دانلود و خرید کتاب نسبیت بروس باست ترجمه ابراهیم اسکافی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نسبیت اثر بروس باست

کتاب نسبیت

نویسنده:بروس باست
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نسبیت

کتاب الکترونیکی نسبیت نوشتۀ بروس باست و ترجمۀ ابراهیم اسکافی است و انتشارات شیرازه کتاب ما آن را منتشر کرده است. کتاب نسبیت، با زبانی ساده و به کمک تصاویر به بررسی این قانون فیزیک از نظر تاریخی پرداخته است.

درباره کتاب نسبیت

نسبیت در قرن بیستم توانست فراتر از نظریه ۲۰۰ ساله نیوتن گام بردارد و مفاهیم جدیدی را به علم فیزیک معرفی کند. این مفاهیم از جمله معرفی فضا و زمان به عنوان یک بردار واحد فضا-زمان، نسبیت همزمانی، اتساع زمان جنبشی و گرانشی و انقباض طول بود. همچنین این نظریه باعث درک بهتر موضوعاتی همچون ذرات بنیادی و برهم‌کنش‌های آن‌ها شد. به علاوه، نظریه نسبیت توانست پدیده‌های شگفت‌انگیزی مانند ستاره‌های نوترونی، سیاه‌چاله‌ها و امواج گرانشی را پیش‌بینی کند. کتاب نسبیت می‌تواند به عنوان قدم اول برای آشنایی شما با این نظریۀ مهم فیزیک باشد.

خواندن کتاب نسبیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای کسانی که می‌خواهند آشنایی با قوانین فیزیک را شروع کنند مناسب است.

بخشی از کتاب نسبیت

«فیلسوف آلمانی، ایمانوئل کانت ۱۷۲۴-۱۸۰۴(در اثر انقلابی‌اش، نقد عقل محض)۱۷۸۱ به کندوکاو عمیق در مورد حدود اساســی دانش پرداخت. او به شرح و تفصیل این دیدگاه پرداخت که مکان و زمان مستقل از آگاهی ما وجود ندارند.

نیوتن بزرگ‌ترین فیزیک‌دان و ریاضی‌دان بود. او ســهم چشــمگیری در نورشناســی داشت، قاعدتاً ســه قانون حرکت خاص خودش را تدوین کرد و حساب دیفرانســیل و انتگرال را مستقل از گوتفرد ویلهلم الیبنیتس(۱۶۴۶-۱۷۱۶) و همزمان با او تدوین کرد. البته برای درک نســبیت اینشتین جهانی نیوتن بیش از هر چیز برای ما حیاتی است. داستانی مشهور و البته غیرواقعی، حکایت از آن دارد که نیوتن زمانی به کشف عظیمش نائل شد که زیر یک درخت سیب نشسته بود و سیبی از درخت افتاد و درست خورد روی سرش.

اهمیت خاص قانون جاذبۀ جهانی نیوتن، در آن اســت کــه چندین پدیده را در چارچوب نظر یه ای  رســیدن به یک نظریــه وحدت بخش واحد، نیروی ِ واحــد تبیین و یکپارچه می کند. همین عطش ّک علم فیزیک در قرن های بیستم و بیست ویکم شد...»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

حجم

۱۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۷۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان