دانلود و خرید کتاب نظام هماهنگ سوره های قرآن علامه سیدمحمدحسین طباطبایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نظام هماهنگ سوره های قرآن

«نظام هماهنگ سوره‌های قرآن» یکی از کتاب‌های مجموعه «از نگاه المیزان» مدرسه دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران است. این مجموعه سعی دارد با فراهم آوردن پژوهش‌های گسترده و جامعی درباره مبانی و روش‌های تدبر در قرآن در راستای تولید و تبیین علم مبتنی بر قرآن و البته سیره و روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام گام بردارد. برای تدوین این آثار، ابتدا موضوعات متعدد و کلیدی از تفاسیر احصاء گردیده و سپس مطالب در چهار حوزه قرآن و امام، هستی، انسان و جامعه دسته بندی شده است. در این مجموعه، موضوعات مورد بررسی در کتاب‌های مختلف از منظر تفسیر المیزان مطرح شده و به صورت یکپارچه ارائه می‌گردد. این کتاب‌ها که مسایل مختلف دینی را از نگاه تفسیر المیزان مطرح می کنند، نقش محوری در سیرهای مطالعاتی ویژه دانشجویان و طلاب دارند.
فلق؛ طلوع اثر
احمدرضا اخوت
حفظ تدبری سوره‌های قرآن مجید؛ سوره مبارکه‌ی عنکبوت
آمنه بگماز
روش های تدبر سوره های مدنی؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۷)
احمدرضا اخوت
خاطرات ما و سوره‌ی مبارکه‌ی مزمل
سمیه افشار
روش های تدبر با روایات و ادعیه؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۱۰)
احمدرضا اخوت
گزیده‌ای از روش‌های تدبر در قرآن
احمدرضا اخوت
ولایت؛ ایجادکننده‌ی فرایند هدایت
احمدرضا اخوت
روش های تدبر کلمه ای؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۳)
احمدرضا اخوت
سیر شکوفایی امت؛ نازل کننده رحمت، فضل و احسان (جلد سوم)
احمدرضا اخوت
روش های تدبر ادبی توسعه و بلاغت کلام؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۹)
احمدرضا اخوت
روش های تدبر ادبی کلام و اجزای آن؛ آموزش روش های تدبر در قرآن (۸)
احمدرضا اخوت
معناشناسی طیب و خبیث
احمدرضا اخوت
دوره‌های رشد تفکر اجتماعی؛ جلد چهارم
احمدرضا اخوت
مبانی و مهارت های تفکر پرسشی براساس آیات و روایات اهل بیت (ع)
احمدرضا اخوت
صفت
احمدرضا اخوت
تدبر در هستی؛ تدبر در اسماء
احمدرضا اخوت
نظام‌سازی توحیدی شهر و جامعه؛ سند تولید و ارائه‌ی اثر هنری
احمدرضا اخوت
سیر شکوفایی امت؛ نازل کننده رحمت، فضل و احسان (جلد دوم)
احمدرضا اخوت
نظام‌سازی توحیدی شهر و جامعه؛ سند خانواده
احمدرضا اخوت
ساختار وجودی جامعه از منظر دین
مدرسه دانشجویی قرآن و عترت علیهم‌السلام دانشگاه تهران
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
خداوند متعال چنین فرموده: «من سوره حمد را میان خود و بنده‌ام تقسیم کردم، نیمی از آن برای من، و نیمی از آن برای بنده من است، و بنده من حق دارد هر چه را می‌خواهد از من بخواهد؛
حکیمی
آیات ۳۳ تا ۳۸ خدای تعالی بعد از آنکه حال کفار را بیان کرد، و بیان حال بیماردلان و تنبلی و سستی آنان در امر قتال و حال مرتدین ایشان را بر آن بیان اضافه کرد، اینک در این آیات روی سخن را به مؤمنین برگردانده و آنها را برحذر می‌دارد از اینکه مثل آن کفار و منافقین و مرتدین باشند و با مشرکین سازش نموده به سوی آنان متمایل شوند، در نتیجه تابع روشی شوند که خدا را به خشم می‌آورد و یا همانند منافقان از خشنودی خدا کراهت داشته باشند و در نتیجه، عملشان حبط شود. البته در این آیات ایشان را با ترغیب، ترهیب، تطمیع و تخویف، موعظه هم می‌کند، و با این بیانات سوره خاتمه می‌یابد.
آزادی
محتوای تفصیلی آیات آیات ۱ تا ۶ اضلال و ابطال اعمال کافران و در مقابل، پرده کشیدن بر سیئات مؤمنان صالح‌العمل و اصلاح قلب ایشان، امر به کشتن بسیار کفار در رویارویی و جنگ با آنها و سپس اسیر گرفتن آنان، بیان اینکه خداوند کسانی را که در راه او کشته شدند هدایت و اصلاح امر می‌نماید. آیات ۷ تا ۱۵ سیاق این آیات همان سیاقی است که آیات قبل داشتند، بیان اینکه اگر خدا را یاری کنید یاریتان می‌کند، وصف بهشتی که متقین بدان وعده داده شده‌اند. آیات ۱۶ تا ۳۲ سیاق این آیات طبق سیاق آیات قبلی جریان یافته و در آن، متعرض حال کسانی شده که منافق و بیمار دلاند، و بعد از ایمان، به کفر برمی‌گردند.
آزادی
خلاصه در این سوره، بین دو طایفه مقایسه شده، هم بین صفات و اعمالی که در دنیا دارند و هم بین آثاری که در آخرت بر اعمال آنان مترتب می‌شود و در این میان، بعضی از احکام جهاد و قتال را بیان می‌کند. این سوره به طوری که از سیاق آیاتش استفاده می‌شود در مدینه نازل شده است. در مجموع با توجه به اینکه این سوره در مدینه به هنگام درگیری شدید مسلمانان با دشمنان اسلام نازل شده و به گفته جمعی از مفسران در اوج جنگ احد یا کمی بعد از آن بوده است، مسأله اصلی در آن، جنگ است و باقی مسائل بر محور آن دور می‌زد، جنگی سرنوشت‌ساز و مشخص‌کننده صفوف مؤمنان از کافران و منافقان، جنگی که پایه‌های اسلام را تقویت می‌کرد و دشمنانی را که قصد نابودی اسلام و مسلمین داشتند بر سر جای خود می‌نشاند. دسته‌بندی آیات سوره
آزادی
در قسمتی دیگر، از مسأله «انفاق» که آن نیز نوعی جهاد است و در نقطه مقابل آن، مسأله «بخل» سخن به میان آمده است. در بعضی از آیات سوره، به همین مناسبت مسأله صلح با کفار (صلحی که مایه شکست و ذلت باشد) مطرح و از آن نهی شده است. غرض سوره این سوره، کفار را به اوصاف خبیث و اعمال زشتی که از خصایص ایشان است توصیف می‌کند و مؤمنین را با صفات طیب و اعمال نیکی که دارند می‌ستاید. آنگاه آثار صفات مؤمنین که نعمت و کرامت است و آثار صفات کفار که نقمت و خواری است را برمی‌شمارد.
آزادی

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۵۷۵ صفحه

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان