دانلود و خرید کتاب سیاست و حکومت رژیم صهیونیستی ترجمه مرکز مطالعات و تحقیقات اندیشه سازان نور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب سیاست و حکومت رژیم صهیونیستی

کتاب سیاست و حکومت رژیم صهیونیستی تألیف موسسه مطالعات فلسطینی و مرکز مطالعات و تحقیقات اندیشه سازان نور را انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر کرده است. این کتاب دربرگیرندهٔ مجموعه مقالاتی است که به معرفی تشکیلات و بخش‌های مختلف رژیم صهیونیستی و تشریح سیاست‌گذاری‌های آن می‌پردازد.

درباره کتاب سیاست و حکومت رژیم صهیونیستی

در ادبیات سیاسی ایران دربارهٔ رژیم صهیونیستی بحث‌ها و پژوهش‌های زیادی وجود دارد که هر یک کوشیده‌اند تا از جنبه‌ای به تحلیل ماهیت و عملکرد این رژیم بپردازند. کتاب پیش‌رو مجموعه‌مقالاتی است از نویسندگان و متفکران عرب فلسطینی که هر یک بنا به تجربهٔ زیسته در سرزمین‌های اشغالی و نیز مطالعات و تحقیقاتی که داشته‌اند بخش‌های مختلف رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داده و ارکان مختلف سیاسی، نظامی، آموزشی و فرهنگی آن را با توجه به آمار و ارقام به مخاطب علاقه‌‌مند بشناسانند.

خواندن کتاب سیاست و حکومت رژیم صهیونیستی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ مقالات مرتبط با تحلیل وضعیت خاورمیانه و نیز دانشجویان و محققان رشته‌های علوم سیاسی و روابط بین‌الملل از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب سیاست و حکومت رژیم صهیونیستی

«نظام قانونی

اساس قانونی تشکیل حکومت مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷م تشکیل دو دولت یهودی و عربی را در فلسطین به تصویب رساند. مشروط بر اینکه این مصوبه از تاریخ اول اکتبر ۱۹۴۸ به مورد اجرا گذاشته شود. طبق نقشه‌ای که ضمیمهٔ مصوبه بود، فلسطین به دو بخش تقسیم می‌شد و قدس و پیرامون آن تحت نظارت بین‌المللی باقی می‌ماند. با عقب‌نشینی نیروهای انگلیسی از فلسطین در ۱۴ می ۱۹۴۸ احزاب و سازمان‌های یهودی و صهیونیستی طی نشستی در می همین سال برپایی دولت یهود را در فلسطین اعلام کردند. در این اعلامیه که به اعلامیهٔ استقلال مشهور شد، چنین آمده است: مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷ تشکیل دولت یهود را در سرزمین اسرائیل تصویب کرد و از ساکنان این سرزمین خواست تا تمامی اقدامات لازم را برای اجرای این مصوبه انجام دهند. این مصوبه حق ملت یهود را در تشکیل دولت تأیید می‌کند و این حق طبیعی است که ملت یهود مانند دیگر ملت‌ها دارای حکومتی مستقل باشد. از این رو ما اعضا و نمایندگان اسکان یهودیان و جنبش صهیونیسم در واپسین روز قیمومیت انگلستان در سرزمین اسرائیل گرد آمده‌ایم تا به استناد حقوق طبیعی و تاریخی و برمبنای مصوبهٔ مجمع عمومی سازمان ملل متحد تشکیل دولت یهودی را که همانا دولت اسرائیل است در این سرزمین اعلان کنیم. پایه‌گذاران این رژیم در اعلامیهٔ استقلال به حقوق طبیعی و تاریخی و مصوبهٔ مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۹ نوامبر ۱۹۴۷م اشاره می‌کنند اما تشکیل رژیم صهیونیستی و تثبیت آن در سرزمین فلسطین و شناسایی آن از سوی دیگر کشورها تنها دربرگیرندهٔ سیادت بر بخش تخصیص یافته در مصوبهٔ سازمان ملل می‌باشد. سران یهودی که در کادر مرکزی آژانس یهود عضویت داشتند، با مصوبهٔ تقسیم فلسطین موافقت کردند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۷

تعداد صفحه‌ها

۵۰۷ صفحه

حجم

۴٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۷۷

تعداد صفحه‌ها

۵۰۷ صفحه

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان