دانلود و خرید کتاب ۱۲ قانون زندگی جردن پیترسون ترجمه سیده ژاله موسوی نصر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ۱۲ قانون زندگی

کتاب ۱۲ قانون زندگی نوشتهٔ جردن پیترسون و ترجمهٔ سیده ژاله موسوی نصر است. انتشارات کهکشان دانش این کتاب را منتشر کرده است. نویسنده در این اثر پادزهری را برای حل مشکلات و آشفتگی‌ها معرفی کرده است. 

درباره کتاب ۱۲ قانون زندگی

کتاب ۱۲ قانون زندگی نوشتهٔ جردن پیترسون و از مجموعهٔ «زندگی و کسب‌وکار موفق برای همه» است. جردن پیترسون روان‌شناس بالینی اهل کانادا است که در سال‌های اخیر با تهیۀ ویدئو و انجام مصاحبه‌های زیادی در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی، به چهره‌ای معروف تبدیل شده است. او برای نگارش کتاب «۱۲ قانون برای زندگی» از ترکیب تجربیات کلینیکی و حکایات الهام‌بخش زندگی شخصی‌اش استفاده کرده است. پیترسون در اثر حاضر بیان کرده است که هر کس باید ابتدا از درون و از ابعاد کوچکِ انتخاب‌های شخصی، اقدام به ساختن و بهبود کند و سپس، به سمت سؤالات بزرگتر اجتماعی و سیاسی حرکت کند. در این کتاب هر کدام از قوانین نویسنده را در یک فصل و به سبکی داستانی مطالعه خواهید کرد.

خواندن کتاب ۱۲ قانون زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران آثار موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ۱۲ قانون زندگی

«ما لپ‌تاپ‌های خود را در ۵ سال اخیر کنار گذاشته‌ایم، حتی با این‌که خوب برای ما کار می‌کنند- حتی با این‌که صفحه، کیبورد، موس و ارتباطات اینترنت وظایف خود را بی‌نقص انجام می‌دهد. پانزده سال قبل، اولین لپ‌تاپ‌های قرن بیستم مثل ابزار علمی برنجی اواخر قرن نوزدهم بودند. بعدی بیشتر مثل تجهیزات محرمانه کیمیا بود، طراحی شده برای سنجش پدیده‌ای مثل هستی که ما هنوز کشف نکرده‌ایم. چگونه وسایل با تکنولوژی‌های بالا، هرکدام بیش از قدرت محاسباتی نسبت به برنامه آپولو، ارزش خود را در این مدت کوتاه از دست داده‌اند؟ چگونه به سرعت از وسایل هیجان‌انگیز، مفید و بهبود وضعیت به قطعات پیچیده آشغال تبدیل شده‌اند؟ به دلیل ماهیت ادراک ما و تعامل غیرقابل محاسبه بین ادراک و پیچیدگی مهم دنیا.

لپ‌تاپ شما یک نُت در یک سمفونی است که توسط ارکستری بزرگ نواخته می‌شود. بخش خیلی کوچکی از یک کل بزرگ‌تر است. بیشتر قابلیت آن فراتر از پوسته آن قرار دارد. عملکرد خود را به دلیل وجود آرایه‌های گسترده از سایر فناوری‌ها حفظ می‌کند که اکنون و به طور هماهنگ نقش بازی می‌کنند. برای مثال توسط یک شبکه برق تغذیه می‌شود که به سیستم‌های بین‌فردی و اقتصادی، زیستی، فیزیکی زیادی بستگی دارد. کارخانه سازنده قطعات هنوز کار می‌کنند. سیستم آن بر اساس این قطعات و نه قطعاتی که هنوز ساخته نشده عمل می‌کند. سخت‌افزار ویدئویی فناوری مورد انتظار با افراد خلاقی که محتوای خود را روی وب می‌فرستد هدایت می‌شود. لپ‌تاپ شما در ارتباط با یک اکوسیستم خاص و مشخص از سایر وسائل و سرورهای وب است.

و، درنهایت، این‌ها توسط یک عنصر کمترمرئی ممکن می‌شوند: قرارداد اجتماعی اعتماد- سیستم‌های سیاسی و اقتصادی مرتبط با هم باعث می‌شود شبکه برقی یک واقعیت شود. این وابستگی بخشی از یک کل، نامرئی در سیستم‌هایی که کار می‌کنند، شواهدی است در سیستم‌هایی که کار نمی‌کنند. سیستم‌های منظم اطراف ما که باعث محاسبه فردی می‌شوند در معرض نابودی هستند، در کشورهای جهان سوم، خطوط نیرو، سوئیچ‌های برقی، خروجی‌ها و همه موجودیت‌ها خوشبختانه و دقیق، دال بر نبود چنین شبکه‌ای یا به خطر افتادن آن است و کمک کمی به انتقال عملی برق به خانه‌ها و کارخانه‌ها می‌کند. این باعث این درک می‌شود که وسائل برقی و سایر دستگاه‌ها که از نظر تئوری برقی هستند به عنوان واحدهای عملکردی مجزا، ناامیدکننده، حداقل و در بدترین حالت، غیرممکن را ممکن می‌سازند. به دلیل ناکافی بودن فنی؛ سیستم‌ها کار نمی‌کنند. همچنین به دلیل عدم اعتماد به جوامعی که از لحاظ سیستمی نابود شده‌اند.»

معرفی نویسنده
عکس جردن پیترسون
جردن پیترسون

جردن پیترسون نویسنده، استاد دانشگاه و روانشناس کانادایی در روز ۱۲ ژوئن سال ۱۹۶۲ در خانواده‌‌ای فرهنگی در فرویو از شهرهای شمالی کانادا به دنیا آمده است. پدر او، والتر پترسون معلم مدرسه و مادرش کتابدار کالج پلی‌‌تکنیک گرند پریری بوده است. او یک خواهر و یک برادر دارد. وقتی جردن پیترسون از دبیرستان فریو فارغ‌‌التحصیل شد به‌‌واسطه‌‌ی آشنایی قبلی‌‌ او به خاطر شغل مادرش، کالج گرند پریر را برای ادامه‌‌ی تحصیل انتخاب کرد. شهرت جردن پیترسون به دلیل سه کتاب پرفروش «نقشه‌‌های معنا»، «دوازده قانون زندگی» و «فراتر از نظم: دوازده قانون دیگر برای زندگی» و همچنین سخنرانی‌‌های اوست که به عنوان الگویی برای مردان و زنان، راه و روش بهتر زیستن را به دیگران آموزش می‌‌دهد.

نظرات کاربران

کاربر 6721186
۱۴۰۳/۰۳/۱۹

ترجمه مبتدی و دست و پا شکسته کتاب پر معنا و علمی ولی ترجمه غیر تخصصی و عامیانه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۵۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

حجم

۳۵۴٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۶۸ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان