دانلود و خرید کتاب ساکنان عالم غیب؛ مجموعه گفت‌وگوهای تخصصی درباره‌ و برای امام عصر (عج) محمود مطهری‌نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ساکنان عالم غیب؛ مجموعه گفت‌وگوهای تخصصی درباره‌ و برای امام عصر (عج) اثر محمود مطهری‌نیا

کتاب ساکنان عالم غیب؛ مجموعه گفت‌وگوهای تخصصی درباره‌ و برای امام عصر (عج)

معرفی کتاب ساکنان عالم غیب؛ مجموعه گفت‌وگوهای تخصصی درباره‌ و برای امام عصر (عج)

«ساکنان عالم غیب» مجموعه گفتگوهای تخصّصی درباره و برای امام عصر (عج) به کوشش محمود مطهّری‌نیا (-۱۳۵۹) است. او با صاحب‌نظرانی از جمله حبیب‌الله و علی رهبر، معمارمنتظرین، شوشتری، مهدوی، بحرالعلوم میردامادی، صدیقین و آیت الله ناصری خیر درباره مهدویت گفتگو کرده‌است: «معمولاً برای انجام گفت‌وگوها روشم این بود که در ابتدا از عزیزان می‌خواستم تعریفی از موضوع مهدویت یا جایگاه و اهمّیت آن در اسلام و دنیای امروز ارائه کنند. سپس بر اساس پاسخ‌های ایشان از میان سؤالات استاد، بقیّه سؤالات را انتخاب و طرح می‌کردم. گاهی هم البتّه سؤالاتی که به ذهن خودم می‌رسید، لابه‌لای آنها می‌آمد... آنچه اکنون پیش روی شما قرار دارد، گزیده‌ای از مجموعه گفت‌وگوهای منتشر شده در مجلّه موعود، طیّ سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۹۴ ه.ش. است که غالباً با رویکرد معرفت امام عصر (ع)، غیبت و تشرّفات گردهم‌آمده‌اند. در یک مورد نیز برای تکمیل شناخت امام زمان (ع)، اصلی‌ترین دشمن ایشان، یعنی قوم یهود به طور اجمالی و در عین حال خیلی خوبی معرّفی شده‌است. پایان بخش کتاب نیز دو گفت‌وگوی انجام شده با بنده در دو سایت «موعود» و «فارس» است که با توجّه به اهمّیت آنها در کنار دیگر موارد آورده شده‌اند»
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
ای فرزند رسول خدا (ص)، پدر و مادرم به فدایت، معرفت خدا چیست؟ حضرت فرمودند: «این است که اهل هر زمانی امامی را باید از او فرمان ببرند بشناسند.»
F313
هر کس می‌خواهد حیاتش، مانند حیات انبیاء باشد و وارد بهشتی که حضرت حق و رحمانیّت الهی آن را غرس کرده شود، باید ولایت علی (ع) و امامان پس از ایشان (ع) را بپذیرد
F313
به عنوان یک وظیفه در دوران غیبت دعای «اللهمّ عرّفنی نفسک...» را بخوانید
F313
به عبارت دیگر، فلسفه آفرینش انسان رسیدن به مقام معرفت خداست؛ امّا این معرفت حاصل نمی‌شود؛ مگر به معرفت امام و حجّت عصر (ع)
F313
تعبیر دیگر از این روایت چنین است که انسان بی‌بهره از معرفت امام، انسانی است که گویا در دوران جاهلیّت و پیش از بعثت مرده است و از نور هدایت و هرآنچه در «قرآن» است. (نور، هدایت، ذکر، رحمت، موعظه و...) و انواری که در وجود مقدّس حضرت است. (چراغ درخشنده، رحمت برای جهانیان و...) محروم مانده است؛ به بیان دیگر او نتوانسته آن انواری را که با این وجود مقدّس نازل شده، دریافت بکند
F313
دکتر ابراهیم شفیعی سروستانی: امام صادق (ع) درباره کم‌ترین حدّ معرفت امام می‌فرمایند: «کمترین حدّ معرفت امام آن است که بدانی، امام مساوی با پیامبر است مگر درجه نبوّت. امام وارث پیامبر است و همان اطاعت از او اطاعت از خدا و رسول خداست و باید در هر امری تسلیم امر او بود و به سخن و فرمان او عمل کرد.»
"Shfar"
«هر کس می‌خواهد حیاتش، مانند حیات انبیاء باشد و وارد بهشتی که حضرت حق و رحمانیّت الهی آن را غرس کرده شود، باید ولایت علی (ع) و امامان پس از ایشان (ع) را بپذیرد.» کسی که در این حیات نیست، احساسی از آن درجات بهشتی ندارد؛ حتّی اگر روزی او را به درون آن بهشت‌ها ببرند برای او با یک باغ و بوستان عادی تفاوتی نخواهد داشت. اگر این شخص، علاوه بر اینکه نابیناست، حواسّ شنوایی، لامسه و بویایی‌اش هم در آن فضا کار نکند، از آن فضا هیچ درکی نخواهد داشت. کسی می‌تواند وارد این فضا بشود که قوای ادراکی او هماهنگ با آن باشد.
heydariyan.s

حجم

۶۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۶۴۸٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۱۳,۰۰۰
تومان