دانلود و خرید کتاب باغ فولادی بابک صدیقی ترجمه ساناز قائم مقامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب باغ فولادی اثر بابک صدیقی

کتاب باغ فولادی

نویسنده:بابک صدیقی
انتشارات:نشر خزه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب باغ فولادی

کتاب «باغ فولادی» اثری از بابک صدیقی و ترجمۀ ساناز قائم مقامی است و نشر خزه آن را منتشر کرده است. باغ فولادی، مجموعه عکس‌های بابک صدیقی نویسنده و عکاس معروف ایرانی را در برمی‌گیرد. 

درباره کتاب باغ فولادی

بابک صدیقی، عکاس و پژوهشگر که سابقۀ برپایی نمایشگاه دائمی انفرادی عکس در سازمان میراث‌فرهنگی کشور، برپایی نمایشگاه عکس در آنکارا، بیروت، بانکوک - پاریس و همچنین همکاری با پژوهشگاه‌ها و پایگاه‌های مختلف را در کارنامهٔ حرفه‌ای کاری‌اش دارد، در کتاب باغ فولادی، کارگران ایرانی و افغانستانی شاغل در ۵ مجتمع مسکونی در حال ساخت در شهر تهران را سوژۀ عکاسی خود قرار داده است که از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۳ با آن‌ها همکاری داشته است. ساناز قائم‌مقامی کتاب باغ فولادی را به انگلیسی ترجمه کرده است.

بابک صدیقی پیشگفتار ادبی زیبایی برای کتاب باغ فولادی نوشته و در آن از زبان طبقۀ کارگران زحمت‌کش سخن گفته است: بنگر مرا! به چشمانم خیره شو و به درون من آ. روحم را از پنجرۀ چشمانم ببین. من به دست خانه می‌سازم؛ خانه‌ای که نمی‌دانم برای کیست. کسی که نمی‌داند پشت لایۀ کاغذدیواری خانه‌اش، بخشی از وجود من آجرها را به هم متصل نگاه‌داشته است. بخشی از من در تمام درودیوار خانه‌هایی که ساخته‌ام، به جا می‌ماند و بخشی از آن خانه در من. من نه آجرم، نه سنگ نه آهن؛ من کارگرم. به دست و به ذهن و به روح در خانه‌ها دمیده شده‌ام تا برجا بماند. من مبارز زندگی دشوار، من سد سنگی رود تقدیرم. من خود زمینم؛ بی‌ادعا، رویان! من درختم، سایه برای تو و میوه برای او در تن دارم. دستم را لمس کن تا پوست درختی که در سایه‌اش خفته‌ای را درک کنی. سلامم کن که پژواک زیبا و سنگینم پاسخت دهد که من کوهم. من کارگرم! من از ازل تا ابد کارگرم که جهان بر جا بماند. در من خیره شو که ردپای زمان را چون کتیبه‌ای بر سنگی بر بلندای کوه ببینی. در من خیره شو تا ببینی دوستت دارم از کدام چشم به دست‌های سازنده‌ام جاری گشته است.»

خواندن کتاب باغ فولادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران عکاسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

witness
۱۴۰۳/۰۳/۰۸

این کتاب هم مانند کتابهای قبلی من در ستایش کار و انسان است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱۳۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان