دانلود و خرید کتاب کتاب جامع آداب معاشرت امیلی پست ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کتاب جامع آداب معاشرت اثر مریم تقدیسی

کتاب کتاب جامع آداب معاشرت

نویسنده:امیلی پست
انتشارات:پندار تابان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۹از ۵۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کتاب جامع آداب معاشرت

کتاب کتاب جامع آداب معاشرت نوشتهٔ پگی پست، آنا پست، لیزی پست، دانیل پست سنینگ و ترجمهٔ مریم تقدیسی است. نشر پندار تابان - جیحون این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر تحت‌عنوان آداب اجتماعی امیلی پست (آداب دنیای جدید) منتشر شده است؛ در واقع این کتاب همان آداب اجتماعی امیلی پست است که به‌روز شده و متناسب برای زندگی امروز است.

درباره کتاب کتاب جامع آداب معاشرت

کتاب کتاب جامع آداب معاشرت در بخش نخست به‌سراغ آداب روزمره رفته است و سپس دربارهٔ آداب خارج از خانه، ارتباطات و فناوری، زندگی اجتماعی، به دست آوردن کار، بودن در محیط کار، خانه و زندگی خانوادگی و ازدواج نیز سخن گفته است.

خواندن کتاب کتاب جامع آداب معاشرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که مایل هستند بر اساس آداب و به‌طور صحیح زندگی کنند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره مجموعه آداب امیلی پست

پگی پست، آنا پست، لیزی پست و دانیل پست سنینگ نویسندگانی هستند که می‌کوشند با انتشار کتاب‌های کم‌حجم با موضوعات متنوع، آداب معاشرت را با معیارهایی همچون توجه، احترام و صداقت ترویج کنند. این نویسندگان، عضو مؤسسه‌ای تحت عنوان «امیلی پست» (Emily Post) هستند؛ مؤسسه‌ای که «مجموعه آداب امیلی پست» را منتشر می‌کند.

این مؤسسه، یک تجارت خانوادگی است و از زمانی که «امیلی پست» نخستین کتابش با نام اتیکت یا آداب (ETIQUETTE) را در سال ۱۹۲۲ نوشت، آغاز به کار کرد. کتاب‌های این مؤسسه، شامل مجموعه‌ای از ضوابط و قواعد رفتاری است که در هر جامعه، طبقه یا گروهی انتظار انجام آنها می‌رود؛ قواعدی که نماد تربیت و هنجار به شمار می‌روند.

برخی از کتاب‌های این مجموعه عبارت‌اند از:

«زندگی با دیگران»، «آداب رفتار در مکان های عمومی»، «زندگی خانوادگی (نکات کلی)»، «راهنمای خوردن غذاها و نوشیدنی ها»، «زندگی خانوادگی (کودکان و نوجوانان)»، «نکاتی درباره ورزش های مختلف (گلف)» و «نکاتی درباره ورزش های مختلف (ورزش های آبی و اسکی صحرایی)».

بیشتر بخوانید در emilypost.com.

بخش‌هایی از کتاب کتاب جامع آداب معاشرت

«آداب اجتماعی امیلی پست را چطور تغییر دادیم؟ ما کارمان را با طرحی نو، آسان و جذاب و لحنی شبیه گفت‌وگو در نوشته‌هایمان شروع کردیم. از همه جذاب‌تر، آگاهی از تغییراتی بود که از چاپ هفدهم کتاب در ۲۰۰۴ ایجاد شده‌است. خواسته‌ی ما این است که کتاب آداب اجتماعی به همان اندازه که مخاطبانی سنتی دارد مخاطبانی جدید نسبت به زمان امیلی پست داشته‌باشد تا از این طریق ضمن تثبیت مجدد ارزش‌ها و آداب نسل‌های گذشته، بهترین‌ها را در جوامع امروزی خلق کند. می‌دانیم که آداب اجتماعی، یعنی روش‌های خاص نشان دادن احترام و توجه، به مرور زمان تغییر می‌یابند. از ندیمه‌های چاپ اول کتاب و زیرسیگاری‌های روی میز شام و دستکش‌های سفید چاپ دوازدهم زمان زیادی گذشته و موضوعاتی مرتبط با زندگی روزمره‌ی امریکایی‌های امروزی، مانند اداره‌ی تریبون‌های آزاد و ابزار ارتباطی جدید، داشتن اعتماد به نفس در محل کار، و هدایت ساختارها و فعالیت‌های خانواده‌های جدید جای آن‌ها را گرفته است.

