دانلود و خرید کتاب فکر شکاک راب برادرتن ترجمه زهرا ساعدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فکر شکاک اثر راب برادرتن

کتاب فکر شکاک

معرفی کتاب فکر شکاک

کتاب فکر شکاک نوشتهٔ راب برادرتن و ترجمهٔ زهرا ساعدی است. انتشارات بذر خرد این کتاب را منتشر کرده است. چگونه با ذهن بدگمان، تئوری توطئه را باور می‌کنیم؟

درباره کتاب فکر شکاک

کتاب فکر شکاک درمورد اینکه چگونه با ذهن بدگمانْ تئوری توطئه را باور می‌کنیم، سخن گفته است. این کتاب که ۱۱ فصل دارد، به قلم فردی نوشته شده که معتقد است همهٔ ما در دست قدرتِ صدها میلیارد توطئه‌گر کوچک هستیم. راب برادرتن در این کتاب، پرده‌ها را کنار می‌زند و به گوشه‌وکنار سایه‌های ذهنمان نور می‌تاباند و فاش می‌کند چگونه شیطنت‌های مخفی ذهنمان نحوهٔ تفکرمان درمورد نظریه‌های توطئه و... را شکل می‌دهد. تئوری‌های توطئه چه منعکس‌کنندهٔ آنچه واقعاً در جهان می‌گذرد باشند و چه نباشند، حرف‌های بسیاری دربارهٔ خود مخفیمان دارند. این نویسنده گفته است که تئوری‌های توطئه با برخی سوگیری‌ها و میان‌برهای مغز انسان هم‌آواز می‌شوند و از عمیق‌ترین امیال و ترس‌ها و پیش‌فرض‌های او دربارهٔ جهان و مردمش استفاده می‌کنند.

خواندن کتاب فکر شکاک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد تئوری توطئه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فکر شکاک

«دیوید آیک همیشه خیال‌باف بوده. او به یاد می‌آورد در مدرسه، معلم‌ها به او می‌گفتند دست از خیال‌پردازی بردارد و با خودش فکر می‌کرد: «خب، من خیال‌بافی رو بیشتر از گوش‌دادن به تو دوست دارم، پس به کارم ادامه می‌دم و خیال‌بافی می‌کنم.» آیک در پانزده‌سالگی مدرسه را ترک کرد تا فوتبالیست شود. وقتی آرتروز دردناک مجبورش کرد در بیست‌ویک‌سالگی بازنشسته شود، به روزنامه‌نگاری روی آورد. در دههٔ ۱۹۸۰، آیک مجری ورزشی نام‌آشنایی در بی‌بی‌سی شد. اما آیک در زندگی‌نامه‌اش که سال ۱۹۹۳ نوشت اعتراف کرد، بر خلاف موفقیتش به‌طور فزاینده‌ای از زندگی‌اش ناراضی بود. احساس می‌کرد باید چیزهای بیشتری وجود داشته باشد. این حس زمانی بود که او پیام‌هایی غیبی دریافت کرد که بهش می‌گفتند دنیا را نژاد شیطانی خزندگان چندبعدی اداره می‌کنند.

این داستان واقعیت به روایت دیوید آیک است.

دوران طلایی بشریت زمانی وجود داشت. دوران هماهنگی و سعادت. اجداد باستانی‌مان در همبستگی کامل با یکدیگر و کیهان زندگی می‌کردند. جنگ، قحطی و آلودگی در کار نبود؛ همه با هم کنار می‌آمدند. بعد ناگهان صلح از بین رفت. نیرویی شیطانی سایه‌ای تاریک روی بشریت انداخت. توطئه‌ای در راه بود. اکنون هزاران سال است که توطئه‌گران مخفیانه سیستم کنترل دقیقی را اجرا می‌کنند که به‌منظور سرکوب ارتباط طبیعی ما با کیهان طراحی شده تا ما را در حالت ترس و سردرگمی دائم محبوس کند. دنیای مدرن مکان مقدسی برای دسیسه‌های پنهانشان است. رسانه‌های جریان اصلی، نظام آموزشی، علوم، سیاست و پزشکی غربی همگی ابزارهای توطئه‌اند که برای کنترل ذهن ما به کار می‌روند و از ما آدم‌هایی مطیع می‌سازند. گروه مخفی مردان مشکی‌پوش در جلسه‌های مدیریتی پُردود، هر چیزی را که در جهان اتفاق می‌افتد -جنگ‌ها، رکود، بلایای طبیعی و حمله‌های تروریستی- مهندسی می‌کنند. اما به‌گفتهٔ آیک، این فقط لبهٔ بیرونی سوراخ خرگوش است. این ستمگران زمینی صرفاً دست‌نشانده‌های دشمنی شوم‌ترند.

همان‌طور که آیک می‌گوید، عامل واقعی این دسیسهٔ شریرانه، نژادی از خزندگان فضایی میان‌بعدی به نام آرکان‌هاست. و می‌گوید دسیسه‌چینی فراتر از حواس پنجگانه‌مان است. آرکان‌ها مانند خون‌آشام‌ها از انرژی انسان‌ها تغذیه می‌کنند. علاقهٔ خاصی به ترس و نفرت دارند و تاریک‌ترین احساسات ما را با نگه‌داشتنمان در زندان واقعیت مجازی به دست می‌آورند. آیک توضیح می‌دهد جهان ما فقط هولوگرام است و آرکان‌ها به بافت‌های کیهان نفوذ کرده‌اند. آن‌ها با کنترل ادراکمان از واقعیت می‌توانند افکارمان را از سرچشمه دست‌کاری کنند و با طلسمشان ما را در سردرگمی و ترس دائمی نگه دارند و برده‌های ناخواستهٔ اربابی نادیده باشیم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۴۰۷٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۰۰
تومان