دانلود و خرید کتاب وقتی خدا راضی شد رضا اخوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وقتی خدا راضی شد اثر رضا اخوی

کتاب وقتی خدا راضی شد

نویسنده:رضا اخوی
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب وقتی خدا راضی شد

کتاب وقتی خدا راضی شد به‌قلم رضا اخوی را انتشارات زائر آستانه مقدسه منتشر کرده است. این کتاب گزیده‌ای است از خطبهٔ غدیر در کنار روایات منقول از پیامبر(ص) درخصوص این واقعه.

درباره کتاب وقتی خدا راضی شد

غدیرخم یکی از نقاط عطف تاریخ اسلام و شیعیان و واقعه‌ای مهم و سرنوشت‌ساز است که پس از گذشت قرن‌ها، سرشار از پند و نکته و آموزه‌های عمیق و والا است. رضا اخوی در کتاب وقتی خدا راضی شد به ذکر بخش‌هایی از خطبهٔ غدیر و سخنان پیامبر (ص) در این خصوص می‌پردازد.

خواندن کتاب وقتی خدا راضی شد را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ کتب مذهبی، پژوهشگران تاریخ اسلام و دانشجویان رشته‌های الهیات و مطالعات ادیان و طلاب از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب وقتی خدا راضی شد

«در یکی از سفرها معاویه وارد مدینه شد ولی کسی به استقبال او نرفت. وقتی قیس بن سعد را دید از استقبال نکردن مردم مدینه شکایت کرد. قیس پاسخ دندان‌شکنی داد و با بیان کارهای زشت معاویه، آن را دلیل استقبال نکردن مردم دانست. معاویه دنبال ابن‌عباس پسر عموی امام علی - فرستاد و در کمال عصبانیت به او گفت: «شنیده‌ام تو دست از ذکر فضایل علی برنمی‌داری؟ بترس از اینکه گرفتار عقوبت سخت من شوی، به گونه‌ای که از آن رهایی نداشته باشی ابن عباس گفت: تمام اهل مدینه می‌دانند من غیر از تفسیر قرآن که برای آنان می‌گویم کاری ندارم ولی چون از پیامبر اکرم شنیدم که فرمود: «کسی که قرآن را بر خلاف حقیقت خودش و طبق رأی خود تفسیر کند، جایگاه او در آتش جهنم خواهد بود، آیا درست تفسیر کنم و یا بر خلاف واقع و حقیقت بگویم؟ معاویه گفت: تفسیر بگو و خلاف حقیقت و دروغ معنا نکن، ولی حق نداری از فضیلت علی بگویی.» ابن عباس گفت: «چگونه ممکن است انسان قرآن را تفسیر کند، اما از علی تعریف و تمجید نکند؟! چون آیات متعددی از قرآن درباره اوست و او قرآن ناطق است.» معاویه گفت: «این سخن معنا ندارد قرآن این همه آیه دارد، تو دو آیه‌اش را که مربوط به علی بن ابی طالب است نخوان بقیه آیات را بخوان و تفسیر کن ابن عباس گفت: اگر برای مردم خواندم: «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلام دینا»، مگر این آیه درباره علی‌ابن‌ابی‌طالب نیست که در روز غدیر نازل شد؟ گفت: چرا درباره علی است ولی تو این آیه را نخوان و تفسیر نکن گفت: اگر برای مردم خواندم: «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنَ» مگر این آیه در شأن علی‌بن‌ابی‌طالب نیست؟ که بازهم در غدیر خم نازل شد و اگر من آیه را این گونه تفسیر کنم درست تفسیر نموده‌ام وگرنه خلاف واقع تفسیر نکرده‌ام؟ مائده، آیه ۵: امروز دین شما را کامل کردم و نعمت را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان دین شما پسندیدم.»



نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۷٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان