دانلود و خرید کتاب آشنایی با خط فرمان بهنام رباطی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آشنایی با خط فرمان اثر بهنام رباطی

کتاب آشنایی با خط فرمان

نویسنده:بهنام رباطی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب آشنایی با خط فرمان

کتاب «آشنایی با خط فرمان» نوشتۀ بهنام رباطی است و انتشارات ماهوی خورشید آن را منتشر کرده است. این کتاب به آموزش و بررسی برنامۀ خط فرمان می‌پردازد.

درباره کتاب آشنایی با خط فرمان

با اینکه سال‌ها از عمر خط فرمان می‌گذرد؛ اما همچنان محبوب و از دید بسیاری مفید است و یکی از بهترین روش‌ها برای انجام بسیاری از وظایف در دنیای امروز است. خط فرمان یکی از برنامه‌های ویندوز است که توسعه‌دهندگان ویندوز برای کاربران فراهم کرده‌اند تا با استفاده از واردکردن دستورات مختلف، بتوانند اقدامات متعددی انجام دهند. این برنامه یک محیط متنی دارد و کاربر از طریق این محیط می‌تواند با سیستم‌عامل ارتباط برقرار کرده و فرامین متنی خود را برای انجام کارهای موردنظر، به سیستم‌عامل منتقل کند، این محیط همچنین فاقد گرافیک است و تمام کارها با نوشتن دستورها انجام می‌شود. با اجراکردن خط فرمان به‌صورت ادمین می‌توان تغییراتی را انجام داد که در حالت عادی از طریق روش‌های دیگر قابل‌انجام نیست.

بهنام رباطی در کتاب آشنایی با خط فرمان، به معرفی این برنامۀ محبوب می‌پردازد، اصول اولیۀ خط فرمان را توضیح می‌دهد و چگونگی استفاده از آن را توضیح می‌دهد. کتاب آشنایی با خط فرمان همچنین شرح می‌دهد که چرا باوجوداینکه استفاده از رابط‌های گرافیکی راحت و آسان است چرا ویندوز همچنان دستورات خط فرمان خود را نگه داشته است.

خواندن کتاب آشنایی با خط فرمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتۀ کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب آشنایی با خط فرمان

«ابزار کامند پرامپت از اولین روزهاي عرضهٔ ویندوز با رابط کاربری گرافیکی با این سیستم‌عامل همراه شده است؛ اما پاورشل با وجود برخورداری از ظاهری تقریباً مشابه با کامند پرامپت، پس از ارائهٔ دات‌نت در سیستم‌عامل مایکروسافت، در اختیار کاربران قرار گرفته است. انعطاف‌پذیری و قدرت بالای خط فرمان بعضاً در رابط گرافیکی کاربر قابل‌دسترس نیست که برای مثال می‌توان به اسکریپت‌نویسی در فایل‌های بچ اشاره کرد. همچنین برخی از کارها نیز با کامند پرامپت با سرعت بالاتری انجام می‌شوند. کامند پرامپت برای کاربران معمولی کاملاً مناسب است؛ اما پاسخگوی نیاز شماری از کاربران حرفه‌ای‌تر نیست و ازاین‌رو مایکروسافت نیز بیکار ننشسته و پاورشل را برای چنین کاربرانی توسعه داده است. پاورشل یکی از قدرتمندترین ابزارها است که کاربران حرفه‌ای و کاربلد از کار با آن راضی می‌شوند»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۷۸ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان