دانلود رایگان کتاب یک روز انتظار ارنست همینگوی ترجمه زهرا تدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
۴٫۰
(۱۳۷۱)
خواندن نظرات

معرفی کتاب یک روز انتظار

داستان کوتاه «یک روز انتظار» نوشته ارنست همینگوی معروف، از مجموعه «مطالعه در وقت اضافه» است. مجموعه «مطالعه در وقت اضافه» با این هدف فراهم شده است تا کاربران طاقچه بتوانند در عرض چند دقیقه یک داستان کوتاه از نویسندگان ایران و جهان را بخوانند. امیدواریم این داستان‌های کوتاه بتواند کمکی کوچک به پربارترکردن دقایق زندگی داشته باشد. دقایقی کوتاه که در میان روزمرگی‌ها، دقایقی زیباتر و ارزشمندتر باشد و در میان لحظات خوبمان جای بگیرد.»
معرفی نویسنده
عکس ارنست همینگوی
ارنست همینگوی
آمریکایی | تولد ۱۸۹۹ - درگذشت ۱۹۶۱

ارنست میلر همینگوی، نویسنده امریکایی برنده نوبل ادبیات است. وی از پایه‌گذاران یکی از تأثیرگذارترین انواع ادبی، موسوم به «وقایع‌نگاری ادبی»، شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

masoome babayi
۱۳۹۹/۰۹/۰۵

ارزش خوندن داشت چون نکته جالبی رو تو چند صفحه کوتاه ذکر کرد.خیلی وقتا ما هم بخاطر ندانستنمون زجر میکشیم درصورتی که اون مساله چیز بد و خطرناکی نیست

mahnaz r
۱۳۹۹/۰۹/۱۲

داستان ساده و جالبی بود گاهی همین سوءتفاهم هاست که زندگی را سخت می کند

فرزانه
۱۳۹۸/۱۲/۲۶

به نظرم نویسنده یک مفهوم مهم را به شیوه ی خلاقانه ای بیان می کنه،راستش من خودم از ایده اش خیلی خوشم امد. فکر می کنم برای همه ما پیش امده که پیش داوری ها و تصوراتمون رو درباره مسائل، حقیقت

- بیشتر
AK
۱۳۹۸/۰۲/۰۷

جالب بود. تفکرات اشتباه میتونه آدم رو از درون نابود کنه.

YasmineGh
۱۳۹۸/۰۸/۲۲

چه قدر جالب بود اینکه داریم زندگیمونو عادی میگذرونیم و راحت میخندیم و گریه میکنیم برای اینکه به فکر مرگ نیستیم و اگر اتفاقی احساس کنیم به مرگ نزدیک هستیم دست از همه تلاش ها میکشیم و فقط منتظر مرگ میشیم زندگی کنیم

- بیشتر
Artemis
۱۳۹۸/۰۱/۱۱

داستان جالبی بود. نوع نگاه انسان ها به قضایا و درک کردن یا درک نکردن درست اون ها باعث برداشت های متفاوت از قضایا میشه و این موضوع باعث به وجود آمدن باورها و اعتقادات میشه و این باورها و اعتقادات

- بیشتر
Dani Siroos Zadeh
۱۳۹۸/۰۱/۱۱

خوب بود...میگه که خیلی وقتها با ندونستن موضوعی، جوری برداشت میکنیم که خودمون رو عذاب میدیم فکرش رو بکنین یک روز کامل مطمئن باشید که می‌میرید؛ چه فکرهایی به سرتون میزنه؟

Mohammad
۱۳۹۹/۰۸/۳۰

بااینکه کم بود عالی بود

kimia shojaei
۱۳۹۹/۰۶/۰۹

خوب،خلاصه،مفید

امیر نصرالهی
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

داستان خوبی است برای همه سنین ها مناسب است.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷۸)
پسرک یک روز تمام، یعنی از ساعت نُه صبح، منتظر بود که بمیرد.
Ghazal..
نگران نیستم، اما انگار دستِ خودم نیست.
حامدویسی
فکر می‌‌کنی چند وقت دیگر می‌‌میرم؟
کاربر ۲۸۵۴۷۲۱
اگر خسته می‌‌شوی، لازم نیست پیش من بمانی»
احمد کشاورز
من که می‌‌دانم می‌‌میرم. در فرانسه که به مدرسه می‌‌رفتم، بچه‌ها می‌‌گفتند آدم با تب چهل و چهار درجه می‌‌میرد، اماالان من صد و دو درجه تب دارم. پس پسرک یک روز تمام، یعنی از ساعت نُه صبح، منتظر بود که بمیرد.
نارمیلا
آرام شد. گره‌ی اخم‌هایش نیز از هم باز شد و بالاخره، فردای همان روز هر چند کمی بی‌حال بود، اما آرام بازی می‌‌کرد و خیلی راحت برای چیزهای بی‌اهمیت به گریه می‌‌افتاد.
vesta
چقدر به مردنم مانده؟
برو آنجا که تو را منتظرند
نگاهش که به پایین تخت خیره بود، آرام شد. گره‌ی اخم‌هایش نیز از هم باز شد و بالاخره، فردای همان روز هر چند کمی بی‌حال بود، اما آرام بازی می‌‌کرد و خیلی راحت برای چیزهای بی‌اهمیت به گریه می‌‌افتاد.
نویسنده‌کوچك.
چقدر به مردنم مانده؟ ـ قرار نیست بمیری، تو حالت خوب است؟ ـ چرا، قرار است بمیرم. خودم شنیدم گفت تبش صد و دو درجه است. ـ آدم که از تب صد و دو درجه نمی‌میرد، این چه حرفی است که می‌‌زنی؟ ـ من که می‌‌دانم می‌‌میرم. در فرانسه که به مدرسه می‌‌رفتم، بچه‌ها می‌‌گفتند آدم با تب چهل و چهار درجه می‌‌میرد، اماالان من صد و دو درجه تب دارم. پس پسرک یک روز تمام، یعنی از ساعت نُه صبح، منتظر بود که بمیرد.
Behi
ـ فکر می‌‌کنی چند وقت دیگر می‌‌میرم؟ ـ چی؟ ـ یعنی چقدر به مردنم مانده؟ ـ قرار نیست بمیری، تو حالت خوب است؟
هانا نجیبی

حجم

۶٫۵ کیلوبایت

حجم

۶٫۵ کیلوبایت

قیمت:
رایگان