دانلود و خرید کتاب نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی علی اکبر رضایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی اثر علی اکبر رضایی

کتاب نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی

معرفی کتاب نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی

کتاب «نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی» نوشتۀ علی اکبر رضایی، امیر نظرپناهی و محمدصادق تیشه ورز دائم است و انتشارات مهراب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی

یکی از اهداف اساسی انسان همواره اجرای عدالت و تحقق آن در جامعه بوده است. مکتب‌ها و اندیشه‌های گوناگون بشری و الهی راه‌حل‌های متفاوتی را برای تبین و استقرار عدالت پیشنهاد کرده‌اند و برخی از صاحب‌نظران، نظریۀ برابری را نظریۀ گسترش عدالت نام نهاده‌اند، زیرا بر توزیع عادلانۀ درآمدها در میان انسان‌ها جهت دستیابی به سطح بالایی از انگیزش تمرکز دارد. نظریۀ برابری بر این نکته تأکید دارد که افراد همواره خود را در متن جامعه و در مقایسه با دیگران ارزیابی می‌کنند، اگر افراد احساس کنند با آنها ناعادلانه برخورد شده است، تلاش می‌کنند تا عدالت را در میان خودشان برقرار سازند.

در نظریۀ برابری چنین گفته می‌شود که کارکنان و اعضای سازمان خود را با دیگران مقایسه می‌کنند. کارکنان میزان دادۀ (برون‌داد) خود را با بازدهی نسبت به دیگران مقایسه می‌کنند. اگر آن‌ها تصور کنند که نسبت متعلق به آنها با نسبت افراد مشابه خود برابر است در آن صورت می‌گویند مساوات رعایت می‌شود و اگر این نسبت‌ها نابرابر باشد در آن صورت در سازمان اجحاف شده و عدل و انصاف رعایت نمی‌شود.

عدالت سازمانی در دهۀ آخر قرن بیستم به‌عنوان یک مفهوم مهم در مدیریت منابع انسانی مطرح شد. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که افزایش احساس عدالت بر جنبه‌های متفاوت رفتار سازمانی و عملکرد نیروی انسانی اثر می‌گذارد. عدالت در سازمان نشان‌دهندهٔ برابری و لحاظ رفتار اخلاقی در یک سازمان است و به علت ارتباط آن با فرایندهای حیاتی سازمانی مثل تعهد سازمانی، شهروندمداری، رضایت شغلی و عملکرد اهمیت زیادی پیدا کرده است. کتاب نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی ضمن ارائۀ تعریفی از عدالت سازمانی و انواع آن، معرفی ساختار سازمان عدالت گرا و دیدگاه‌های مختلف نظری تعهد سازمانی، انواع نظریه‌های شهروندی را توضیح می‌دهد و رابطۀ عدالت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی را تبیین می‌کند. 

خواندن کتاب نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به مدیران سازمان‌ها، مشاوران و علاقه‌مندان به حوزۀ مدیریت و کسب‌و‌کار پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نقش عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی

«تعداد زیادی از تحقیقات در مورد عدالت سازمانی به طور تاریخی بر توزیع پرداخت‌ها و یا پاداش‌های مرتبط با کار تمرکز می‌نماید. اما عدالت توزیعی صرفاً محدود به عادلانه‌بودن پرداخت‌ها نیست، بلکه مجموعه گسترده‌ای از پیامدهای سازمانی ارتقا، پاداش‌ها، تنبیه‌ها، برنامه‌های کاری، مزایا و ارزیابی‌های عملکرد را در برمی‌گیرد؛ به بیانی دیگر، عدالت توزیعی به طیف گسترده‌ای از نگرش‌ها و انصاف ادراک‌شده دربارۀ توزیع و تخصیص پیامدها و ستاده‌های سازمان، در مقایسه با عملکرد و آورده‌های کارکنان اشاره دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان