دانلود و خرید کتاب رفتار شهروندی سازمانی علی اکبر رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رفتار شهروندی سازمانی اثر علی اکبر رضایی

کتاب رفتار شهروندی سازمانی

معرفی کتاب رفتار شهروندی سازمانی

کتاب «رفتار شهروندی سازمانی» نوشتۀ علی اکبر رضایی، امیر نظرپناهی و محمدصادق تیشه ورز دائم است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است. این کتاب اصول و مفاهیم رفتار شهروندی سازمانی را شرح می‌دهد.

درباره کتاب رفتار شهروندی سازمانی

پایهٔ شهروندی، تعلق و رابطه و همراه با حقوق و مسئولیت است. وقتی حس شهروندی در فردی تقویت می‌شود که آن سرزمین یا سازمان، حقوقی هم برای آن فرد قائل باشد و طبیعتاً در مقابل، او هم در برابر آن سرزمین یا سازمان، احساس مسئولیت می‌کند. رفتار شهروندی سازمانی ارزش بسیار بالایی برای سازمان دارد و به رفتارهایی اطلاق می‌شود که خودجوش، آگاهانه و داوطلبانه از جانب افراد سازمانی انجام می‌شود و فرد به‌خاطر انجامش مورد تشویق قرار نمی‌گیرد؛ چون این‌گونه رفتارها در شرح شغل سازمانی پیش‌بینی‌نشده، اما انجام این‌گونه رفتارها به‌صورت مداوم و مستمر در سازمان‌ها موجب بهبود عملکرد، اثربخشی و کارایی در سازمان می‌گردد؛ و همچنان سبب افزایش رضایت‌مندی و بهبود عملکرد کارکنان می‌شود. این مفهوم خیلی زود در ادبیات مربوط به سازمان و مدیریت موردتوجه قرار گرفت.

کتاب رفتار شهروندی سازمانی ضمن ارائۀ تعاریف رفتار شهروندی سازمانی و سیر تحول این مفهوم، عوامل تأثیرگذار بر رفتار شهروندي سازمانی، پیامدهای رفتار شهروندی سازمانی، انواع مدل‌های آن در سازمان، ویژگی‌های کلیدی رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد مختلف آن را موردبحث و بررسی قرار می‌دهد. این کتاب همچنین مدل‌های مختلف فرهنگ‌سازمانی و مدل‌های معروف تعهد سازمانی را شرح می‌دهد.

خواندن کتاب رفتار شهروندی سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افراد یک سازمان، مدیران، مشاوران و علاقه‌مندان به حوزۀ مدیریت و کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رفتار شهروندی سازمانی

«پودساکف معتقد است، رفتار شهروندی سازمانی رفتاری اختیاری است که جز شرح وظایف شغلی و یا رفتارهای نقشی نمی‌باشد و در تعهد استخدامی کارکنان قرار نگرفته است و کاملاً انتخابی است و کوتاهی در آن هیچ‌گونه تنبیهی را به دنبال ندارد. رفتار شهروندی سازمانی رفتاری خودجوش و آگاهانه است که به طور مستقیم یا صریح توسط سیستم رسمی پاداش سازمان پیش‌بینی‌نشده است. ولی درمجموع عملکرد مؤثر سازمان را ارتقا می‌دهد. منظور از خودجوش و آگاهانه این است که این رفتار ضرورت اجباری نقش یا شرح شغل نیست. این رفتار بیشتر یک انتخاب شخصی است و در صورت انجام‌ندادن آن تنبیهی به دنبال ندارد. مکنزی و ژان (۱۹۹۸) رفتار شهروندی سازمانی را شامل؛ رفتارهای آگاهانه و داوطلبانه‌ای از جانب کارمندان می‌داند که به طور مستقیم، سطح اثربخشی سازمانی را صرف‌نظر از چگونگی بهره‌وری کارمندان، افزایش خواهند داد»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

حجم

۹۲۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۹۱ صفحه

قیمت:
۲۱,۰۰۰
تومان