دانلود و خرید کتاب اصول ترسیم نقشه های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰ علی رجبی اسلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول ترسیم نقشه های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰ اثر علی رجبی اسلامی

کتاب اصول ترسیم نقشه های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰

معرفی کتاب اصول ترسیم نقشه های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰

کتاب الکترونیکی اصول ترسیم نقشه های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰ نوشتۀ علی رجبی اسلامی و فرهاد جعفری است و انتشارات امیرحافظ آن را منتشر کرده است. در کتاب اصول ترسیم نقشه های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰، اصول ترسیم نقشه‌های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰ موردبحث و تحلیل قرار گرفته است.

درباره کتاب اصول ترسیم نقشه های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰

کتاب اصول ترسیم نقشه های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰، باتوجه‌به مطالعات و تجربیات مؤلفین، به‌عنوان مجری بخشی از پروژه تهیه نقشه‌های ژئومورفولوژی پوششی کشور، در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰ نگاشته شده است و مطالب آن می‌تواند برای اساتید، متخصصان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های ژئومورفولوژی، نقشه‌برداری، محیط‌زیست، جغرافیای انسانی، زمین‌شناسی و سایر رشته‌ها که به نحوی با نقشه‌های ژئومورفولوژی در ارتباط هستند، مورداستفاده قرار گیرد. اگرچه در کتاب حاضر اصول ترسیم نقشه‌های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰ موردبحث و تحلیل قرار گرفته؛ اما جهت تشریح برخی از موضوعات، مطالبی در جهت توضیح ویژگی‌های ژئومورفولوژی مناطق البرز مرکزی و شمالی و ساحلی به‌عنوان منطقه مطالعاتی، به بحث اضافه گردیده است. این کتاب مشتمل بر ۶فصل به‌صورت ذیل است: در فصل اول، کلیاتی در مورد علم ژئومورفولوژی و تاریخچه ترسیم نقشه‌های ژئومورفولوژی بیان شده است. در فصل دوم، ویژگی‌های ژئومورفولوژي ساحلی و نواحی شمالی و مرکزي البرز آورده شده است. فصل سوم کتاب، اصول و روش‌های اصلی ترسیم نقشه‌های ژئومورفیک به‌صورت مفصل بیان گردیده است. در فصل چهارم، روش شناسایی لندفرم‌ها و نوع عوارض استاندارد بخصوص در نواحی البرز مرکزي و شمالی مورد بررسی قرار گفته است. فصل پنجم، به وضعیت ژئومورفولوژی واحدهای مرزی ایران از نگاه ترسیم نقشه پرداخته است. فصل ششم، روشی مؤثر در طبقه‌بندی کاربردی لندفرم‌ها و نقشه‌ها، جهت ترسیم نقشه‌های موضوعی ژئومورفولوژی، ارائه داده است.

خواندن کتاب اصول ترسیم نقشه های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان رشتۀ نقشه‌کشی و علاقه‌مندان به این موضوع مناسب است.

بخشی از کتاب اصول ترسیم نقشه های ژئومورفیک در مقیاس ۱:۵۰۰۰۰

«یکی از موضوعات محوري در مطالعات ژئومورفولوژي، بررسی نوع اشکال و چگونگی روند تغییرات در اشکال سطح زمین است. امروزه ماهیت مطالعات ژئومورفولوژي را تبیین و تحلیل فرم و فرایندهای ژئومورفیک موجود در سطح زمین تشکیل می‌دهد. این موضوع حاکی از حاکمیت دیدگاه سیستمی بر این علم است. در دیدگاه سیستمی تحلیل‌های ژئومورفیک بر اساس رابطه‌ی میان فرم و فرآیند صورت می‌گیرد. در واقع پدیده‌های ژئومورفیک نشان‌دهنده‌ی ارتباط بین دینامیک درونی و بیرونی و نیز مقاومت زمین (لیتولوژي و ساختمان) هستند، که در طول فضا و زمان، عمل می‌کنند. تغییرات نیروها و مقاومت‌ها در طول زمان و فضا، موجب جابه‌جایی مواد زمین‌شناسی و پیدایش فرآیندها و اشکال ناهمواري محیط‌های ژئومورفیک می‌شوند. بر این اساس اشکال و فرآیندهاي حاکم بر سطح زمین، از پیچیدگی و گستردگی فراوانی برخوردار است. مقیاس‌های ژئومورفیک بازنمایی فرایندها و پدیده‌های ژئومورفیک هستند که در گستره‌ی فضا و زمان تعریف می‌شوند، که در سیستم‌های محیطی اثرگذار هستند. در این ارتباط سیستم‌های ساحلی به عنوان یکی از پیچیده‌ترین سیستم‌های محیطی تعریف می‌شود که به‌طور متقابل عملکرد فرسایش و رسوب در واکنش به متغیّرهاي بیرونی را به همراه دارد که ناشی از عوامل طبیعی و آنتروپوژنتیک می‌باشد و هریک در دامنه‌ای از مقیاس‌های فضایی و زمانی متفاوتی عمل می‌کند. در این کتاب با طرح مساله مقیاس، اهمیت و طبقه‌بندی آن، تلاش شده است مقیاس فضایی- زمانی و فضایی در سیستم‌ها و فرآیند ساحلی و نیز کاربرد آن در مدیریت محیط، براساس ترسیم واحدهاي ژئومورفیک در نقشه‌های ژئومورفولوژي محدوده ساحلی دریاي خزر (محدوده ساحلی دریاي خزر از شرق استان مازندران تا بندر انزلی در استان گیلان) با مقیاس ۱:۵۰۰۰۰ مشخص شده و به نمایش گذاشته شود...»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

حجم

۳۶٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۱۷ صفحه

قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
تومان