دانلود و خرید کتاب ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب حسنعلی خاتمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب اثر حسنعلی خاتمی

کتاب ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب

کتاب الکترونیکی ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب نوشتۀ حسنعلی خاتمی است و انتشارات آقائی آن را منتشر کرده است. همانطور که از اسم کتاب ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب پیداست، این کتاب شامل ۳۰ دعا برای ۳۰ شب ماه مبارک رمضان است.

درباره کتاب ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب

کتاب ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب، در واقع جمع‌آوری نظرات افراد و متخصصان حوزه‌های معنوی، ادبی و عرفانی درمورد بعضی از ربناهای انتخابی قرآن است که نویسنده آن را بازنویسی کرده است. در نگارش این کتاب سعی شده به زبان عام  از نظرات و ایده‌های افراد دانشمند و فرهیختۀ این مرزوبوم و خارج از آن استفاده شود. افرادی همچون مولانا، ویکتور هوگو، حافظ، سعدی و...

هدف کتاب ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب، این است که برای ۳۰ شب ماه رمضان ۳۰ دعا از میان آیاتی از قرآن کریم که با ربنا شروع می‌شوند، به خواننده ارائه دهد و در کنار آنها توضیحات و تفاسیری از افراد مختلف بیاورد.

خواندن کتاب ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به مباحث مذهبی مناسب است.

بخشی از کتاب ۳۰ ربنا برای ۳۰ شب

«سال‌هاست که انسان‌های مسلمان در سی روز ماه رمضان بنا به فرمانی که داده شده و پیامبرشان انجام داده از اذان صبح تا شب‌هنگام خود را ملزم به نخوردن و نیاشامیدن می‌نمایند و این دو کار را در کنار سایر اعمال از قرآن خواندن، احیاء گرفتن و.... را مقوم روزه‌داری خویش می‌شمارند و در خیلی مواقع به دلایل مختلف از مطالعه و تفکر در آثار بزرگان دینی و غیردینی بازمی‌مانند و در غور و تفکر در کتاب آسمانی این دین «قرآن» اهمال‌کاری می‌کنند و به‌جای آنکه از این آدرس استفاده کنند تا حرکت کنند این آدرس را در تابلوها و نقاشی‌ها در دیوارها و سردر خانه‌ها قرار می‌دهند و آن را با اصوات و الحان خوش به چهارده‌روایت در مسابقات و جشنواره‌ها می‌خوانند و آدرس‌ها فقط خوانده می‌شود و جایزه‌ها و لوح‌ها داده می‌شود و ما خوشحالیم که کاري کردیم کارستان. البته شکی نیست که کسانی در این راه کسب فیضی می‌نمایند؛ ولی با این شرایط موجود تعداد آنها خیلی‌خیلی کم است... بگذریم. ماه رمضان با آن ربناهاي نزدیک‌های اذان مغرب با صداي دلنشین اساتید موسیقی یادآور خاطرات خوب و در کنار بودن با کسانی است که شاید امروز در کنار ما نیستند. تا آنجا که یادم هست، روزهاي ماه رمضان با تحمل نخوردن و نیاشامیدن همراه بوده و شب‌های آن با افطار و مهمانی‌ها و البته شب‌های احیا بدون اینکه بفهمیم براي چه. این کتاب سعی کرده است براي ۳۰ شب ماه رمضان، ربناهاي مختلف که در آیات قرآن در سوره‌های مختلف آمده است را بامعنی کردن و تفسیر آنها تبدیل به میوه‌هایی نماید که شاید بتوانند کام روزه‌داران را شیرین نمایند. البته بدیهی است کسانی خود را مهمان این ضیافت می‌دانند که مثل ما در این جهان احساس گم‌گشتگی می‌نمایند و اینجا جایی است که می ١٠ ربناهایی براي رمضان توانند چیزي پیدا کنند. البته خداوند در جهان سفره‌های معنوي زیادي پهن کرده است و ضیافت‌های معنوي دیگري غیر از این که ما می‌شناسیم تدارك دیده است و هرکس به فراخور ذهن و هوش و طبعش از آنها بهره‌مند می‌گردد؛ لذا ضیافتی که ما می‌شناسیم این است. امید که با خواندن این ربناها که خواست ما از پروردگارمان است در این شب‌ها؛ باعث نزول مائده‌های آسمانی و انوار الهی بر ما گردد و باعث زدودن اندیشه‌های مسموم ما شود و بتوانیم فکرها و اندیشه‌های خود را که تخدیر و تحدید شده را یکبار دیگر سامان بخشیم و آسان‌گیری و تسامح را سرلوحه زندگی خویش قرار دهیم...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۵۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

حجم

۷۵۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۱۹ صفحه

قیمت:
۱۹,۷۰۰
تومان