دانلود و خرید کتاب غربت آرزو صدهزاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب غربت اثر آرزو صدهزاری

کتاب غربت

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب غربت

کتاب «غربت» سرودۀ آرزو صدهزاری است و انتشارات آذرفر آن را منتشر کرده است. غربت،‌ مجموعه شعر آرزو صدهزارنفری را در قالب ترانه در برمی‌گیرد.

درباره کتاب غربت

ترانه یکی از قدیمی‌ترین قالب‌های شعر است که قابلیت موسیقایی دارد و خوانندگان ‌آن را بر اساس قواعد موسیقی اجرا می‌کنند. درگذشته، ترانه با عنوان «قول» شناخته می‌شد و قالبی نزدیک به غزل بوده است. ترانه فقط شعر یا موسیقی نیست؛ بلکه شامل شعر، ملودی و ریتم می‌شود. درون‌مایهٔ ترانه‌ها معمولاً عامیانه و احساسی هستند و به فراق، غربت، عشق و محبت، دشمنی، دادخواهی، مبارزه با ظلم و ستم و همچنین مضامین اجتماعی اشاره دارند. ترانه‌سرا معمولاً درک درستی از جامعه دارد و زبانش به زبان اکثریت مردم نزدیک است. دل‌نوشتهٔ ادبی هم حاصل تک‌گویی‌های ذهن نویسنده است و اغلب از قواعد نثر پیروی می‌کند. این گونهٔ ادبی اگر موزون باشد، حاصل چینش اتفاقی کلمات است. دل‌نوشته اصول و مبانی از پیش تعیین‌شده‌‌ای ندارد و تقریباً می‌توان گفت نویسنده با نوشتن کلماتی برآمده از امیال و آرزوهایش سروکار دارد. ازاین‌جهت، کلمات از دل بر‌ می‌آیند و بازتاب احساس صادقانه و اندیشهٔ معمولی نویسنده هستند.

کتاب غربت مجموعه شعر آرزو صدهزاری، شاعر ایرانی را دربرگرفته است. اشعاری که در کتاب غربت آمده در قالب ترانه سروده شده است و شاعر در آن به موضوعاتی مانند عشق، دلتنگی، زندگی، غربت، فراق و خاطره پرداخته است. زبان روان، ظرافت و لطافت مضامین، نکته‌بینی، استفاده از تشبیهات، استعاره‌ها و کنایه‌های زیبا و جالب از ویژگی‌های آثار آرزو صدهزاری در این کتاب است.

خواندن کتاب غربت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر و ترانه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب غربت

«می دونی اسیرت هستم

همه چیتو می‌پرستم

می‌دونم عاشقی سخته

واسه چی عاشقت هستم؟

اگر عاشقی گناهه

اگه زندگیم تباهه

اگه حسرت داره موندن

دست تو یه جون پناهه

می دونی عشق تو چشمات

می‌دونی قند رو لبهات

می‌دونی دستات چه گرمه؟

حق بده باشم خاطرخوات

دوسه روز بشو اسیرم

با نگاهت جون بگیرم

روزی که خواستی رهاشی

واسه موندنت می‌میرم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

حجم

۳۲۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان