دانلود و خرید کتاب زندگانی امام حسین (ع) احمد احمدی‌بیرجندی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگانی امام حسین (ع) اثر احمد احمدی‌بیرجندی

کتاب زندگانی امام حسین (ع)

معرفی کتاب زندگانی امام حسین (ع)

کتاب زندگانی امام حسین (ع) جلد پنجم از مجموعه‌ٔ «چهارده اختر تابناک» به قلم احمد احمدی بیرجندی به روایت زندگی امام سوم شیعیان می‌پردازد. در هر جلد از این مجموعه زندگانی یکی از  ۱۴ معصوم روایت می‌گردد.

درباره کتاب زندگانی امام حسین (ع)

حسین بن علی بن ابی‌طالب (ع) متولد سال چهارم هجرت در بین شیعیان امام حسین (ع)، اباعبدالله و سیدالشهدا نیز خوانده می‌شود، امام سوم شیعیان است که در واقعهٔ عاشورا به شهادت رسید. ایشان فرزند دوم امام علی (ع) و فاطمه زهرا (س) و نوهٔ حضرت محمد (ص) است. پس از برادرش امام حسن (ع) حدود ۱۱ سال امامت شیعیان را بر عهده داشت.

بنا بر گزارش‌های تاریخی شیعه و اهل‌سنت، پیامبر اسلام (ص) زمان تولد او از شهادتش خبر داد و نام «حسین» را برای او برگزید. رسول خدا (ص)، حَسَنَین (امام حسن و امام حسین) را بسیار دوست داشتند و همه را به دوست داشتن آن دو بزرگوار سفارش می‌کرد. امام حسین (ع) از اصحاب کِساء و از حاضران در ماجرای مُباهله و یکی از اهل‌بیت پیامبر است که آیهٔ تطهیر دربارهٔ آنان نازل شده است.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم تعداد «حسین بن علی (ع)»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی (ع) با او بود. در مقابل حسین بن علی (ع) حکومت و زمامداری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی (ع)» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد.

این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است.

از این واقعه بارهاوبارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر) و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

امام حسین (علیه‌السلام) در محرّمِ (روز عاشورا) سال ۶۱ هجری در سرزمین نینوا (کربلا) در عراق به شهادت رسیدند. این کتاب کوتاه نگاهی به زندگی این امام بزرگوار است که با شهادتشان درس شجاعت و آزادگی و ایستادگی مقابل ستم به مردم دادند.

کتاب زندگانی امام حسین (ع) به تمام عاشقان این حضرت کمک می‌کند درباره ایشان بیشتر و بهتر بدانند و درک کامل‌تری از زندگی این امام بزرگوار داشته باشند تا بتوانند آرمان‌ها و راه ایشان را ادامه دهند و به سعادت دنیا و آخرت برسند. 

خواندن کتاب زندگانی امام حسین (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی امام حسین (ع) پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه