دانلود و خرید کتاب مدیریت ریسک پروژه ریتا مالکای ترجمه احمد جعفرنژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت ریسک پروژه اثر ریتا مالکای

کتاب مدیریت ریسک پروژه

معرفی کتاب مدیریت ریسک پروژه

کتاب مدیریت ریسک پروژه به قلم ریتا مالکای با ترجمهٔ احمد جعفرنژاد و گروهی از مترجمان را نشر کتاب مهربان منتشر کرده است. این کتاب به تشریح مفهوم مدیریت ریسک و چگونگی انجام آن می‌پردازد.

درباره کتاب مدیریت ریسک پروژه

هر زمان که سازمان یا گروهی انجام فعالیتی را با هدف پاسخ به نیازهای مخاطبان و نیز کسب سود انجام می‌دهد، ریسک‌ها و خطراتی را نیز به جان می‌خرد که باید برای مقابله با آن‌ها و کاهش آثار منفی‌شان از همان بدو امر چاره‌ای اندیشید و یا در هنگام وقوع دست به تصمیم‌گیری و عمل سریع زد. کتاب مدیریت ریسک پروژه کوششی است در ۹ فصل برای توضیح و تشریح مبانی مدیریت ریسک و راهکارهای مؤثر و کاربردی پیشنهادی آن.

خواندن کتاب مدیریت ریسک پروژه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث مدیریت و کسب‌وکار و نیز مدیران پروژه‌های مختلف در سازمان‌های کوچک و بزرگ از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب مدیریت ریسک پروژه

«فرآیند مدیریت ریسک رویکردی فعالانه و نظام‌یافته جهت کنترل پروژه‌ها از طریق درک یا کاهش عدم قطعیت ها (نامعلوم‌ها) می‌باشد. مدیریت ریسک می‌تواند برای پروژه‌های با مدت زمان از چند هفته تا چند سال و همچنین برای پروژه‌های با بودجه‌ای چند هزار تا چند میلیارد دلار به کار گرفته شود. مدیریت ریسک در برگیرندهٔ کمینه‌سازی پیامدهای رویدادهای نامطلوب و همچنین بیشینه‌سازی نتایج رویدادهای مثبت است. بنابراین ریسک‌ها ممکن است رویدادهایی خوب یا بد باشند در این کتاب به‌عنوان فرصت‌ها و تهدیدها نامیده می‌شوند. این موضوع از اهمیت شایانی برخوردار است که رویدادهای خوب (فرصت‌ها) نیز در مدیریت ریسک لحاظ می‌شوند. این کار موجب می‌شود که تیم پروژه از مزایای فرصت‌های پیش روی پروژه بهره‌مند شوند. درواقع اثر همین کارهای درست (قطعات ارزان‌تر فعالیتی که زودتر از زمان بندی تکمیل شده است) است که در برابر کارهای نادرست حاشیه امنیتی برای شما به ارمغان می‌آورد. مدیریت ریسک بخشی از فرآیند مدیریت پروژه است و درنتیجه پیگیری آن فرآیند برای دستیابی به نتایج اهمیت بسیار دارد. مدیریت ریسک ما را قادر می‌سازد تا به جای آن که توسط پروژه کنترل شویم آن را کنترل کنیم اگر اولین گام‌های فرآیند مدیریت پروژه پیگیری نگردند، فواید گام‌های بعدی نیز محقق نخواهد شد. شش فرآیند مدیریت ریسک در ادامه ذکر شده‌اند. این فرآیندها به تفصیل در فصل‌های بعدی کتاب تشریح خواهند شد. 

برنامه‌ریزی مدیریت ریسک 

این فرآیند بر تعیین این که مدیریت ریسک در پروژه چگونه انجام می‌شود، چه کسی در فرآیند مدیریت ریسک درگیر خواهد شد و رویه‌های مورد استفاده چه می‌باشند. تمرکز دارد.

شناسایی ریسک‌ها

در این فرآیند ذی‌نفعان در تهیهٔ یک فهرست طولانی و جامع از ریسک‌های خاص مشارکت می‌کنند. جامع و طولانی به منزلهٔ آن نیست که محدود به پنج ریسک باشد، بلکه بیش از صدها ریسک را شامل شود. ریسک‌های کل پروژه شناسایی می‌شوند اما ریسک‌ها در یک سطح پایین‌تر یعنی بر اساس بستهٔ کاری یا بر اساس فعالیت نیز شناسایی می‌شوند. انجام تحلیل کیفی ریسک این فرآیند شامل تحلیل ذهنی ریسک‌های به‌دست‌آمده در فرآیند شناسایی ریسک و تصمیم‌گیری در مورد ریسک‌هایی است که نیازمند واکنش تهیهٔ یک فهرست کوتاه می‌باشند. احتمال و تأثیر به‌صورت کیفی تعیین می‌شوند. در مورد لزوم ارزیابی کمی تصمیم‌گیری می‌شود و ضریب ریسک پروژه و احتمال تحقق اهداف پروژه تعیین می‌گردد. انجام تحلیل کمی ریسک این فرآیند در صورت نیاز در پروژه برای تحلیل عددی احتمال و تأثیر ریسک‌های خاص و ریسک کلی پروژه انجام می‌شود.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۷ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۱۷ صفحه

قیمت:
۱۰۴,۲۵۰
تومان