰ صفحه

قیمت:
۴۱۵,۰۰۰
تومان