دانلود و خرید کتاب پرونده مختارنامه رضا استادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پرونده مختارنامه اثر رضا استادی

کتاب پرونده مختارنامه

معرفی کتاب پرونده مختارنامه

کتاب پرونده مختارنامه نوشتۀ رضا استادی در شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به چاپ رسیده است.

درباره کتاب پرونده مختارنامه

کتاب پرونده مختارنامه روایتی از روند تولید و ساخت سریال تاریخی مختارنامه به قلم کسی است که از اولین همکاران این سریال به شمار می‌رود و در فاصلهٔ شهریور ۱۳۸۱ تا ۲۶‌بهمن۱۳۹۰ مدیریت روابط‌ عمومی مختارنامه را بر عهده داشت و از جزئی‌ترین مسائل این پروژه مطلع بود. رضا استادی علاوه بر این پروژه، تجربۀ حضور در سریال‌های تاریخی دیگری چون تفنگ سرپُر، یوسف پیامبر، کلاه‌ پهلوی، شوق پرواز، معمای شاه را داشته و این تجربه کمک کرده تا با تکیه بر اطلاعات خود، امکان تحلیل روند تولید سریال مختارنامه را از جنبه‌های گوناگون داشته باشد.

کتاب پرونده مختارنامه متنی علمی و پیچیده نیست؛ بلکه با به‌کارگیری زبان ساده و نگارش روان تلاش کرده تا فردی با دانش معمول هم بتواند مخاطب کتاب باشد و با روند شکل‌گیری این سریال آشنا شود. نویسنده تلاش کرده با پروژهٔ مختارنامه از سر ذوق‌زدگی و هیجان‌زدگی برخورد نکند و چنان‌که خود می‌گوید صریح و صادق باشد. این کتاب قرار است به این پرسش پاسخ بدهد که در وضعیتی که برخی آثار هنری با دریافت بودجه‌های کلان به آثاری کم‌ارزش تبدیل می‌شوند، چگونه یک اثر هنری ماندگار می‌شود.

او ضمن روایت نحوۀ ساخت این سریال، تجارب ساخت مختارنامه را نیز با نگاهی انتقادی روایت کرده‌ و چنان‌که خود گفته است همۀ تجربه‌هایش الزاماً شیرین و مثبت نبودند؛ مثلا یکی از تجربه‌های تلخ سریال مختارنامه این است که بدون بررسی ابعاد حقوقی یک زمین کشاورزی، اقدام به انتخاب آن و حتی عقد قرارداد با مالکان می‌کنند و سپس شروع به ساخت دکور می‌کنند که در ادامه مشخص می‌شود اصلا چنین کاری قانونی نیست و همین مسئله چالش‌های زیادی را برای پروژه ایجاد می‌کند. استادی همچنین بازخوانی پرونده مختارنامه را بازخوانی روند سریال‌سازی تاریخی در ایران دههٔ هشتاد و حتی به‌نوعی تاریخ صداوسیما از اواخر دورۀ مدیریت علی لاریجانی تا دورۀ مدیریت عزت‌الله ضرغامی می‌داند و نگاه هر کدام از مدیران به ساخت سریال‌های بلندمدت پرهزینه.

خواندن کتاب پرونده مختارنامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران تاریخ هنر و نمایش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پرونده مختارنامه

«در مرحله پیش تولید فلاح به میرباقری اصرار می‌کند به دیدار نورعلی تابنده بروند. محل ملاقات در خانگاه دراویش گنابادی در منطقه سنگلچ است. میرباقری از مسئولان صدا و سیما در این خصوص کسب تکلیف می‌کنند و آن‌ها اشکالی در این دیدار نمی‌بینند. با ورود فلاح به خانقاه، او به روش فقرای نزدیک به نورعلی تابنده به صورت سینه خیز به سمت وی می‌رود. میرباقری اما به صورتی عادی و معمول. دیدار یک‌ساعتی طول می‌کشد. نورعلی تابنده بابت ساخت سریال امام علی از میرباقری تشکر کرده و درباره مختار می‌گوید که این کار خیر است و من شما را دعا می‌کنم و هرکاری بتوانم انجام می‌دهم. تابنده در دیدارهای خود به فقرا نبات می‌دهد که حالت تبرک دارد. به دستور او بسته‌ای بزرگ از نبات به تهیه‌کننده مختارنامه داده و اعلام می‌شود هر زمان که تمایل داشت می‌تواند فردی را برای گرفتن نبات بفرستد. این بسته بزرگ نبات به پشت صحنه مختارنامه منتقل می‌شود و در روز افتتاحیه و دیدار لاریجانی، به دستور فلاح در کتری بزرگ چای مختارنامه حل می‌شود و چای و نبات میان حاضران توزیع می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

حجم

۱۰٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۰۸ صفحه

قیمت:
۱۹۰,۰۰۰
تومان