ما آداب اجتماعی را به شکل انعکاسی از دنیاهای متفاوتی که در آن زندگی می‌کنیم، مانند دنیای خانه، جامعه، محافل اجتماعی و محل کار، بازسازی کردیم. علاوه بر آن، آداب و ملاحظات ضروری برای خلق روابط قدرتمند خانوادگی و دوستانه، و هم‌چنین محیط‌های مثبت خانوادگی، پرورش کودکانی مؤدب که برای دیگران احترام قائل هستند را بررسی کردیم و همه‌ی مراحل زندگی را مورد توجه قرار دادیم ـ از تولد یا پذیرفتن فرزندخوانده، کودکی، و نوجوانی، تا دانشگاه، کار، ازدواج، تشکیل خانواده، بازنشستگی، بیماری و مرگ.»

***

«خانه بازتابی است از افرادی که در آن زندگی می‌کنند و فرهنگی که از طریق ظاهر فیزیکی خانه، حال و هوای عاطفی آن، و حفظ معیارها و سنت‌ها ایجاد شده است. هیچ دو خانه‌ای دارای فرهنگ یکسان نیستند و ما هم چنین انتظاری نداریم. با وارد شدن به هر خانه‌ای به خلقیات ساکنین آن پی می‌بریم و متوجه می‌شویم در آن خانه چه انتظاراتی می‌توانیم داشته باشیم. اولین چیزی که توجه ملاقات‌کننده را به خود جلب می‌کند ظاهر فیزیکی خانه است. آیا به نحوی بی‌عیب و نقص، مرتب و تمیز است یا درهم‌ریخته و نامرتب؟ آیا همه کفش‌هایشان را قبل از ورود به این خانه در می‌آورند یا نه؟ برخورد ساکنین خانه که می‌تواند هر چیزی از ابراز شادی و در آغوش کشیدن، تا «سلام» و دست دادن باشد، تعیین‌کننده‌ی حال و هوای خانه برای کسی است که وارد آن می‌شود. و با دقت بیشتر متوجه می‌شویم که فرهنگ خانه بازتابی است از سنت‌ها و ارزش‌های آن خانه.»

نظرات کاربران

Ramtin
۱۳۹۹/۰۷/۱۰

دایرة المعارف آداب معاشرت و ارتباطات👌🏻 . . من خودم از این کتاب به عنوان یه دایرة المعارف کامل استفاده میکنم. کتاب نسبتا خوش خوان و ارزنده است ولی نیاز به حوصله داره. چون مطالب کوتاه و تیکه تکیه هستن باید دقت بشه. . . . یه‌پیشنهاد دارم

- بیشتر
ALI
۱۳۹۸/۰۹/۰۵

بسیار کتاب خوب و کاربردی هستش و حتی در مورد جزئی ترین نکات هم بحث شده و من پیشنهاد میکنم هر کسی که علاقه مند هست، روایط خود رو در جامه و زندگی بهبود ببخشه این کتاب رو حتما مطالعه

- بیشتر
nardoon
۱۳۹۹/۰۳/۱۱

کتاب مملو است از نکات ظریفی ک اگر توسط همه رعایت بشه واقعا جامعه ای خوشایند تر خواهیم داشت.

فاطیما
۱۳۹۸/۱۱/۱۰

سلام الان فرصت خوبی برای مطالعه هست ازتون درخواست دارم که این کتاب رو هم برای تخفیف قرار بدید . ممنونم

Yasamin Fa
۱۳۹۹/۰۸/۱۸

کتاب بسیار جامع و کاملی که همه ی آدابی که در زندگی امروز مورد نیاز همه ی ماهست در بر میگیرد ❤

فاطمه
۱۳۹۹/۰۵/۱۲

لطفا برای این کتاب هم تخفیف بذارید

yekta
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

لطفا این کتاب هم تخفیف بذارید!

سبحان یاران
۱۴۰۰/۰۲/۰۲

واقعا هر انسانی باید یه بار این کتابو باید بخونه خیلی عالی بود حتما بخونیدش

ali_salehi_82
۱۳۹۹/۰۹/۲۶

در بخش سوم، قسمت عناوین و اسامی اجتماعی از کلماتی استفاده کرده که به هیچ وجه در فرهنگ ما استفاده نمیشه، به هیچ وجه. مثل:سونیور، جونیور و... ایکاش مترجم معادلاتی برایشان پیدا می‌کرد.

