دانلود و خرید کتاب کامی از نام (جلد سوم) سید محمدعلی نجفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کامی از نام (جلد سوم) اثر سید محمدعلی نجفی

کتاب کامی از نام (جلد سوم)

معرفی کتاب کامی از نام (جلد سوم)

«کامی از نام (۳)» نوشته‌ی عارف بزرگوار سید علی نجفی(۱۳۷۱-۱۳۲۶) است. این کتاب شرحی عرفانی بر اسماء جوشن کبیر است. کتاب حاضر جلد سوم از معارف متعالیه‌ای است در شرح اسماء حُسنای الهی نوشته سید علی نجفی است. در بخشی از کتاب آمده است: با اینکه اسم «یا خیر الغافرین» در دعای جوشن کبیر جلوتر از اسم «یا خیر الفاتحین» است، مرحوم حاجی سبزواری ابتدا «یا خیر الفاتحین» را شرح داده و بعد، توضیحی در مورد «یا خیر الغافرین» می‌دهد. در مورد فتح می‌فرماید: فتح گشایش و باز کردن هر چیز بسته‌ای از نعم ظاهری و باطنی مانند رزق، علم و مکاشفات برای بنده توسط خداست. وقتی این امور بسته باشند، بنده خودش نمی‌تواند بازشان کند و آن‌ها باید توسط خداوند تبارک و تعالی برای او باز شوند. وقتی خداوند تبارک و تعالی بازشان کرد، آن‌وقت امر آسان می‌شود. گاهی خداوند تبارک و تعالی راه یک چیز مختصر را بر انسان می‌بندد تا به او بفهماند که وقتی راهش بسته باشد، چطور است؛ باز نمی‌شود. در مورد همین ارزاق ظاهری هم افرادی را می‌بینید که کارشان در هم پیچیده می‌شود، اما خداوند تبارک و تعالی از جایی که تصورش را هم نمی‌کردند عنایاتی می‌کند و مشکل حل می‌شود. در محاوره هم وقتی می‌خواهند از برطرف شدن مشکل بگویند از کلمۀ «باز شدن» استفاده می‌کنند؛ مثلاً می‌گویند در کار ما گشایش پیدا شد، مثل درِ بسته‌ای که وقتی باز شود، انسان می‌بیند که وضع عوض می‌شود. تمام این گشایش‌ها و باز شدن‌ها باید به وسیلۀ اسم «یا فاتح» برای عبد حاصل شود.

نظرات کاربران

Fatemeh Douroudian
۱۳۹۶/۰۳/۳۱

سلام خیلی ممنون اگر سری از عشق رو هم بگذارید خیلی ممنون میشیم

Dr. Mojtaba Lashkarbolouki
۱۴۰۰/۰۹/۰۵

من کتاب مذهبی زیاد خوانده ام اما این کتاب مستقیما در مورد خدا و ماست. از یک طرف خدا و از طرف دیگر انسان. عجیب است این کتاب

Maryam Aghakhani
۱۴۰۰/۰۲/۱۳

این کتاب فوق العاده است.نمیتونم با کلمات توصیف کنم.بعد خوندن این کتاب احساس کردم خوشبخت ترین در عالم هستم که این مطالب به من رسیده .امیدوارم نوشیدن مطالب کتاب روزیتون بشه.

کاربر ۱۱۱۴۱۷۹
۱۴۰۰/۰۸/۱۵

گاهی یک نفر می‌تونه چقدر متفاوت نگاه کنه و سخن بگه که نشان از ذهن پویای سخنران داره

mb
۱۳۹۹/۰۳/۰۱

کسایی که فلسفه اسلامی رو دوست دارن شک نکن که این کتاب رو باید بخوانند

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۳۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۸۳۳٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان