دانلود و خرید کتاب نیروگاه های حرارتی غلامرضا احمدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
تصویر جلد کتاب نیروگاه های حرارتی

کتاب نیروگاه های حرارتی

معرفی کتاب نیروگاه های حرارتی

کتاب نیروگاه های حرارتی نوشتهٔ غلامرضا احمدی و علی جهانگیری و محمد عامری است. انتشارات دانشگاه شهید بهشتی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نیروگاه های حرارتی

کتاب نیروگاه های حرارتی کتابی جـامع در زمينهٔ طراحی و بهـره‌بـرداری از نيروگاه‌های حرارتی است. مطالب كتاب در یازده فصل ارائه شده است. فصـل اول مبـانی كلی مانند مقدمه‌ای بـر ترموديناميک، چرخه‌های نيروگاه‌های حرارتی، تحليل اگزرژی مولدهای بخار، سوخت‌ها و احتراق را شامل مي‌شود. 

  • در فصل دوم محرک‌های نيروگاهی شامل توربين‌های بخار، تـوربين گاز و موتورهای پيستونی معرفي شده‌اند.
  • فصل سوم دربرگيرندهٔ بررسي كامل سيسـتم‌های جـانبی نيروگـاه‌هاي حرارتی است؛ هر چند اين حيطه مي‌تواند شامل جزئيات بسيار باشد، اما به اصلي‌ترين نكته‌هايی كـه بايد در نظر گرفته شوند بسنده شده است. 
  • در فصل چهارم سيستم‌هاي كنتـرل خودكـار بـه‌كاررفتـه برای پارامترهای اساسی نيروگـاه‌های حرارتی ارائه شـده اسـت. 
  • فصل پنجم اينتـرلاک‌ها و حفاظت‌ها را شامل می‌شود. 
  • در فصل ششم بازتوانی ارائه و ارزيابی شده كـه از مسـائل مهـم است و به‌تازگی در نيروگاه‌های حرارتی مطرح و بررسی شده است.
  • فصـل هفتم شامل تمامی اقدامات اساسی هنگام راه‌ندازی و توقف نيروگاه‌های حرارتی اسـت.
  • فصـل هشـتم شرايط بهره‌برداری غيرعادی را شامل می‌شود.
  • فصل نهم كنترل آلودگی هوا را دربرمی‌گيرد. 
  • در فصـل دهم، تمامی چرخه‌های ترموديناميكی توليد توان آن‌ها برای دفع گرمای مازاد به يک سيستم چگالنده و خنک‌كن در این فصل ارائه شده است.
  • در فصل یازدهم، توليد همزمان به كاهش تلفات گرما، افـزايش بـازده و كـاهش نـرخ توليد آلاينده‌های محيط‌زيستی بيان شده اسـت.

درباره انتشارات دانشگاه شهید بهشتی

«مرکز نشر آثار علمی» یکی از مدیریت‌های معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه است. این مرکز برای دستیابی به اهداف‌ ذکرشده در «سیاست‌های نشر تولیدات و آثار علمی پژوهشی»‌ و «سیاست‌های نشر مجلات علمی» در حوزۀ انتشار کتاب‌ و مجلات علمی دانشگاه شهید بهشتی فعالیت می‌کند. این مرکز از ۲ اداره تشکیل شده است: ادارۀ نشر کتاب و ادارۀ مجلات علمی دانشگاه. مرکز نشر هر نوع اثر علمی و تحقیقی شامل تصنیف، تألیف، ترجمه، تحشیه، تصحیح متون، گزارش پژوهشی و اسناد و مدارک علمی پژوهشی را در زمینۀ علم و فرهنگ، از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی یا دانشگاه‌ها و مراکز و مؤسسات علمی و پژوهشی دیگر و با رعایت مفاد «آیین‌نامۀ انتشار کتاب» برای چاپ و نشر می‌پذیرد.

خواندن کتاب نیروگاه های حرارتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران صنایع پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نیروگاه های حرارتی

«علم ترموديناميک مفاهيم متفاوت و قانون‌هايی را دربرمی‌گيرد كه تبديل يك حالت از انرژی به حالت‌هاي ديگر را توصيف می‌كند، مانند تبديل انرژی گرمايی به انرژی مكانيكی در يک توربين بخار يا گاز، يـا تبـديل انـرژی شـيميايی بـه انـرژی گرمـايی در حين احتراق سـوخت. علـم ترموديناميک همچنين با سيستم‌های متفاوتی نيـز سـروكار دارد كـه ايـن تبـديل‌هـا را انجـام می‌دهند. سيستم در ترموديناميک به مقدار مشخصی ماده گفته می‌شود كه در فضای مشـخص كراندار قرار دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۰۰ صفحه

حجم

۴۵٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۷۰۰ صفحه

قیمت:
۱۴۰,۰۰۰
تومان