دانلود و خرید کتاب رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران غلامرضا خواجه سروی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران اثر غلامرضا خواجه سروی

کتاب رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران

معرفی کتاب رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران

کتاب رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران نوشتۀ غلامرضا خواجه سروی در انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

درباره کتاب رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران

تاریخ معاصر ایران مشحون از درگیری‌های رقابت‌آمیز برای دستیابی به قدرت سیاسی و حفظ آن است. این کتاب با توجه به سابقۀ تاریخی نامطلوب تعامل رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و با عنایت به شکل‌گیری نظامی ـ مردمی در دورۀ حاضر که تلازم مکمل رقابت سیاسی و ثبات سیاسی را به‌صورت توأمان مد نظر دارد و با هدف دستیابی به مدلی برای مقارنۀ مطلوب رقابت سیاسی و ثبات سیاسی، طراحی و تدوین است.

کتاب رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران این موضوع را بررسی و تحلیل کرده و راهکارهایی برای برقراری موازنه میان این دو مقوله پیشنهاد شده است. مطالب عمدۀ کتاب ذیل این عناوین تدوین شده است: پیکربندی؛ تعاریف و مفاهیم؛ تلاش برای دستیابی به چارچوب تحلیلی؛ پیشینه تاریخی رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در ایران ( ۱۳۵۷ تا ۱۳۸۵)؛ در تلاش برای ریشه‌کنی رقابت سیاسی برانداز: گام‌های آغازین متعادل‌سازی رقابت سیاسی و ثبات سیاسی (۱۳۵۷ تا ۱۳۶۴)؛ رقابت سیاسی و ثبات سیاسی کنترل‌شده (۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶)؛ باز رخداد بی‌قاعدگی (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰)؛ چه باید کرد؟  

کتاب پس از مطالعۀ شواهد تجربی تاریخ جمهوری اسلامی طی سه مقطع ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۴، ۱۳۶۴ تا ۱۳۷۶ و ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ تا حدود زیادی فرضیۀ تحقیق را به این صورت تأیید کرد که به هر میزان که اجماع نخبگان تقویت‌شده و رقابت کنترلی‌تر بوده، شاخص‌های ثبات سیاسی نظام نیز افزایش محسوسی داشته‌اند و به همان میزان با تضعیف اجماع و نبود کنترل، خشونت سیاسی جای ثبات سیاسی را گرفته است.

کتاب رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران در نهایت می‌گوید با توجه به وضعیت در حال گذاری که کشور ما دارد بهترین مدل رقابت سیاسی برای آن، مدل رقابت سیاسی کنترلی است. در این مدل، بخش ثابت نظام، رقابت سیاسی را محافظت و آن را به‌تدریج توسعه می‌دهد تا به‌تدریج جامعه به‌حالت مطلوب مقارنه رقابت سیاسی و نظام سیاسی دست یابد و از این راه، حالت مکملی رقابت و ثبات سیاسی در جامعه در طول زمان محقق خواهد بود.

خواندن کتاب رقابت سیاسی و ثبات سیاسی در جمهوری اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۲ صفحه

حجم

۴٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۴۹۲ صفحه

قیمت:
۱۲۱,۰۰۰
تومان