دانلود و خرید کتاب طعم سینما پژمان الماسی‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طعم سینما اثر پژمان الماسی‌نیا

کتاب طعم سینما

انتشارات:انتشارات اریش
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب طعم سینما

پژمان الماسی‌نیا، منتقد سینما و نمایش و دبیرسرویس تئاتر آکادمی هنر، در «طعم سینما» گذری داشته است بر شماری از فیلم‌های نادیده یا دست‌کم‌گرفته‌شده‌ی تاریخ سینما، آن قبیل فیلم‌ها که به‌قول معروف، سرشان به تن‌شان می‌ارزد ولی نه کسی (چنان‌که باید) تحویل‌شان می‌گیرد و نه درموردشان نقد و تحلیل دندان‌گیری می‌نویسد. «طعم سینما» همین‌طور درباره‌ی برخی فیلم‌های مهم سال‌های گذشته است که در زمان خودشان ارج دیده‌اند اما در حال حاضر شاید کم‌تر به آن‌ها پرداخته شود. این کتاب هم‌چنین به مرور آن دسته از آثار قابل اعتنای سینمای جهان می‌پردازد که منتقدان ایرانی کم‌تر پیرامون‌شان قلم زده‌اند. هدف از انتشار این یادداشت‌ها، به گفته‌ی مؤلف، درس دادن سینما نبوده بلکه تقسیم لذت از سینماست با عاشقان آن.

پژمان الماسی‌نیا از سال ۱۳۸۳ در حوزه‌ی ادبیات و ویراستاری حضور جدی داشته است. وی صاحب هفت کتاب شعر چاپ‌شده است و نزدیک به ۳۰ مقاله‌ی پژوهشی نیز با موضوع هنر و فلسفه‌ی هنر دارد. الماسی‌نیا به‌عنوان منتقد فیلم و تئاتر با سایت‌های سینمایی معتبر همکاری می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
ماجرای نیمروز، داستان یک مرد در برابر یک شهر است؛ نمای باز پیش از مواجهه‌ی ویل با داروُدسته‌ی فرانک که کلانتر را یکه‌وُتنها نشان می‌دهد، تأکیدی مضاعف بر این تک‌افتادگی است. سؤالی که شاید در پایان به ذهن تماشاگر خطور کند، این است: مردمی که به‌راحتی آب خوردن افتخارآفرینی گذشته‌ی قهرمان شهرشان را از روی ترس و عافیت‌طلبی این‌چنین لجن‌مال می‌کنند، ارزش آن‌همه ازخودگذشتگی ویل را داشته‌اند؟... بی‌اعتنایی کلانتر به مردم شهر طی فصل پایانی، قطرهْ آبی است بر آتش کینه‌ای که از این جماعت قدرنشناس به دل گرفته‌ایم
زینب
در جای دیگری از فیلم، والت -که خودش چیزی نخوانده و فقط هرچه پدرش می‌گوید، بلغور می‌کند!- وقتی از دوست‌اش سوفی (هالی فیفر) می‌شنود "مسخ" اثر فرانتس کافکا را خوانده است؛ درباره‌ی رمان، چنین اظهارنظر کارشناسانه‌ای می‌کند: «کافکایی‌یه!» سوفی هم جواب می‌دهد: «آره خب، چون نویسنده‌ش کافکاست!» (نقل به مضمون)
manidadgar

حجم

۷۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۷۸۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان