دانلود و خرید کتاب قسم به عشق جمعی از شاعران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قسم به عشق اثر جمعی از شاعران

کتاب قسم به عشق

گردآورنده:محسن عباسی ولدی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب قسم به عشق

کتاب «قسم به عشق» سرودۀ جمعی از شاعران است و انتشارات زائر آستانه مقدسه آن را منتشر کرده است. این کتاب ۵۹ شعر زیبا دربارۀ مادر را در برمی‌گیرد. 

درباره کتاب قسم به عشق

می‌دانیم که شعر فارسی عرصه‌های گوناگونی را درنوردیده است. در طول قرن‌ها هر کسی از ظن خود یار شعر شده است و بر گمان خود تعریفی از شعر به‌دست داده است. حضور شعر در همهٔ عرصه‌ها از رزم و بزم گرفته تا مدرسه و مسجد و خانقاه و دیر و مجلس وعظ، همه‌وهمه گویای این مطلب است که شعر، بی‌محابا، زمان، مکان و جغرافیا را درنوردیده و در هفت‌اقلیم جان و جهان به دلبری پرداخته است. آمیختگی شعر با فرهنگ مردم و اندیشه‌های اجتماعی، این هنر را زبان گویای جوامع بشری ساخته است؛ بدان گونه که هیچ جامعه‌ای از این زبان بارز، برای انتقال اندیشه‌هایش بی‌نیاز نبوده است. گاهی شعری انقلابی به پا کرده است و گاه انقلابی، شعری پویا را سامان داده است.

کتاب قسم به عشق، مجموعه شعر گروهی از شاعران ایرانی را دربرگرفته است. اشعاری که در کتاب قسم به عشق آمده تماماً دربارۀ مادر سروده شده است. قسم به عشق ۵۹ شعر زیبا را در خود جای‌داده است و شاعران توانسته‌اند مقام و نقش مادر را به زیبایی برجسته کنند. آن‌ها نه‌تنها به مدح و ستایش مادر پرداخته‌اند؛ بلکه تلاش کرده‌اند تا از جنبه‌های مختلف مانند همسرداری، خانه‌داری، تربیت فرزند و پرورش نسل به مادر بنگرند تا از این طریق مسئولیت‌ها و وظایف مهم آن‌ها را نشان دهند. تاکنون اشعار زیادی با موضوع مادر سروده شده است؛ اما گردآوری اشعار در مقام مادر به شیوه‌ای منسجم در کتاب قسم به عشق انجام‌گرفته است.

در بخشی از مقدمۀ کتاب قسم به عشق آمده است: «قسم به عشق، به نام تمام مادرها، حکایتــی از دیــدار شــعر و مادر اســت. شــاعرانی پــر از احســاس، بنــا گذاشته‌اند مــادر _ ایــن نمــاد احســاس را _ در قالــب شــعر کــه ســخنگوی احســاس اســت، توصیــف کننــد. مادرانه‌های ایــن کتــاب، اگــر چــه برخاســته از احساســی زلال و بی‌پیرایه است؛ اما نباید فرامــوش کــرد پشــت پــردۀ ایــن احســاس، منطقــی اســتوار ایستاده کــه مایــۀ قــوام و مانــدگاری آن اســت. شــاعران ایــن کتــاب عقیــده دارند خانــواده، ســتون جامعــه و مــادر، ســتون خانــواده اســت. اگر ترکی بر قامت مادر بیفتد، دیوار خانواده فرومی‌ریزد و بی‌فاصله، ستون جامعه می‌شکند.»

خواندن کتاب قسم به عشق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران شعر به ویژه علاقه‌مندان به اشعار مادران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قسم به عشق

«مادر که شدم ترانه را فهمیدم

لالایی عاشقانه را فهمیدم

مانند نسیم، غنچه بازی کردم

باران شدم و جوانه را فهمیدم

با خندۀ کودکانه‌اش رفت دلم

بوسیدن بی‌بهانه را فهمیدم

شب بودم و با ستارۀ چشمانش

معنای چراغ‌خانه را فهمیدم

از جور زمانه قصه‌بافی کردم

دیو و پری و فسانه را فهمیدم

آرام که زیر پروبالم خوابید

گنجشکک و آشیانه را فهمیدم»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۶۸٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۱۹,۲۰۰
تومان