دانلود و خرید کتاب رساله حالات سالکان (دفتر اول) سیدعباس موسوی مطلق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رساله حالات سالکان (دفتر اول) اثر سیدعباس موسوی مطلق

کتاب رساله حالات سالکان (دفتر اول)

معرفی کتاب رساله حالات سالکان (دفتر اول)

کتاب الکترونیکی رساله حالات سالکان (دفتر اول) نوشتۀ سیدعباس موسوی مطلق است و انتشارات واژه پرداز اندیشه آن را منتشر کرده است. کتاب رساله حالات سالکان (دفتر اول)، راهنمایی برای گام گذاشتن در مسیر الهی و رسیدن به خشنودی پروردگار است.

درباره کتاب رساله حالات سالکان (دفتر اول)

سیر به معنای حرکت و سلوک به معنای توجه و آشناشدن با حرکت و سیر است. به همین علت سیروسلوک الی الله به معنای حرکت به سمت خدا و آشنایی و لذت‌بردن از مسیر است. اگر کسی می‌خواهد با خصوصیات مسیر سلوک الی الله آشنا شود و با چشم‌باز پا در این طریق گذارد خوب است که از دو بال قرآن و عترت بهره بگیرد؛ زیرا در این دو یادگار رسول‌الله هر آنچه از اسباب و لوازم هشدارها خطرات نیاز است وجود دارد. در سیر و سلوک، حالات و مقاماتی برای سالک پدید می‌آید. حال نزد عارفان تأثر قلب از وارداتی است که از ناحیه محبوب می‌آید و مقامْ صفاتی است که برای سالک ملکه می‌شود از این‌رو حالْ صفتی غیر دائم و مقامْ صفتی دائم است. برخی حال را موهبتی از جانب خداوند و مقام را امری کسبی و نتیجه مجاهده و ریاضت سالک می‌دانند. ازجمله حالات و مقامات سالک قبض و بسط، محبت، شوق، خوف، رجا، انس و هیبت است. یکی از حالاتی که گاهی بر سالک عارض می‌شود، شَطْح است. شطح به سخنانی گفته می‌شود که در حالت وجد و بی‌خودی و به هنگام غلبه حق، در حال شدت وجد بیان شود، به گونه‌ای که در آن هنگام جز حق نبیند. کتاب رساله حالات سالکان (دفتر اول)، حاصل تجربیات نویسنده و حاصل یادداشت‌های کوتاهی است که برای اطرافیان خود می‌نگاشتند. 

خواندن کتاب رساله حالات سالکان (دفتر اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که به مباحث دینی و عرفانی علاقه دارند مناسب است.

بخشی از کتاب رساله حالات سالکان (دفتر اول)

«اهل معرفت لازمه سلوک را عبور از منزل شهوات طبیعی و مشتهیات نفسانی می‌دانند. سالک در سلوکش باید از لباس صفات بشری خارج شود و از ظلمت تعین خودی که حجاب اصل و حقیقت اوست جدا گردد و پرده پندار را از روی حقیقت بردارد.

عرفا برای سلوک شرایطی ذکر کرده‌اند، ازجمله:

ترک دلبستگی به مال و جاه

ترک اخلاق رذیله

صلح با بندگان

شفقت به آنان

عزلت و کناره‌گیری از مظاهر دنیوی

صمت و ترک سخن بیهوده

گرسنگی

بیداری در شب

ذکر

تبعیت از استاد و مرشد کامل...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

حجم

۴٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۱ صفحه

قیمت:
۲۵,۲۰۰
تومان