آیهان
۱۳۹۸/۰۲/۳۰

چخبره آخه۱۶تومن

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۸۷)
«نه» را با اظهارنظری مثبت همراه کنید. «نه، ولی از اینکه چنین پیشنهادی دادید متشکرم.»
Zahra
وقتی کسی می‌گوید، «متشکرم» بهترین پاسخ این است، «خواهش می‌کنم». کم‌رو نباشید ـ تشکری را که به خاطر لطفتان از شما شده بپذیرید. نکته‌ی ظریفی است، ولی وقتی در مقابل می‌گویید، «چیزی نبود»، یا «قابل شما را نداشت» یعنی برای کاری که کرده‌اید ارزشی قائل نیستید.
Zahra
دوپهلو حرف نزنید. فکر نکنید اگر جواب منفی می‌دهید مقصر هستید، پس مِن‌مِن نکنید. «فکر نمی‌کنم بتوانم» یا «احتمالاً نمی‌توانم» نشان می‌دهد که هنوز تصمیم نگرفته‌اید و باعث می‌شود طرف مقابل به متقاعد کردنتان ادامه دهد. عدم قاطعیت باعث طولانی شدن بحث می‌شود و به ناراحتی هر دو طرف می‌انجامد.
Zahra
اکثر مردم می‌دانند که باید به خاطر یک هدیه، لطف، پاداش و از این قبیل تشکر کنند. ولی گاهی متوجه نمی‌شویم که باید به خاطر ادب و نزاکت افرادی که طی روز سر راهمان قرار می‌گیرند هم تشکر و قدردانی کنیم، برای مثال فردی که در را برایمان باز نگه می‌دارد یا جایش را در صف به ما می‌دهد. این لطف‌های کوچک به دلیل مشغله‌ی زیاد مردم یا به این دلیل که آن‌قدر در خودشان غرق شده‌اند که به اطرافشان توجه نمی‌کنند نادیده گرفته می‌شوند. ابراز قدردانی و تشکر به خاطر این خدمات کوچک نشان‌دهنده‌ی تمدن و فرهنگ است.
R.R
در مواقعی که فاصله زیاد است و فرد صدای شما را نمی‌شنود یا صدای شما ممکن است باعث ایجاد مزاحمت شود به زبان آوردن سلام درست نیست. در این صورت، می‌توانید به جای آن سرتان را تکان دهید یا لبخند بزنید.
Zahra sadat
در زمان‌های گذشته مردان از طریق آدابی کوچک احترام خود را به زنان نشان می‌دادند
Gh.
در را به روی درخواست‌های آینده باز نکنید. یا از پیشنهادی استقبال کنید و یا قاطع جواب بدهید: «نه، با این برنامه‌ی کاری واقعاً نمی‌توانم. اگر برنامه‌ام عوض شد خبر می‌دهم.» اگر می‌خواهید در آینده کمک کنید بگویید: «نه، این بار نمی‌توانم، ولی لطفاً برای دفعه‌ی بعد به من تلفن بزن.»
Zahra
دوپهلو حرف نزنید. فکر نکنید اگر جواب منفی می‌دهید مقصر هستید، پس مِن‌مِن نکنید. «فکر نمی‌کنم بتوانم» یا «احتمالاً نمی‌توانم» نشان می‌دهد که هنوز تصمیم نگرفته‌اید و باعث می‌شود طرف مقابل به متقاعد کردنتان ادامه دهد. عدم قاطعیت باعث طولانی شدن بحث می‌شود و به ناراحتی هر دو طرف می‌انجامد.
Zahra sadat
در صورت امکان، دلیلی مناسب و صادقانه بیاورید. «نه، برنامه‌ی کاری‌ام مرا کلافه کرده است.»
Zahra
وقتی کسی می‌گوید، «متشکرم» بهترین پاسخ این است، «خواهش می‌کنم». کم‌رو نباشید ـ تشکری را که به خاطر لطفتان از شما شده بپذیرید. نکته‌ی ظریفی است، ولی وقتی در مقابل می‌گویید، «چیزی نبود»، یا «قابل شما را نداشت» یعنی برای کاری که کرده‌اید ارزشی قائل نیستید. پس نسبت به تشکر کردن دیگران بی‌تفاوت نباشید. با پذیرش بزرگوارانه‌ی تشکر، عادت تشکر کردن را رواج می‌دهید.
R.R

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۶۶۴ صفحه

قیمت:
۷۸,۵۰۰
تومان