دانلود و خرید کتاب اصول و اندیشه‌های تعاونی (رشته‌ی تعاون و رفاه اجتماعی) فرزانه همتی راد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول و اندیشه‌های تعاونی (رشته‌ی تعاون و رفاه اجتماعی) اثر فرزانه همتی راد

کتاب اصول و اندیشه‌های تعاونی (رشته‌ی تعاون و رفاه اجتماعی)

معرفی کتاب اصول و اندیشه‌های تعاونی (رشته‌ی تعاون و رفاه اجتماعی)

«اصول و اندیشه‌های تعاونی» نوشته فرزانه همتی راد (-۱۳۵۴) کتابی برای تدریس در رشتهٔ تعاون و رفاه اجتماعی و از انتشارات دانشگاه پیام نور است. تعاون در مفهوم خاص خود نوعی همکاری و مشارکت افراد برای ایجاد سازمانی اقتصادی با قبول اصولی است که سوداگری و بهره کشی از افراد را طرد می‌کند. هدف تعاون جمع ارزش‌های اخلاقی همراه با اهداف اقتصادی و اجتماعی و رفع نیازهای مشترک افراد است.در این نظام اقتصادی و اجتماعی همه فعالیت‌ها با تشریک مساعی و به‌صورت جمعی صورت گرفته و به فرد انسانی و آزادی او احترام گذاشته می‌شود. تعاونی‌ها به‌عنوان یک واقعیت انکارناپذیر در طول دو قرن گذشته حضور چشمگیر خود را درتمامی صحنه‌های اقتصادی- اجتماعی حفظ کرده‌اند. در واقع، تعاونی‌ها بهترین سازو کار برای توسعه پایدار و عادلانه محسوب می‌شوند. کتاب حاضر از سه بخش اصلی تشکیل شده که بخش اول مبانی تعاون را شامل می‌شود که این بخش چهار فصل را شامل می‌شود. در فصل اول به معنی و مفهوم تعاونی و اندیشه‌های صاحب‌نظران علوم اجتماعی و اندیشمندان در زمینه تعاون پرداخته می‌شود. فصل دوم اختصاص به اهمیت تعاونی‌ها و ارکان تعاونی‌ها دارد. در فصل سوم تعاون را از دیدگاه اسلام به‌طور اجمالی بررسی می‌شود. در فصل پایانی بخش اول تاریخچه تعاونی را در تمدن‌های کهن؛ از جمله چین و یونان و روم و کشورهای اسلامی؛ از جمله ایران بررسی می‌شود.

نظرات کاربران

Arezukia
۱۳۹۷/۱۰/۰۷

سلام ممنون...چرا کتابش نیست واقعا؟

کاربر ۴۰۹۶۷۰۲
۱۴۰۱/۰۱/۰۸

عالیه

ربیعی
۱۳۹۸/۱۰/۲۶

با سلام خدمت شماعزیزان میخواستم از شما خریدکنم اما متاسفانه دروس رشته علوم سیاسی رو نداریدایا در نظردارید که کتابهای علوم سیاسی رو اضافه کنیدیانه؟درضمن قسمت سرچ هم کارنمیکنه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
۵. مقابله با معضل بیکاری و مفاسد ناشی از آن با پذیرش حداقل هفت نفر در تعاونی‌های تولیدی که در بخش خصوصی عموماً طرح‌ها به یک نفر واگذار می‌شود. این امر ضمن اینکه ایجاد کار می‌نماید، کارگر را به‌عنوان صاحب کار محسوب می‌دارد که قطعاً در بازدهی کار تأثیر گذاشته و از تداوم ثروت و سرمایه‌دار پروری ممانعت می‌ورزد. ۶. مبارزه با مفاسدی چون احتکار، سودجویی، گران‌فروشی و... از طریق عرضه عادلانه‌تر کالا و خدمت تعاونی‌ها. ۷. تحکیم جامعه از طریق تعاون. به هر حال تعاونی‌ها در راستای توسعه آثار اجتماعی فراوانی دارند که فقط برای نمونه این موارد بیان شد.
behirooz

حجم

۳۹۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

حجم

۳۹۴٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۹ صفحه

قیمت:
۸۴,۱۷۵
تومان