دانلود و خرید کتاب گنجشکی و درخت بید مریم جمشیدی سیانکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گنجشکی و درخت بید اثر مریم جمشیدی سیانکی

کتاب گنجشکی و درخت بید

معرفی کتاب گنجشکی و درخت بید

کتاب گنجشکی و درخت بید نوشتۀ مریم جمشیدی سیانکی در انتشارات نسل یاسان به چاپ رسیده است.

درباره کتاب گنجشکی و درخت بید

مرگ از آن موضوعات ممنوعه‌ای است که معمولاً والدین تلاش می‌کنند تا کودک را از آن دور نگه دارند؛ زیرا نگران هستند که کودکشان آسیب ببیند؛ اما گاه سرنوشت ماجرایی تلخ رقم می‌زند و کودک به ناگاه عزیزش را از دست می‌دهد. این موضوع ناخواسته دنیای کودک را دگرگون می‌کند. او می‌ماند و انبوهی از پرسش‌ها و ترس‌ها که بر سرش آوار می‌شوند. آیا به این فکر کرده‌اید که در چنین وضعیتی باید چه کرد؟ این موقعیتی است که همه را وحشت‌زده می‌کند؛ زیرا هرگز به کودکان گفته نشده که مرگی وجود دارد. چگونه باید به او گفت عزیزش را از دست داده است؟ چگونه باید با کودک سوگوار رفتار کرد؟

داستان گنجشکی و درخت بید دربارۀ گنجشکی است که سوگی را تجربه می‌کند و در قالب این داستان به مراقبان کودک توضیح می‌دهد در چنین وضعیت دشواری بهتر است چگونه رفتار کنند. در این داستان گنجشکی وجود دارد که درختِ مراقبش را که نقش مادر را برای او بازی می‌کند، در اثر حادثه‌ای از دست می‌دهد. دنیای کودک شبیه گنجشک این داستان است؛ پر از تاریکی، سردرگمی، خشم، ناامیدی، غم و ترس همراه با این احساس که او تنهاست. او نمی‌داند چه بلایی بر سرش نازل شده و چون در درک اتفاقات پیرامونش ناتوان و تنهاست، ابهامات ذهنی خود را با جادوی خیال‌پردازی‌هایش پاسخ می‌دهد؛ خیالاتی که گاه آسیب‌زننده‌تر از واقعیت هستند. داستان گنجشکی و درخت بید، نه فقط برای کودک که برای مراقبان او نیز نوشته شده است. کتاب می‌گوید باید از انکار واقعیت پرهیز کرد و به‌جای گریز از پرسش‌های کودک، محکم ایستاد و به اندازۀ فهمش با او سخن گفت و صبر کرد تا او از دنیای درونی خود پرده بردارد. مهم‌ترین پیام کتاب این است که کودک هم سوگ را تجربه می‌کند. باید احساس او را فهمید و محترم شمرد.

این کتاب دریچه‌ای برای گفت‌وشنود دربارۀ مرگ و معنای آن گشوده و زبانی ساده برای توضیح این واقعیت فراهم آورده است. نویسندۀ این کتاب، دانش‌آموختۀ رشتۀ روانشناسی است و داستان را بر اساس اصول روانشناختی تدوین کرده تا کودکان داغدار بتوانند با سوگ مواجهۀ آسان‌تری داشته باشند. این داستان همچنین به بزرگسالان آموزش می‌دهد چطور با کودکان سوگوار برخورد کنند تا التیام‌بخش درد و ناراحتی آن‌ها باشند. این قصۀ روانشناسانه با همکاری و تأیید انجمن روانشناسی بالینی کودک و نوجوان به چاپ رسیده است.

خواندن کتاب گنجشکی و درخت بید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به کودکان دوستدارکتاب‌های داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

حجم

۱۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

قیمت:
۱۰۳,۰۰۰
تومان