دانلود و خرید کتاب فرزندپروری دختران نوجوان تمی کابز ترجمه نجیبه اکبرزاده امیردهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرزندپروری دختران نوجوان اثر تمی کابز

کتاب فرزندپروری دختران نوجوان

معرفی کتاب فرزندپروری دختران نوجوان

کتاب فرزندپروری دختران نوجوان نوشتهٔ تمی کابز و ترجمهٔ نجیبه اکبرزاده امیردهی و فهیمه انصاری و نسرین ذبیحی است. نشر برگ و باد این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی راهنمایی‌های برای مادران.

درباره کتاب فرزندپروری دختران نوجوان

تمی کابز در کتاب فرزندپروری دختران نوجوان (Mom's guide parenting your teenage daughter) بیان کرده است که موضوع مشترک میان تمام نوجوانان این است که درحال تغییر هستند، هویت، باورها و تفکرات جدیدی شکل می‌دهند که کمکشان می‌کند مستقل تصمیم بگیرند و خود را برای برابری با بزرگ‌سالان مهیا می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند مانند فردی بالغ و باهوش به آنها توجه شود، اما روشی که آن را بیان می‌کنند، تأمل‌برانگیز است؛ به‌ویژه زمانی که در تنهایی پیله‌ای دور خودشان می‌بافند. در این لحظات، بسیاری از والدین تسلیم می‌شوند، آن‌ها را نادیده می‌گیرند و به این نتیجه می‌رسند که شاید این تنها گزینه است، اما باید توجه داشت که کلید برقراری ارتباط در گوش‌دادن به آن‌ها و دیدگاه‌شان نهفته است.

خواندن کتاب فرزندپروری دختران نوجوان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به والدینی که فرزند دختر دارند و علاقه‌مندان به حوزهٔ روان‌شناسی کودک و نوجوان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرزندپروری دختران نوجوان

«اگر دختر شما علاقمند است بعد از مدرسه به دانشگاه برود، اوضاع با زمانی که شما دوران تحصیل خود را به پایان رساندید متفاوت است. بسیاری از نوجوانان به دلیل تحقیقات گسترده همراه با مهلت‌های درخواست و رقابت برای ورود به دانشگاه باید این فرآیند را زود شروع کنند. اینکه او می‌خواهد با زندگی‌اش چه کار کند به خودش بستگی دارد، اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید در کنارش باشید تا نظرات مختلف را با هم بررسی کنید. گاهی اوقات معلمان مدرسه یا مشاوران راهنما می‌توانند کمک بزرگی باشند. اغلب والدین دیدگاهی قدیمی نسبت به کالج‌ها، دوره‌های ارائه شده و اتفاقاتی که پس از آن اتفاق می‌افتد دارند (با توجه به اینکه دیدگاه‌های شغلی بسیار تکامل یافته است). حتی جنبه طراحی بازی نیز با حوزه‌های مختلف توسعه بسیارمتنوع است و ساده نیست. اگر قصد مطالعه دارد اما در مورد رشته تحصیلی مطمئن نیست، او را تشویق کنید تا اهداف و دستاوردها را بنویسد. می‌تواند فعال باشد و در مورد نقاط قوت و ضعف خود، آنچه او را خوشحال می‌کند و موضوعات درسی که در مدرسه بالاترین نمرات را کسب کرده است، بنویسد. همچنین باید در این فهرست مکتوب در نظر بگیرد که برای دانشگاه چه انتخاب‌هایی دارد. آیا می‌خواهد در نزدیکی خانه، در شهری دور تحصیل کند یا مطالعات آنلاین انجام دهد؟

مسیر تصمیم‌گیری بعد از مدرسه همیشه واضح نیست و به او بگویید که برای بسیاری ممکن است این تصمیم‌گیری سال‌ها طول بکشد تا بفهمند. بگذارید دخترتان بداند که باید افکار و تحقیقاتش را جدی بگیرد. به همین دلیل است که بررسی گزینه‌های مختلف مفید است. اضطراب و استرس می‌تواند در این سال‌های دبیرستان بسیار زیاد شود، بنابراین به او کمک کنید تا در استفاده از ساعت زنگ‌دار برای کنترل زمان و تقویم کارهایش برای تنظیم فعالیت‌ها و برنامه‌ها مهارت بیشتری پیدا کند و از این طریق راه را برایش هموار کنید. یک راه عالی برای ارتقای مهارت‌های زندگی، دادن مسئولیت بیشتر به او است.

اگر دخترتان دارو مصرف می‌کند، باید به این فکر کنید که وقتی از خانه شما می‌رود، چگونه خودش این مشکل را مدیریت می‌کند. او را تشویق کنید و به او بیاموزید که بر خود، احساساتش و مسئولیت‌پذیری در قبال سلامتی‌اش نظارت کند. بنابراین به عنوان والدین، از این سال‌های آخر برای توانمندسازی نوجوانان برای متکی شدن به خود و نه وابستگی به همدیگر استفاده کنید. شکست و همچنین مقابله با چالش‌ها بخشی عادی از زندگی است. اغلب، بهترین راه برای صحبت با دخترتان این است که از تجربیات خود در دوران جوانی برای حمایت از او استفاده کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۱۰۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۲۷,۴۰۰
تومان