دانلود و خرید کتاب چابک سازی به روش درست درل ریگبی ترجمه نازلی نصرالهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چابک سازی به روش درست اثر درل ریگبی

کتاب چابک سازی به روش درست

معرفی کتاب چابک سازی به روش درست

کتاب چابک سازی به روش درست (دگرگونی بدون هرج و مرج) نوشتهٔ درل ریگبی و سارا الک و استیو برز و ترجمهٔ نازلی نصرالهی است. انتشارات اژدهای طلایی این کتاب در حوزهٔ کسب‌وکار را منتشر کرده است.

درباره کتاب چابک سازی به روش درست

کتاب چابک سازی به روش درست به افرادی که واقعاً می‌خواهند چابک باشند، کمک می‌کند. درل ریگبی و سارا الک و استیو برز در کتاب «چابک‌سازی به روش درست» در باب دگرگونی بدون هرج‌ومرج در کسب‌و‌کارها سخن گفته‌اند. گفته شده است که مطالعهٔ این کتاب برای اجرای چابک‌سازی ضروری است. نویسندگان در این اثر، واقعیت چابک‌سازی را به‌روشنی بررسی کرده‌اند. آن‌ها افسانه‌ها و باورهای غلطی را که با رشد چابک‌سازی به وجود آمده است، تحلیل کرده و به مخاطبانشان گفته‌اند که چابک‌سازی نمی‌تواند شرکت‌ها را یک‌باره متحول کند. این روش، قابل استفاده در تمام عملکردها و همهٔ انواع کارها نیست، اما درعین‌حال نشان می‌دهند که تیم‌های چابک می‌توانند محیط‌های کاری را دگرگون و شغل‌ها را رضایت‌بخش‌تر و نوآوری‌ها را تسریع کنند. نکتهٔ کلیدی تعادل است.

خواندن کتاب چابک سازی به روش درست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه در باب دگرگونی بدون هرج‌ومرج در کسب‌و‌کارها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب چابک سازی به روش درست

«همچنین، یادتان باشد که چابک‌سازی ابزار است، نه راهکار. اره‌برقی ابزاری فوق‌العاده برای قطع درختانی است که بر روی خطوط برق افتاده‌اند و یا مناسب جمع‌آوری الوار برای ساخت خانه است. اما هیچ شرکتی به راهکار اره‌برقی یا مدیر ارشد اره‌برقی نیاز ندارد و اره‌برقی بهترین ابزار برای برش گوجه‌فرنگی یا انجام دادن عمل جراحی قلب نیست. چابک‌سازی به روش درست به معنای استفاده از آن همچون ابزاری در خدمت راهبرد برای بهبود عملکرد کسب‌وکار است. مایکل پورتر به‌درستی گفته است که ماهیت راهبرد انتخاب کارهایی است که نباید انجام داد. ما هم معتقدیم که چابک‌سازی به روش درست به معنای انتخاب جایی است که نباید از چابک‌سازی استفاده کرد. روش‌های چابک برای توسعهٔ راه‌حل‌های مبتکرانه در شرایطی طراحی شده‌اند که در آن مبهم و پیش‌بینی‌ناپذیر است که چه چیزی و چگونه باید ارائه شود. این بهترین راه برای مدیریت عملیات روزمره نیست که نیازمند رعایت دقیق رویه‌های استاندارد هستند.

همچنین، می‌خواهیم یک‌بار دیگر تکرار کنیم که چابک‌سازی روشی برای کاهش ناگهانی هزینه‌ها نیست. در نهایت، فرایندهای نوآورانهٔ کسب‌وکار افراد را قادر می‌سازد کارهای بیشتری را با منابع کمتر انجام دهند. اما چابک‌سازی روش خوبی برای حذف سریع ۳۰ درصد از کارمندان نیست. گاهی اوقات چابک‌سازی به این صورت تبلیغ می‌شود، زیرا افراد مُدگرا دریافته‌اند که دیوان‌سالارها همان‌طور به‌سمت ابزارهای کاهش هزینه می‌روند که گربه‌سانان به‌سمت علف گربه جذب می‌شوند، به‌ویژه اگر آن ابزارها وعدهٔ ایجاد رشد و مخفی کردن اشتباهات مدیریتی قبلی را بدهند. اما امیدواریم هرگز چنین اظهاراتی را نشنویم: «ما در حال تبدیل شدن از شرکتی خُرد به شرکت فناوری هستیم و حالا که با پذیرش روش‌های چابک فرایند رشد را تسریع می‌کنیم، چاره‌ای جز اخراج ۳۰ درصد از نیروهای کارآمدمان نداریم.»

توجه به دستورالعمل‌های ساده‌ای از این‌دست به شما امکان می‌دهد سفری سازنده را آغاز کنید. اما انجام دادن درست آن به چیزی بیش از اجتناب از دست‌اندازهای آشکار نیاز دارد. یک سفر چابک درست مانند شرکت در مسابقات ورزش‌های سه‌گانه است: می‌تواند سفری طولانی و گاهی سخت باشد. بنابراین، در ادامهٔ این فصل می‌خواهیم دو کار را انجام دهیم. یکی بازگو کردن تجربهٔ شرکت آمازون است که نسخهٔ چابک فوق‌العاده موفق خود را طی سال‌ها ایجاد و حفظ کرده است. این تجربه‌ای الهام‌بخش است، نه برای اینکه آمازون شرکتی ایدئال است که باید از آن کپی‌برداری کرد (دیگر می‌دانید ما چه نظری دربارهٔ کپی‌برداری داریم)، بلکه چون آمازون طی مدت‌زمانی طولانی به نوآوری خارق‌العاده‌ای در طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها ادامه داده است و یادگیری چگونگی انجام دادن چنین کاری ارزشمند است. در این فصل، سعی کرده‌ایم مجموعه‌ای از قوانین مسیر چابک را با توجه به تحقیقات و تجربه‌هایمان برایتان استخراج کنیم. این قوانین فقط کمک نمی‌کند از دست‌اندازها اجتناب کنید، بلکه کمکتان می‌کند به مقصد برسید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۴۶۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان