دانلود و خرید کتاب دیوان اشعار مولودیه محدث نوری ح‍س‍ی‍ن ب‍ن‌ م‍ح‍م‍د‌ت‍ق‍ی‌ نوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیوان اشعار مولودیه محدث نوری اثر ح‍س‍ی‍ن ب‍ن‌ م‍ح‍م‍د‌ت‍ق‍ی‌ نوری

کتاب دیوان اشعار مولودیه محدث نوری

گردآورنده:علی قهرمانی
انتشارات:سنجاق
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دیوان اشعار مولودیه محدث نوری

کتاب دیوان اشعار مولودیه محدث نوری سرودهٔ ح‍س‍ی‍ن ب‍ن‌ م‍ح‍م‍د‌ت‍ق‍ی‌ نوری و حاصل تصحیح و تحقیق علی قهرمانی است. نشر سنجاق این مجموعه شعر مذهبی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب دیوان اشعار مولودیه محدث نوری

کتاب دیوان اشعار مولودیه محدث نوری یک مجموعه شعر مذهبی و ایرانی را در بر گرفته است. این کتاب که اولین‌بار است منتشر می‌شود، برابر است با دیوان مدایح و مراثی «میرزا حسین نوری طبرسی» (۱۳۲۰ قمری). عنوان برخی از شعرهای کتاب حاضر عبارت است از «غدیریه»، «شعبانیه»، «مهدویه»، «در رثای امام حسین (ع)» و «خطاب به حضرت زهرا (س)». می‌دانیم که شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه و همه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان‌گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

نشر سنجاق زیرمجموعهٔ «طاقچه» برای ناشر- مؤلفان است. نشر سنجاق از صفر تا صد انتشار کتاب کنار مؤلفان و مترجمان است و آن‌ها را با ارائهٔ باکیفیت تمام خدمات لازم، پشتیبانی و همراهی می‌کند. این نشر سفارش انتشار کتاب و اثر در هر حوزه‌ای (داستان و رمان، کتاب‌های علمی، کتاب شعر، تبدیل پایان‌نامه به کتاب و…) را می‌پذیرد. کتاب‌ها با این انتشارات، منتشر می‌شوند، می‌توانند به‌دست میلیون‌ها مخاطب برسند و نویسنده می‌تواند با فروش کتابش درآمدی ماهانه کسب کند. این انتشارات برای افرادی است که می‌خواهند کتاب جدیدی منتشر کنند و برای افرادی است که پیش از این، کتابی منتشر کرده‌اند و اکنون می‌خواهند نسخهٔ الکترونیکی آن را منتشر کنند.

خواندن کتاب دیوان اشعار مولودیه محدث نوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شعر مذهبی ایران پیشنهاد می‌کنیم.

درباره میرزا حسین نوری طبرسی

میرزا حسین نوری طبرسی یا «حسین محدث نوری» معروف به «علامه محدث نوری»، فرزند «محمدتقی نوری مازندرانی طبرسی» و نوهٔ «علی محمد مازندرانی طبرسی مستوفی»، محدث و چهرهٔ سرشناس علمای شیعه در قرن چهاردهم هجری بوده است. این فقیه امامیه، مفسر و شاعر در ۱۸ شوال ۱۲۵۴ قمری در روستای یال‌رود از توابع نور مازندران به دنیا آمد و در ۲۷ جمادی ۱۳۲۰ هجری قمری در سامرا (عراق) درگذشت. از القاب او می‌توان به «خاتم المحدثین»،«علامه نوری»، «میرزای نوری»، «محدث نوری» و «حاجی نوری» اشاره کرد. او دایی و پدر همسر شیخ فضل‌الله نوری بود. آرامگاه او که در اثر مسمومست درگذشت، در نجف و در حرم امام علی (ع) قرار دارد. «دیوان اشعار مولودیه محدث نوری» دربردارندهٔ شعرهای اوست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۲۱,۵۰۰
تومان