دانلود و خرید کتاب تخریب با دیزاین مایک مونتیرو ترجمه نیما جم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تخریب با دیزاین اثر مایک مونتیرو

کتاب تخریب با دیزاین

مترجم:نیما جم
انتشارات:نشر مشکی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تخریب با دیزاین

کتاب تخریب با دیزاین نوشتهٔ مایک مونتیرو و ترجمهٔ نیما جم است. نشر مشکی این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب اخلاقیات دیزاین.

درباره کتاب تخریب با دیزاین

کتاب تخریب با دیزاین (RUINED BY DESIGN) که نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر شد، کوشیده است به این پرسش پاسخ دهد که چطور دیزاینرها دنیا را تخریب کردند و برای بازسازی آن چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. این کتاب که ویراستهٔ «محمد افتخاری» است، به ارتباط میان دیزاین با حوزه‌های فلسفه، علوم اجتماعی و سیاسی، اخلاق حرفه‌ای و محیط‌زیست ورود کرده است. این اثر سه بخش دارد و با یک نتیجه‌گیری به پایان رسیده است. «اخلاقیات دیزاین» نام یکی از بخش‌های این کتاب است.

خواندن کتاب تخریب با دیزاین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب اخلاقیات دیزاین پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تخریب با دیزاین

«حسابی به فنا رفته‌ایم. در واقع آن‌قدر به فنا رفته‌ایم که شاید دیگر کار از کار گذشته باشد و نوشتن این کتاب هم دردی را دوا نکند. بنابراین نوشتن این کتاب یا احمقانه‌ترین کار ممکن و یا شاید امیدوارکننده‌ترین عملی باشد که می‌توان انجام داد. صادقانه بگویم به نظر خودم ترکیبی از هر دوست.

دنیا در مسیر تخریب قرار گرفته و این تخریبی دیزاین‌شده است. اگر شانس با ما یار باشد و بتوانیم از این وضعیتِ اَبَر‌فنا‌رفتگی جان سالم به‌در ببریم آن وقت باید از خودمان بپرسیم چه شد که به اینجا رسیدیم. نقش ما در ایجاد این اوضاع فلاکت‌بار چه بوده و چه کار باید بکنیم که دیگر به چنین نکبتی نرسیم. هدف من از نوشتن این کتاب همین بوده است.

تخریب با دیزاین کتابی ا‌ست برای تمام کسانی که چیزی دیزاین می‌کنند، چه برچسب دیزاینر به خودشان بزنند چه نه. می‌خواهم نشان‌تان بدهم دیزاین کنشی سیاسی است. آنچه برای دیزاین کردن انتخاب می‌کنیم و، از آن مهم‌تر، آنچه برای دیزاین کردن انتخاب نمی‌کنیم و حتی، از آن هم مهم‌تر، وقتی ‌تصمیم می‌گیریم افرادی را از فرایند دیزاین بیرون نگه داریم ‌—‌این‌ها همه کنش‌هایی سیاسی محسوب می‌شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۲۱۰,۰۰۰
تومان