دانلود و خرید کتاب دشمن شدید (جلد ۱) مهدی طائب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دشمن شدید (جلد ۱) اثر مهدی طائب

کتاب دشمن شدید (جلد ۱)

نویسنده:مهدی طائب
امتیاز:
۴.۵از ۸۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب دشمن شدید (جلد ۱)

«دشمن شدید (جلد۱: جریان‌شناسی انحراف در تاریخ با محوریت یهود)» اثر حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی طائب (-۱۳۳۷) نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های « دشمن شدید» است که با رویکرد تاریخی بصیرت‌افزا و رصد جریان حق و باطل و دشمن‌شناسی تدوین شده‌است. با شناسایی و شناساندن این جریان، ریشه جریانات جاری در سطح بین‌الملل، منطقه و کشور روشن خواهد شد. اصل و اساس این پژوهش، برگرفته از تحقیقات و دروس تاریخ استاد معظم حوزه علمیه قم حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طائب است که به همت محققان ارجمند به شکل کنونی آماده شده است. فصل اول این کتاب با انبیاء پیش از بنی اسرائیل آغاز می‌شود و بعد از آن به ترتیب تاریخ انبیای اولولعزم تا پیامبر اسلام با رویکرد ذکر شده بررسی و بیان می‌شود. در مورد یکی از علل انحطاط بنی اسرائیل در فصل پنجم آمده است:

خداوند برای اصلاح این گروه، پی درپی پیامبر می‌فرستاد و آنان نیز پیامبران خدا را می‌کشتند!

لَقَدْ أَخَذْنَا مِیثَاقَ بَنِیإِسْرَائِیلَ وَ أَرْسَلْنَا إِلَیْهِمْ رُسُلاً کُلَّمَا جَاءهُمْ رَسُولٌ بِمَا لاَ تَهْوَی أَنْفُسُهُمْ فَرِیقًا کَذَّبُواْ وَ فَرِیقًا یَقْتُلُونَ؛۳۸۴

ما از بنی‌اسرائیل پیمان گرفتیم و پیامبرانی برایشان فرستادیم. هر گاه پیامبری چیزی می‌گفت که با خواهش دلشان موافق نبود، گروهی را تکذیب میکردند و گروهی را می‌کشتند.

خداوند قتل پیامبرانش را به قوم بنی اسرائیل نسبت می‌دهد؛ در حالی‌که همه آنها پیامبرکُش نبودند، ولی اینان گرد سازمانی منحرف جمع شده بودند و کار آن سازمان را تأیید می‌کردند. ما از این سازمان، به سازمان یهود تعبیر می‌کنیم؛ سازمانی دوره‌دیده، تجربه‌اندوخته و منحرف. آنان همانند دزدانی بودند که با چراغ روشن آمده بودند و انبیاء(ع)در صدد بودند این چراغ به دستان را از دزدی بازدارند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه